Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
97. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    17 17.53%
  • Vavoline

    11 11.34%
  • Castrol

    2 2.06%
  • PENRITE

    7 7.22%
  • MILLERS OILS

    17 17.53%
  • Selenia

    8 8.25%
  • Yacco Lube

    1 1.03%
  • Texaco

    1 1.03%
  • Total

    2 2.06%
  • Mobil

    2 2.06%
  • RAVENOL

    5 5.15%
  • Shell

    9 9.28%
  • Fuchs

    2 2.06%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    5 5.15%
  • Liqui Moly

    8 8.25%
  1. #12151
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,070

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A kto potrafi stosować te estry ? Motul ? bo przypuszczam, ze chyba chodzi w tym artykule aby podebrać klientów Motulowi, bo popularny dość w takich zastosowaniach, a w opisach oleju czytamy " pełni syntetyczny olej wykonany w technologii podwójnych estrów".
    Wiele jest typów estrów i dla każdego odpowiednie dawkowanie pozwala zrobić olej wyższej jakości i bezpieczny dla silnika. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??


    › Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #12152
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Które to są "na bazie estrów" - jak rozpoznawać to można ?
    Wedlug mnie zle to okreslili, powinno byc: z dodatkiem Estrow. Nie ma takich olejow, sa natomiast mieszaniny typu PAO + Estry, ktore siegaja do ok. 10 %. Dobrym przykladem jest: https://www.redlineoil.com/5w40-motor-oil

    Rozpoznac ? Umiejetnosc "czytania" IR-Spektroskopii.

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A kto potrafi stosować te estry ? Motul ? bo przypuszczam, ze chyba chodzi w tym artykule aby podebrać klientów Motulowi, bo popularny dość w takich zastosowaniach, a w opisach oleju czytamy " pełni syntetyczny olej wykonany w technologii podwójnych estrów".
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	300V15w-50.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	81.7 KB
ID:	252897

    Mamy z serii 300V, widac w obszarze od 1700-1800 cm-1 , ze jest dosc spora ilosc Estrow.
    Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 13-12-2018 o 16:03

  3. #12153
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,070

    Domyślnie

    Można zrobić olej bezpieczny na samych estrach jako oleje bazowe bez GIII ani PAO tylko tanio nie będzie.. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #12154
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    No cóż, -jaki ma interes producent by wprowadzać w błąd użytkowników swoich aut? Nie wie jaki olej? Konstruując i serwisując setki tysięcy swoich aut w okresie wielu dziesięcioleci? To kto wie lepiej? Jakieś laboratorium badające lepkość olejów czy prowadzące pomiary zużyciowe metali smarowanych jakimś olejem? Takie spekulacje prowadzą do wyboru oleju, który niszczy silnik, -i rzeczywiście, sporo na rynku silników z zatartymi panewkami i przedwcześnie zużytymi wariatorami.
    Tak. Z powodu zaleceń producentów. A kto za to płaci? Klient.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    No wybacz, to wygląda na teorię spiskowa- producent zaleca niewłaściwy olej do swoich aut, bo ma związki z producentem oleju...i dlatego będzie miał problemy serwisowe z setkami tysięcy swoich aut...to się kupy nie trzyma. Ja zauważyłem natomiast inną prawidłowość - w wątku "jaki olej" niektórzy polecają oleje- niekoniecznie zgodne ze specyfikacją Alfy, które akurat mają w ofercie..
    Jak zatem wytłumaczysz fakt, ze najpierw producent nakazuje stosowanie oleju z określoną normą a potem go ZAKAZUJE. Ten sam silnik, ba nawet ten sam egzemplarz.
    Albo fakt, ze w Polsce i w Niemczech obowiązuje inna norma? Klimat mamy z grubsza ten sam. To o co chodzi?

    - - - Updated - - -

    Z tymi estrami jest tak, ze jest bardzo wiele rodzajów i różne może być ich zastosowanie i przede wszystkim ilość. Estry znajdziemy w wielu olejach PAO-syntetycznych. Cała seria CFS Millersa jest na estrach podobnie jak Racing od Penrite i 300V Motula ale są one obecne również w tańszych olejach np. z tego co wiem występują też w Eurolu Synergy 0w40.

  5. #12155
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    z tego co wiem występują też w Eurolu Synergy 0w40.

    https://www.oil-club.ru/forum/topic/...0w-40-svezhee/

    Z tego co widze to nie. PAO z HC.

