Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
97. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    17 17.53%
  • Vavoline

    11 11.34%
  • Castrol

    2 2.06%
  • PENRITE

    7 7.22%
  • MILLERS OILS

    17 17.53%
  • Selenia

    8 8.25%
  • Yacco Lube

    1 1.03%
  • Texaco

    1 1.03%
  • Total

    2 2.06%
  • Mobil

    2 2.06%
  • RAVENOL

    5 5.15%
  • Shell

    9 9.28%
  • Fuchs

    2 2.06%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    5 5.15%
  • Liqui Moly

    8 8.25%
  1. #12231
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,326

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Silniki 2.0 JTS fabrycznie były silnikami [...]
    Jeśli Twój silnik nie bierze oleju, to po co go męczyć tak ciężkim olejem jak 10w60 ?
    Więc jaki konkretnie z nazwy polecasz ?


    › Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??

  2. #12232
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    728

    Domyślnie

    Co to w ogóle za pojęcie "ciężki olej" ?

  3. #12233
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Ciężki olej (wzięte w cudzysłów) to oznacza, że olej jest gęsty (szczególnie na zimno) i stawia silnikowi bardzo duże opory. Zdolność oleju do szybkiego docierania do wszystkich zakamarków silnika po rozruchu na zimno jest bardzo niska i zużycie silnika jest podwyższone. Silnik osiąga tez często dużo wyższą temperaturę bo się po prostu bardziej męczy się z przepchnięciem oleju a także olej jest gorzej chłodzony i wolniej stygnie po osiągnięciu bardzo wysokiej temperatury.

  4. #12234
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,326

    Domyślnie

    nie wiem, czy powinienem się tym martwić, jeżeli nie odpalam samochodu w minusowych temperaturach, zawsze min. 15°C (garaż), chodzi na jałowym po odpaleniu 3-5min, do rozgrzania jeżdżę do 3000obr.

    Patrzyłem na wykresy, jak zmienia się lepkość razem z temperaturą, to faktycznie W50/W60 drastyczna różnica jest przy temp 15°C-40°C. Powyżej te różnice zacierają się do różnicy ok. 15cSt, do temp roboczej 100°C, gdzie dla 10W60 to będzie 22-25cSt, 10W50, 17-19cSt, aż finalnie powyżej 120-150°C jest już praktycznie to samo.

    Jeszcze jest jakiś parametr "pompowalność" MRV, ale to dla -30/-35°C, gdzie też różnica 10W40 - 19 000cP, 5W50 - 29 000cP, 10W60 - 35 000cP, dla wszystkich trzech temp, płynięcia to -42/45°C

    Ale nawet nie wiem jak to rozumieć "pompowalność", a na syberie się nie wybieram

    Przypadku zajechanego silnika z 10w60 nie słyszałem, za to kupiłem samą budę z silnikiem, gdzie był zalany 5w30 castrol Cały silnik wytargałem na złom, panewki, wał, wałki rozrządu, same opiłki, wszystko zarżnięte, w mojej poprzedniej, srebrnej 156 2.0 JTS, która jeździła tylko na 10w60 wszystko ideał, nominał.
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 18-12-2018 o 23:39

  5. #12235
    Użytkownik Pasjonat Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    nie wiem, czy powinienem się tym martwić, jeżeli nie odpalam samochodu w minusowych temperaturach, zawsze min. 15°C (garaż), chodzi na jałowym po odpaleniu 3-5min, do rozgrzania jeżdżę do 3000obr. ....
    Ja bym w takiej syt jeździł, nie zmieniał . Tylko nie pałował za szybko po ruszeniu. Po roku / 10tys km czy na przyszłą zimę , coś 5W40 syntetycznego nalał.
    Przecież ileż jeszcze tym autem pojeździsz, żeby odczuć skutki przytarć ?

    A ten silnik co wytargałeś z opiłkami - pompę oleju oglądałeś ? bo tam taka zębatka pęka lub luzy się robią i to wydaje się być podstawową przyczyną "padnięć" TSów (w JTS ta sama pompa) . Poza tym jest kilka miejsc gdzie ciśnienie ucieka w TS 9i JTS) i jaki by olej nie był to nie uratuje tego.
    Co do 5W30 w TS (czy JTS) 5W30 z tego co rozmawiałem z właścicielem Pucharówki 1565 (TS ) - lali ponoć właśnie 5W30. Przypuszczam że o redukcję oporów chodziło bo auta pucharowe wszystkie takie same, każdy niuans się liczył aby było lepsze od konkurenta. Ale i silniki się też rozpadały. Czy z powodu lepkości ? u mnie się pompa na torze rozleciała przy 5W50.

    Co do zmian lepkości w zależności od temperatury to właśnie na zimnym są największe tak jak piszesz. Ale jak w warunkach jakie opisujesz startujesz to bym się nie przejmował w takim razie.
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 19-12-2018 o 01:08

  6. #12236
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,326

    Domyślnie

    Pompę oglądałem, była w dobrym stanie, szczególnie nic jej nie brakowało. Poprzedni właściciel kupił auto przy 127tys, pojeździł do 130, dał auto do mechaniora, ten zalał 5w30 I równo po 3000km wysrało cały silnik na autostradzie A ile tym autem pojezdze, nie wiem. Wszędzie jeżdżę rowerem, albo butem, a samochod odpalam tylko na większe trasy, temu też nie zdecydowałem się na nowe auto z salonu. Aktualnie od dłuższego czasu praktycznie nie używam samochodu więc jak się nic nie zmieni to pewnie i za 5lat będzie stało
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 19-12-2018 o 02:14

  7. #12237
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    103

    Domyślnie

    Na torze to inna bajka. Profi ekipy leją w20 w30 i jeden silnik w sezonie zawsze klęknie. Biedaki leją w50 w60 i przeważnie na jednym silniku kilka sezonów. Ja zdecydowałem się shell advance ultra. Ma bardzo dobrą lepkość w 100s. Zobaczymy jak zniesie katy. Valvoline synpower dawał radę.

  8. #12238
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Ciężki olej (wzięte w cudzysłów) to oznacza, że olej jest gęsty (szczególnie na zimno) i stawia silnikowi bardzo duże opory. Zdolność oleju do szybkiego docierania do wszystkich zakamarków silnika po rozruchu na zimno jest bardzo niska i zużycie silnika jest podwyższone. Silnik osiąga tez często dużo wyższą temperaturę bo się po prostu bardziej męczy się z przepchnięciem oleju a także olej jest gorzej chłodzony i wolniej stygnie po osiągnięciu bardzo wysokiej temperatury.
    Lepiej bym tego nie ujął.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Pompę oglądałem, była w dobrym stanie, szczególnie nic jej nie brakowało. Poprzedni właściciel kupił auto przy 127tys, pojeździł do 130, dał auto do mechaniora, ten zalał 5w30 I równo po 3000km wysrało cały silnik na autostradzie A ile tym autem pojezdze, nie wiem. Wszędzie jeżdżę rowerem, albo butem, a samochod odpalam tylko na większe trasy, temu też nie zdecydowałem się na nowe auto z salonu. Aktualnie od dłuższego czasu praktycznie nie używam samochodu więc jak się nic nie zmieni to pewnie i za 5lat będzie stało
    W takim przypadku nie ma się czym przejmować.
    Co do porad, to tutaj jest właśnie największy kłopot, ponieważ każdy inaczej eksploatuje auto, i w tym konkretnym przypadku nie było wiadomo, że auto stoi w ciepłym garażu, i jest używane tylko w trasach.
    Jeśli samochód stał by na zewnątrz, i użytkowany na dojazdy do pracy 3 km w jedną stronę, czasem 5 km na zakupy, to również 10w60 był by ok ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ernest84 Zobacz post
    Na torze to inna bajka. Profi ekipy leją w20 w30 i jeden silnik w sezonie zawsze klęknie. Biedaki leją w50 w60 i przeważnie na jednym silniku kilka sezonów. Ja zdecydowałem się shell advance ultra. Ma bardzo dobrą lepkość w 100s. Zobaczymy jak zniesie katy. Valvoline synpower dawał radę.
    Wszystko zależy od tego, do jakiego silnika w jakim aucie.
    Silnik silnikowi nie równy.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  9. #12239
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    103

    Domyślnie

    Jest silnik który będzie lepiej chroniony przy katowaniu olejem np w30 niż dajmy w50?

  10. #12240
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał ernest84 Zobacz post
    Jest silnik który będzie lepiej chroniony przy katowaniu olejem np w30 niż dajmy w50?
    Oczywiście, wszystko zależy od konstrukcji danej jednostki.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 231
    Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

olej rowe opinie

specol 10w50

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

motul 6100 synergie 10w40 forum

olej venol opinie

specol 10w60 opinie

elf 10w40 opinie

oleje rowe opinie

olej wolver opinie

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

lotos 10w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

valvoline 10w40 durablendolej diesel synthoilvalvoline 10w40 durablend opinievalvoline durablend 10w40valvoline durablend 5w40 opinieshell ultra dieselolej silnikowy lotos 10w40 opinievisco stabil opinieolej lotos 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opinierowe 10w40 opiniemotul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemannol opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinievalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinieolej venololej rowe 5w30 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory