Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?
- Głosujących
- 97. Nie możesz głosować w tej sondzie
-
Motul
17 17.53% -
Vavoline
11 11.34% -
Castrol
2 2.06% -
PENRITE
7 7.22% -
MILLERS OILS
17 17.53% -
Selenia
8 8.25% -
Yacco Lube
1 1.03% -
Texaco
1 1.03% -
Total
2 2.06% -
Mobil
2 2.06% -
RAVENOL
5 5.15% -
Shell
9 9.28% -
Fuchs
2 2.06% -
Midland
0 0% -
Eurol
5 5.15% -
Liqui Moly
8 8.25%
Pokaż wyniki od 12,011 do 12,020 z 13095
-
02-12-2018, 13:57 #12011
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
Gold z AR9100 bije wszystko ww na łeb.
› Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
-
-
02-12-2018, 14:20 #12012
- Dołączył
- 03 2018
- Auto
- Renault/Fiat
- Postów
- 13
Mechanik poleca Lotosa ze względu niby dobrego składu oleju i ceny przedewszystkim .
A o 10w40 ktoś sie wypowie ? Fiatowskie 1.1 do niemiec kilka razy w roku lata . Lotos tani . Teraz jest Total i po 3k kilometrów już zmienia kolor a Valvo po 11 miało taki kolor jak Total
Ale zastanawia mnie ten Lotos . Dwa lotosy za jednego totala
- - - Updated - - -
No i na Valvo silnik pracował trochę ciszej
- - - Updated - - -
O czystość silnika się nie boje . Bo kilka lanosów i opelków widziałem od nowości na lotosie i czysto w środku
-
02-12-2018, 14:28 #12013
- Dołączył
- 06 2017
- Auto
- Mitsubishi Colt Czt
- Postów
- 206
Zależy co on pod tym pojęciem rozumie.
A dla Ciebie to dobry znak, że olej szybciej zmienia kolor czy na odwrót?
-
02-12-2018, 16:24 #12014
- Dołączył
- 11 2018
- Auto
- Renault
- Postów
- 69
Im szybciej olej ciemnieje, tym lepiej, bo oznacza to, że ma dużo środków czyszczących. Oczywiście jeśli jesteś pewien, że pierścienie są szczelne. Ja robiłem w poprzednim aucie remont UPG i Valvoline Max Life przed remontem ciemniał szybciutko, po remoncie do wymiany pozostawał prawie czysty - robił się delikatnie brązowy po 5-6 tysiącach.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
02-12-2018, 16:29 #12015
- Dołączył
- 03 2018
- Auto
- Renault/Fiat
- Postów
- 13
Silnik jest czysty bo zmienialem pokrywe to pod pokrywą czysto było
-
02-12-2018, 16:50 #12016
- Dołączył
- 11 2018
- Auto
- Renault
- Postów
- 69
To, że jest czysto pod pokrywą to jeszcze nie wyznacznik. Ja też miałem czyścili przed remontem, bo jeżdżę od paru lat na Valvoline Max Life i on czyści całkiem fajnie. Mimo tego, olej po tysiącu ciemniał.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- - - Updated - - -
Ja na innym forum czytałem, że to połaczenie jest mistrzowskie. Pewnie tak zrobię, że zamiast przechodzić na 0W40, wleję Specola z AR9100. Gdybym miał pewność w 100% że dostanę Shella na GTL, to bym brał bez wahania, a tak, szczerze mówiąc - waham się. Szczególnie po tym, co Tomek napisał.
- - - Updated - - -
Wydaje mi się, pewności nie mam, że nasze oleje nie są takie złe. Przykładem jest budżetowy Specol, który jest polecany nie tylko tutaj, a jesli nie polecany, to bardzo chwalony. Może Orlen, czy Lotos ze zwykłych serii nie są czołówką na miarę Ravenola, Meguina, czy Neste. Natomiast serie Quazar, czy Platiinum Pro, lub nawet Max Expert, to bardzo dobre oleje. Oczywiście bez analiz i wyników badań możemy jedynie snuć domysły, ale na chwile obecną wychodzę z założenia, że silnik się na tym ani nie zatrze, ani nie wybuchnie, a na pewno nie skrócisz jego żywotności przez taki olej.
btw. Specola 5W40 dorwiesz taniej od Lotosa, bo na lejolej jest chyba 5L za 69zł.
-
02-12-2018, 16:58 #12017
- Dołączył
- 06 2017
- Auto
- Mitsubishi Colt Czt
- Postów
- 206
-
02-12-2018, 17:15 #12018
- Dołączył
- 03 2018
- Auto
- Renault/Fiat
- Postów
- 13
-
02-12-2018, 17:19 #12019
- Dołączył
- 11 2018
- Auto
- Renault
- Postów
- 69
nie, częstsze zimne rozruchy i krótkie odcinki nie spowodują zaciemnienia oleju.
Nie tylko od przeciążeń olej ciemnieje, ale również od tego, co napisałem.
-
02-12-2018, 17:23 #12020
- Dołączył
- 06 2017
- Auto
- Mitsubishi Colt Czt
- Postów
- 206
Jeżeli znajdę ten tekst to udostępnię. I nie zaprzeczam, że olej nie ciemnieje z powodów przez Ciebie podanych, takie jest jego zadanie a dokładnie pakietu dodatków.
Znalazłem:
1) Cykle cieplne
Podczas, kiedy jedziesz rano do pracy Twój silnik osiąga normalną temperaturę pracy (zazwyczaj 90-105’C) ogrzewając olej silnikowy. Kiedy samochód przebywa na parkingu olej stygnie. Podczas przerwy na lunch jest ponownie wystawiony na działanie gorąca, kiedy jedziesz załatwić swoje sprawy. Ten proces powtarza się w drodze do domu. I następnego dnia. I następnego.
To jest to co kryje się pod nazwą cykli cieplnych. Ciągłe narażanie na działanie wysokich temperatur naturalnie zaciemnia olej silnikowy.
Niektóre dodatki w oleju silnikowym są bardziej podatne na zaciemnienie w obliczu działania wysokich temperatur niż inne. Ponadto, zwykły proces utleniania także może przyczynić się do ciemnienia oleju. Utlenianie następuje wtedy, gdy cząsteczki tlenu oddziałują z cząsteczkami oleju i powodują rozkład chemiczny, podobnie jak tlen powoduje brązowienie przeciętego na pół jabłka lub tak jak żelazo pokrywa się rdzą. Wysoka temperatura przyśpiesza utlenianie.
Źródło: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2017/10/24/dlaczego-olej-silnikowy-ciemnieje/Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 02-12-2018 o 17:28
Podobne wątki
-
temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 147Odpowiedzi: 231Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22 -
Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 23Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 166Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale GTOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07