  6. #12156
    Użytkownik Pasjonat Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,456

    Domyślnie

    No tak, ale skąd klient amator ma wiedzieć, czy dany producent, w danym produkcie umiał czy nie umiał takie estry dobrać i tak je pomieszać czy dodatkami chronić gumę, żeby nie niszczyły tychże gum ?
    W przypadku silników gdzie co rusz, a przynajmniej raz w sezonie są rozbierane to pal licho, choć jednak lepiej nie mieć wycieków niż mieć.

    A co jest bardziej odporne na długotrwałe przegrzewania - oleje na bazie estrów czy PAO ? można taką prawidłowość sformułować ?

    W PAO mają się gorzej dodatki rozpuszczać, tak wyczytałem. Ale nie zawsze dodatki potrzebne , jak olej dobry i lepkość trzyma sam z siebie.

  7. #12157
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A co jest bardziej odporne na długotrwałe przegrzewania - oleje na bazie estrów czy PAO ? można taką prawidłowość sformułować ?

    W PAO mają się gorzej dodatki rozpuszczać, tak wyczytałem. Ale nie zawsze dodatki potrzebne , jak olej dobry i lepkość trzyma sam z siebie.
    Racja, niektore dodatki ciezko sie rozpuszczaja w PAO, dlatego stosuje sie najczesniej olej z Grupy III-ciej lub mineralny.

    Odnosnie odpornosci na wysokie temperatury to PAO i Estry, sa na podobnym poziomie, chociaz... Estry sa jeszcze lepsze jak dobrze pamietam, jak znajde zrodlo z testow to udostepnie. Obydwa charakteryzuja sie takze bardzo wytrzymalym filmem smarnym, jak i doskonala plynnoscia w niskich temperaturach oraz odpornoscia na utlenianie.
    Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 13-12-2018 o 17:46

  8. #12158
    Użytkownik Pasjonat Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,456

    Domyślnie

    Jakby tak było faktycznie (że estry są bardziej odporne) to by mogło tłumaczyć pewien kompromis w postaci mniejszej trwałości uszczelnień, w wyżyłowanych zastosowaniach gdzie każda ochrona jest cenna (metal ważniejszy niż guma).

  9. #12159
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał Poziom1989 Zobacz post
    Może coś pomyliłem ale muszę dopytać. Z drugiej strony to tych estrów może "nie widać". Na pewno nie jest to typowy olej estrowy ale czasami estry są wykorzystywane jako "dodatek'. Podobno nawet w Enviro+ 5W30 (tym z 504/507) są jakieś estry a olej nie jest nawet na PAO.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Poziom1989 Zobacz post
    Racja, niektore dodatki ciezko sie rozpuszczaja w PAO, dlatego stosuje sie najczesniej olej z Grupy III-ciej lub mineralny.

    Odnosnie odpornosci na wysokie temperatury to PAO i Estry, sa na podobnym poziomie, chociaz... Estry sa jeszcze lepsze jak dobrze pamietam, jak znajde zrodlo z testow to udostepnie. Obydwa charakteryzuja sie takze bardzo wytrzymalym filmem smarnym, jak i doskonala plynnoscia w niskich temperaturach oraz odpornoscia na utlenianie.
    Zaletą olejów syntetycznych z grupy IV i V jest fakt, że wiele parametrów osiągane jest w sposób "naturalny" bez potrzeby stosowania ulepszaczy bo również wpływa na większa stabilność parametrów oleju w czasie oraz w czasie poddawania oleju ekstremalnym warunkom. Często olej na grupie III/III+ może mieć jako nowy parametry równorzędne z olejem na PAO ale już po określonym przebiegu jego parametry będą odbiegać od tego na PAO.

  10. #12160
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Może coś pomyliłem ale muszę dopytać. Z drugiej strony to tych estrów może "nie widać". Na pewno nie jest to typowy olej estrowy ale czasami estry są wykorzystywane jako "dodatek'. .
    Chyba, ze zmienili recepture ? Nie widac uniesienia fali, ktora by wskazywala na Estry.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 231
    Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

olej rowe opinie

specol 10w50

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

motul 6100 synergie 10w40 forum

olej venol opinie

specol 10w60 opinie

elf 10w40 opinie

oleje rowe opinie

olej wolver opinie

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

lotos 10w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

valvoline 10w40 durablendolej diesel synthoilvalvoline 10w40 durablend opinievalvoline durablend 10w40valvoline durablend 5w40 opinieshell ultra dieselolej silnikowy lotos 10w40 opinievisco stabil opinieolej lotos 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opinierowe 10w40 opiniemotul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemannol opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinievalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinieolej venololej rowe 5w30 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory