Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
97. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    17 17.53%
  • Vavoline

    11 11.34%
  • Castrol

    2 2.06%
  • PENRITE

    7 7.22%
  • MILLERS OILS

    17 17.53%
  • Selenia

    8 8.25%
  • Yacco Lube

    1 1.03%
  • Texaco

    1 1.03%
  • Total

    2 2.06%
  • Mobil

    2 2.06%
  • RAVENOL

    5 5.15%
  • Shell

    9 9.28%
  • Fuchs

    2 2.06%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    5 5.15%
  • Liqui Moly

    8 8.25%
  1. #12011
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,070

    Domyślnie

    Gold z AR9100 bije wszystko ww na łeb. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??


    › Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #12012
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Renault/Fiat
    Postów
    13

    Domyślnie

    Mechanik poleca Lotosa ze względu niby dobrego składu oleju i ceny przedewszystkim .

    A o 10w40 ktoś sie wypowie ? Fiatowskie 1.1 do niemiec kilka razy w roku lata . Lotos tani . Teraz jest Total i po 3k kilometrów już zmienia kolor a Valvo po 11 miało taki kolor jak Total
    Ale zastanawia mnie ten Lotos . Dwa lotosy za jednego totala

    - - - Updated - - -

    No i na Valvo silnik pracował trochę ciszej

    - - - Updated - - -

    O czystość silnika się nie boje . Bo kilka lanosów i opelków widziałem od nowości na lotosie i czysto w środku

  3. #12013
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał Binas96 Zobacz post
    Mechanik poleca Lotosa ze względu niby dobrego składu oleju i ceny przedewszystkim .

    Teraz jest Total i po 3k kilometrów już zmienia kolor a Valvo po 11 miało taki kolor jak Total
    Zależy co on pod tym pojęciem rozumie.

    A dla Ciebie to dobry znak, że olej szybciej zmienia kolor czy na odwrót?

  4. #12014
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    Renault
    Postów
    69

    Domyślnie

    Cytat Napisał Binas96 Zobacz post
    Mechanik poleca Lotosa ze względu niby dobrego składu oleju i ceny przedewszystkim .

    A o 10w40 ktoś sie wypowie ? Fiatowskie 1.1 do niemiec kilka razy w roku lata . Lotos tani . Teraz jest Total i po 3k kilometrów już zmienia kolor a Valvo po 11 miało taki kolor jak Total
    Ale zastanawia mnie ten Lotos . Dwa lotosy za jednego totala

    - - - Updated - - -

    No i na Valvo silnik pracował trochę ciszej

    - - - Updated - - -

    O czystość silnika się nie boje . Bo kilka lanosów i opelków widziałem od nowości na lotosie i czysto w środku
    Im szybciej olej ciemnieje, tym lepiej, bo oznacza to, że ma dużo środków czyszczących. Oczywiście jeśli jesteś pewien, że pierścienie są szczelne. Ja robiłem w poprzednim aucie remont UPG i Valvoline Max Life przed remontem ciemniał szybciutko, po remoncie do wymiany pozostawał prawie czysty - robił się delikatnie brązowy po 5-6 tysiącach.

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  5. #12015
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Renault/Fiat
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zielony34 Zobacz post
    Im szybciej olej ciemnieje, tym lepiej, bo oznacza to, że ma dużo środków czyszczących. Oczywiście jeśli jesteś pewien, że pierścienie są szczelne. Ja robiłem w poprzednim aucie remont UPG i Valvoline Max Life przed remontem ciemniał szybciutko, po remoncie do wymiany pozostawał prawie czysty - robił się delikatnie brązowy po 5-6 tysiącach.

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
    Silnik jest czysty bo zmienialem pokrywe to pod pokrywą czysto było

  6. #12016
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    Renault
    Postów
    69

    Domyślnie

    Cytat Napisał Binas96 Zobacz post
    Silnik jest czysty bo zmienialem pokrywe to pod pokrywą czysto było
    To, że jest czysto pod pokrywą to jeszcze nie wyznacznik. Ja też miałem czyścili przed remontem, bo jeżdżę od paru lat na Valvoline Max Life i on czyści całkiem fajnie. Mimo tego, olej po tysiącu ciemniał.

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Gold z AR9100 bije wszystko ww na łeb. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Ja na innym forum czytałem, że to połaczenie jest mistrzowskie. Pewnie tak zrobię, że zamiast przechodzić na 0W40, wleję Specola z AR9100. Gdybym miał pewność w 100% że dostanę Shella na GTL, to bym brał bez wahania, a tak, szczerze mówiąc - waham się. Szczególnie po tym, co Tomek napisał.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Binas96 Zobacz post
    Mechanik poleca Lotosa ze względu niby dobrego składu oleju i ceny przedewszystkim .

    A o 10w40 ktoś sie wypowie ? Fiatowskie 1.1 do niemiec kilka razy w roku lata . Lotos tani . Teraz jest Total i po 3k kilometrów już zmienia kolor a Valvo po 11 miało taki kolor jak Total
    Ale zastanawia mnie ten Lotos . Dwa lotosy za jednego totala

    - - - Updated - - -

    No i na Valvo silnik pracował trochę ciszej

    - - - Updated - - -

    O czystość silnika się nie boje . Bo kilka lanosów i opelków widziałem od nowości na lotosie i czysto w środku
    Wydaje mi się, pewności nie mam, że nasze oleje nie są takie złe. Przykładem jest budżetowy Specol, który jest polecany nie tylko tutaj, a jesli nie polecany, to bardzo chwalony. Może Orlen, czy Lotos ze zwykłych serii nie są czołówką na miarę Ravenola, Meguina, czy Neste. Natomiast serie Quazar, czy Platiinum Pro, lub nawet Max Expert, to bardzo dobre oleje. Oczywiście bez analiz i wyników badań możemy jedynie snuć domysły, ale na chwile obecną wychodzę z założenia, że silnik się na tym ani nie zatrze, ani nie wybuchnie, a na pewno nie skrócisz jego żywotności przez taki olej.

    btw. Specola 5W40 dorwiesz taniej od Lotosa, bo na lejolej jest chyba 5L za 69zł.

  7. #12017
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Olej ciemnieje także od przeciążen termicznych, dlatego w silnikach zbyt obciążonych warto stosowac pełno syntetyczne oleje, odporniejsze na wysoką temperaturę czy utlenianie.

    Również gdzieś czytałem, że olej szybciej ciemnieje poprzez częste zimne rozruchy, lecz nie wiem czy to prawda.

  8. #12018
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Renault/Fiat
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał Poziom1989 Zobacz post
    Olej ciemnieje także od przeciążen termicznych, dlatego w silnikach zbyt obciążonych warto stosowac pełno syntetyczne oleje, odporniejsze na wysoką temperaturę czy utlenianie.

    Również gdzieś czytałem, że olej szybciej ciemnieje poprzez częste zimne rozruchy, lecz nie wiem czy to prawda.
    Wszystko możliwe

    - - - Updated - - -

    A sam Specol bez archaoila ?
    Nada sie na 10 tyś z gazem ?
    I czy 10 w 40 tego producenta się nada ?

  9. #12019
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    Renault
    Postów
    69

    Domyślnie

    Cytat Napisał Poziom1989 Zobacz post
    Olej ciemnieje także od przeciążen termicznych, dlatego w silnikach zbyt obciążonych warto stosowac pełno syntetyczne oleje, odporniejsze na wysoką temperaturę czy utlenianie.

    Również gdzieś czytałem, że olej szybciej ciemnieje poprzez częste zimne rozruchy, lecz nie wiem czy to prawda.
    nie, częstsze zimne rozruchy i krótkie odcinki nie spowodują zaciemnienia oleju.

    Nie tylko od przeciążeń olej ciemnieje, ale również od tego, co napisałem.

  10. #12020
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zielony34 Zobacz post
    nie, częstsze zimne rozruchy i krótkie odcinki nie spowodują zaciemnienia oleju.

    Nie tylko od przeciążeń olej ciemnieje, ale również od tego, co napisałem.
    Jeżeli znajdę ten tekst to udostępnię. I nie zaprzeczam, że olej nie ciemnieje z powodów przez Ciebie podanych, takie jest jego zadanie a dokładnie pakietu dodatków.

    Znalazłem:
    1) Cykle cieplne

    Podczas, kiedy jedziesz rano do pracy Twój silnik osiąga normalną temperaturę pracy (zazwyczaj 90-105’C) ogrzewając olej silnikowy. Kiedy samochód przebywa na parkingu olej stygnie. Podczas przerwy na lunch jest ponownie wystawiony na działanie gorąca, kiedy jedziesz załatwić swoje sprawy. Ten proces powtarza się w drodze do domu. I następnego dnia. I następnego.

    To jest to co kryje się pod nazwą cykli cieplnych. Ciągłe narażanie na działanie wysokich temperatur naturalnie zaciemnia olej silnikowy.

    Niektóre dodatki w oleju silnikowym są bardziej podatne na zaciemnienie w obliczu działania wysokich temperatur niż inne. Ponadto, zwykły proces utleniania także może przyczynić się do ciemnienia oleju. Utlenianie następuje wtedy, gdy cząsteczki tlenu oddziałują z cząsteczkami oleju i powodują rozkład chemiczny, podobnie jak tlen powoduje brązowienie przeciętego na pół jabłka lub tak jak żelazo pokrywa się rdzą. Wysoka temperatura przyśpiesza utlenianie.


    Źródło: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2017/10/24/dlaczego-olej-silnikowy-ciemnieje/
    Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 02-12-2018 o 17:28

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 231
    Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

olej rowe opinie

specol 10w50

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

motul 6100 synergie 10w40 forum

olej venol opinie

specol 10w60 opinie

elf 10w40 opinie

oleje rowe opinie

olej wolver opinie

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

lotos 10w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

valvoline 10w40 durablendolej diesel synthoilvalvoline 10w40 durablend opinievalvoline durablend 10w40valvoline durablend 5w40 opinieshell ultra dieselolej silnikowy lotos 10w40 opinievisco stabil opinieolej lotos 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opinierowe 10w40 opiniemotul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemannol opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinievalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinieolej venololej rowe 5w30 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory