Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
97. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    17 17.53%
  • Vavoline

    11 11.34%
  • Castrol

    2 2.06%
  • PENRITE

    7 7.22%
  • MILLERS OILS

    17 17.53%
  • Selenia

    8 8.25%
  • Yacco Lube

    1 1.03%
  • Texaco

    1 1.03%
  • Total

    2 2.06%
  • Mobil

    2 2.06%
  • RAVENOL

    5 5.15%
  • Shell

    9 9.28%
  • Fuchs

    2 2.06%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    5 5.15%
  • Liqui Moly

    8 8.25%
  1. #11941
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6, Bravo T-jet
    Postów
    12,919

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kuboslaw Zobacz post
    tutaj moje pytanie czy jest niezbędna konieczność trzymania się normy C2. Czy ta norma to tylko wymysły ekologów?
    Raczej tak.
    Norma odnosi się do parametru HTHS. C2 to mniejsze zużycie paliwa kosztem gorszej ochrony silnika.
    Fajnie jakby wypowiedział się jakiś specjalista w kwestii jakości baz olejowych 0W30 oraz 5W30, w tym może tkwić różnica. @wlyszkow?


    › Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06

  2. #11942
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,070

    Domyślnie

    Na ogół 0W-30 C2 jak i 5W-30 C3 od tego samego producenta są produkowane przy wykorzystaniu tego samego pakietu dodatków ale w 0W-30 stosowana jest mieszanka olejów bazowych trochę niższej lepkości + więcej modyfikatora lepkości lub zupełnie inny jego typ. Stąd na ogół wyższy indeks lepkości w 0W-30 i czasami trochę PAO.
    Lepkość HTHS w oleju 0W-30 C2 będzie niższa niż w C3 ale nie musi to oznaczać wyższego zużycia jeśli olej spełnia normę zalecaną przez producenta silnika.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #11943
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6, Bravo T-jet
    Postów
    12,919

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Na ogół 0W-30 C2 jak i 5W-30 C3 od tego samego producenta są produkowane przy wykorzystaniu tego samego pakietu dodatków ale w 0W-30 stosowana jest mieszanka olejów bazowych trochę niższej lepkości + więcej modyfikatora lepkości lub zupełnie inny jego typ. Stąd na ogół wyższy indeks lepkości w 0W-30 i czasami trochę PAO.
    Lepkość HTHS w oleju 0W-30 C2 będzie niższa niż w C3 ale nie musi to oznaczać wyższego zużycia jeśli olej spełnia normę zalecaną przez producenta silnika.
    Dzięki. Czyli generalnie nie kombinować i wlewać 0W30 C2
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06

  4. #11944
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    Renault
    Postów
    69

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Brałbym Shell Helix Ultra ale uważaj bo są dwie wersje, Ultra na bazie GTL i Ultra-I na HC. Bierz ten pierwszy.
    Jakiego ma Noacka i TBN ten Shell? Nie moge nigdzie znaleźć.

  5. #11945
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,070

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Dzięki. Czyli generalnie nie kombinować i wlewać 0W30 C2
    Jeśli producent dopuszcza C2 to C3 nie musi tego ulepszyć. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #11946
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Na ogół 0W-30 C2 jak i 5W-30 C3 od tego samego producenta są produkowane przy wykorzystaniu tego samego pakietu dodatków ale w 0W-30 stosowana jest mieszanka olejów bazowych trochę niższej lepkości + więcej modyfikatora lepkości lub zupełnie inny jego typ. Stąd na ogół wyższy indeks lepkości w 0W-30 i czasami trochę PAO.
    Lepkość HTHS w oleju 0W-30 C2 będzie niższa niż w C3 ale nie musi to oznaczać wyższego zużycia jeśli olej spełnia normę zalecaną przez producenta silnika.
    Zauważyłem natomiast, że w niektórych przypadkach 0W30 jest robione z zastosowaniem lepszych baz olejowych niż jego odpowiednik w lepkości 5W30. Np. Eurol ma 2 oleje, w których główna baza olejowa to baza PAO-syntetyczna. Tak jest w przypadku Eurola Syntehnce FS 0W30 oraz w przypadku oleju Eurol Ultrance PSA 0W30, który spełnia również normy Fiat 9.55535-GS1 i Fiat 9.55535-DS1.
    http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-ULTRANCE-PSA-0W30-5l/353
    http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349
    Nie wiem jak jest w przypadku Millersa ale patrząc na cenę to też powinno być tam trochę PAO. Z normą C2 często też jest tak, ze olej jest na pograniczu normy C2/C3 i w praktyce różnica może być w zasadzie pomijalna.
    Moim zdaniem ważniejsze jest zalecenie producenta odnośnie lepkości i jeśli zaleca olej o lepkości 0W30 a nie 5W30 to bym się skłaniał ku 0W30 nawet jeśli nie jest to olej C2 a C3 (tutaj bardziej bym się kierował parametrami konkretnych olejów). Ale najlepiej znaleść po prostu dobry olej spełniający zalecenia producenta taki jak np. Eurol Ultrance PSA 0W30 czy Millers XF longlife C2 0W30.

  7. #11947
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6, Bravo T-jet
    Postów
    12,919

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zielony34 Zobacz post
    Jakiego ma Noacka i TBN ten Shell? Nie moge nigdzie znaleźć.
    Bo to tajemnica. Kiedyś zapytałem przedstawicielstwo Shella. Otrzymałem odpowiedź, że te parametry mieszczą się normach. I tyle

    Możesz poszukać analiz świeżych olejów na Oil Club.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06

  8. #11948
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zielony34 Zobacz post
    Jakiego ma Noacka i TBN ten Shell? Nie moge nigdzie znaleźć.
    Ta mieszanina olejow bazowych GTL bedzie miec niski NOACK w okolicach 7-8%, natomiast TBN standardowo ok. 10 KOH/g.

    https://www.youtube.com/watch?v=RHhLpH0dQhE

  9. #11949
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Mito 1.4 155km
    Postów
    24

    Domyślnie

    Witam.
    Mito 1.4, 155km, 2009r, 92 tysiące przebiegu.
    Co polecacie do silnika i do skrzyni biegów? Jakaś płukanka ma sens? Czy lepiej nie kombinować?
    Do Alfy 159 2.4 jtdm wlewałem Millersa lub Rock Oila, ale może w przypadku benzynowego Mito możecie polecić coś innego.

    Pozdrawiam

  10. #11950
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    Renault
    Postów
    69

    Domyślnie

    [QUOTE=Poziom1989;2130280]Ta mieszanina olejow bazowych GTL bedzie miec niski NOACK w okolicach 7-8%, natomiast TBN standardowo ok. 10 KOH/g.

    To jakieś potwierdzone info? Kolega wyżej twierdzi, że jest to tajemnica. W takim wypadku lepiej zostać przy Max Life, lub Specolu, bo przy tych olejach producent podaje więcej informacji. Zakładam, że gdyby mieli się czym chwalić [Shell], to by o tym pisali. W przeciwnym wypadku, jeśli nie ma wyników analiz, to zakładam, że wartości mieszczą się w normie, ale tej dolnej.

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 231
    Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

olej rowe opinie

specol 10w50

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

motul 6100 synergie 10w40 forum

olej venol opinie

specol 10w60 opinie

elf 10w40 opinie

oleje rowe opinie

olej wolver opinie

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

lotos 10w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

valvoline 10w40 durablendolej diesel synthoilvalvoline 10w40 durablend opinievalvoline durablend 10w40valvoline durablend 5w40 opinieshell ultra dieselolej silnikowy lotos 10w40 opinievisco stabil opinieolej lotos 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opinierowe 10w40 opiniemotul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemannol opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinievalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinieolej venololej rowe 5w30 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory