Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?
- Głosujących
- 97. Nie możesz głosować w tej sondzie
-
Motul
17 17.53% -
Vavoline
11 11.34% -
Castrol
2 2.06% -
PENRITE
7 7.22% -
MILLERS OILS
17 17.53% -
Selenia
8 8.25% -
Yacco Lube
1 1.03% -
Texaco
1 1.03% -
Total
2 2.06% -
Mobil
2 2.06% -
RAVENOL
5 5.15% -
Shell
9 9.28% -
Fuchs
2 2.06% -
Midland
0 0% -
Eurol
5 5.15% -
Liqui Moly
8 8.25%
Pokaż wyniki od 10,641 do 10,650 z 13095
-
28-11-2017, 07:54 #10641
zestaw specol 5w40 +ar 9100 to max 12kkm ( ostatnio mam wrażenie że 10kkm to jest za dużo dla tego specola przy turbo) w okolicach 14 robi się już z tego woda do tego stopnia, że odczuwalna jest zmiana pracy silnika.
W t-jetcie rezygnuję z tego zestawu całkowicie bo po ostatniej wymianie i przebiegu 6kkm zaczęły się jakieś ponadnormatywne pobory oleju i dziwne stuki szklane z rana.
› Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 28-11-2017 o 07:57
-
-
28-11-2017, 08:45 #10642
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
-
28-11-2017, 14:20 #10643
Orientuje się ktoś gdzie od reki można dostać Ravenola RCS 5W40? Całkiem ciekawy olej kusi mnie przetestować go w RSie
-
28-11-2017, 22:36 #10644
- Dołączył
- 08 2013
- Mieszka w
- Zbąszynek
- Auto
- Focus MK3 FL 1.5 TDCI, 166 05' FL 2.4 20v
- Postów
- 566
Czy wlanie do 1.9 jtdm 16v 0w40 na zimę to dobry pomysł ?
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
-
28-11-2017, 22:39 #10645
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
-
28-11-2017, 23:52 #10646
- Dołączył
- 06 2008
- Mieszka w
- Łódź
- Auto
- AR GT JTS 2004
- Postów
- 1,607
Finalnie, pewnie, za duże oczekiwania co do precyzji naprawy, w stosunku do możliwości wykonawczych. Nie olej. Walka o poprawne wszystkie przebiegi, poprawną pracę silnika, przywrócenie mocy i parametrów fabrycznych. A w szczególe, to zależy, za którym razem, złe decyzje szlifierskie lub błędy szlifierskie i zwyczajne pomyłki mechaniczne. Nie wykluczam jeszcze, że będzie trzeba go znowu otwierać,chociaż biorąc pod uwagę pierwsze zdanie może to nie mieć sensu. Na tej nowej konstrukcji przekroczyłam 11kkm, były 4 wymiany oleju. Już jest po docieraniu.
Będzie jakaś różnica shell racing vs Millers racing? Bo skrócenie interwału wymiany to dla każdego w sumie. Skrócenie do 5kkm też nic nie daje, a do 1000km nikt go nie skróci. Już próbowałam, wymieniałam co 5kkm przez ok. 60-70kkm i obraz tulei był taki sam. Nigdy nie wymieniałam oleju rzadziej niż co 10kkm, zawsze był dedykowany, do pierwszego remontu selenia racing, do kolejnych shel racing. Próbowałam już teraz z filtrem ori, nie ma to żadnego znaczenia. Nie jest w stanie ograniczyć tego zjawiska. Na ile olej traci swoje właściwości nie wiem, nie badałam, ale pewnie nie traci specjalnie, bo nie ma po otwarciu w silniku oznak braku smarowania, nie ma też oznak przegrzania.
- jakie jest maksymalne ciśnienie oleju dla JTS, przy którym filtr oleju puszcza sadze na silnik?
- poza tematem: czytałam kiedyś, że remontowałeś JTSa. Jaką miał kompresję po remoncie?
Jaką metodą szacowali friction factor? No, nie wiem… po wykresie musi być jednak klasy racing, latem na pewno, zimą jako lepszy kompromis. Wszystkie racing mają taką zależność i modyfikatory? JTS nawet zimą b. szybko uzyskuje temp. roboczą oleju, ma b. b. krótki start up, a w przeciętnej jeździe 110 – 120 st to może występować też zimą, zależy jaki skład mieszanki spala. Przy mojej jeździe bardzo rzadko i bardzo krótko jestem w pierwszym przedziale z wykresu. JTS jest po prawej stronie w środku. Póki co temp. oleju od końca lipca, nie przekroczyła od tego remontu 110st, ale nie jechałam na wyższych obrotach. Problem jest taki, że system sterowania chłodzeniem silnika jest dostosowany do poprawnej emisji spalin i jednocześnie do uzyskania najlepszych osiągów. Nastawiony jest na to, by załączać się jak najrzadziej. Jest w tym pewna logika, ponieważ załączenie wiatraka to strata mocy, friction loss. Chodzi mi o jazdę. ECT potrafi narastać powoli w jeździe i moment, w którym wiatrak ma się załączyć na 1 bieg jest osiągany późno. Skutkiem tego jest wzrost temp. oleju i ECT tuż przed momentem załączenia. To powoduje rozjazd ECT i temp. oleju o dużo więcej niż 10st. Chodzi głównie o samochody, które spalają zły skład mieszanki, ale też pewnie silniki po modyfikacji, które często mają to wymuszone.
Może tak, jak wypada w badaniach shell racing vs Millers racing w silniku z bezpośrednim wtryskiem i wewnętrznym EGR?
No sadza, tak wychodzi. Widać okiem. Mogę sprawdzić jakościowo chromatografią bibułową, ale nie pamiętam jaki rozdzielacz, a i to ocena mało dokładna. Paliwo z jakiejkolwiek przyczyny działa szybko, popychacze np.: zwiększają min. ciśnienie oleju i zwiększają ten efekt, i jest też wtedy paliwo. Zastanawiałam się czy wysłać olej do analizy, ale nie wiem, czy wniesie to coś praktycznego, więcej niż widać w parametrach.
- Może inaczej – jaka zawartość sadzy czy paliwa w analizie i po jakim czasie od wymiany , byłaby wskazaniem, że coś jest nie tak, w silniku z bezpośrednim wtryskiem i wewnętrznym EGR? I w korelacji z konkretnym olejem (parametrami).
- Czy kontrola (świeży olej) i próbka, są analizowane w jednej cenie? Czy jako oddzielne próbki - cena x2)?Ostatnio edytowane przez Majka ; 29-11-2017 o 00:02
-
29-11-2017, 22:17 #10647
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
Ciekawy przypadek i chętnie pomogę z analizami, możemy sprawdzić paliwo (3%+ wg mnie to problem jeśli długo nie ma kiedy odparować z powodu miejskiej jazdy), sadzę jeśli chcesz, lepkość itd.
Poziom zużycia też można monitorować badając poziomy metali zużyciowych, sporo silników spec troski tak obserwuję.
Olej racing z wysokim poziomie SAPS i depozytów to generalnie wróg bezpośredniego wtrysku i tu też może być problem.
Na jakich olejach był docierany silnik? Jaki masz obecnie przebieg na oleju?
Słusznie podnosisz temat ciśnienia oleju bo zbyt wysokie otwiera bypass filtra oleju i płynie olej niefiltrowany, zarówno na zimno jak i na gorąco kiedy pedał w podłodze, wtedy także jest gorsze chłodzenie silnika cyrkulacją oleju.
Shell vs Millers CFS NT+ to zupełnie inna półka ale wymiana CFS tak często to kosztowna zabawa. Ja bym pomyślał nad tańszym np. LM / Meguin Racer jeśli ma być 10W-60 albo nawet 5W-50 jak M1 z dobrego źródła na zimę (będzie niższe ciśnienie zimą i szybciej zamknie się zawór bypass filtra oleju) i pobadał sytuację analizami najpierw.
Warto rozważyć także dodatek z PEA do benzyny aby było mniej depozytów, lepsze spalanie itd. Archoil AR6900-P MAX oprócz PEA ma także dobry smar pierścieni.
-
29-11-2017, 23:10 #10648
- Dołączył
- 04 2016
- Auto
- Opel
- Postów
- 70
wlyszkow co sadzisz o nowej seri Amsa Max duty ? https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3467.pdf
Wydaje mi sie ze taki DHD to lepsza opcja od wielu olejow do osobowek diesla z DPF
-
29-11-2017, 23:26 #10649
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
-
30-11-2017, 12:52 #10650
- Dołączył
- 09 2016
- Mieszka w
- powiat Jasło
- Auto
- AR 159; 1,9jtdm; 150KM; automat; 2007r.
- Postów
- 32
A co poradzicie jeśli wczoraj pojawił mi sie komunikat "change engine oil" i pojawia się przy każdym odpaleniu na pierwsze 3-4min., później gaśnie. Olej zmieniłem miesiąc temu (przebieg na nim ~700km), zalany spec premium c3 5w30 + ar9100. Skasować ostrzeżenie czy wymienić olej? Chyba po takim przebiegu już go dpf nie zepsuł?
Podobne wątki
-
temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 147Odpowiedzi: 231Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22 -
Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 23Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 166Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale GTOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07