Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Dla uspokojenia emocji małe głosowanie - co wybralibyście na następną wymianę do Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 150 z DPF czyli musi być z C3
1) Ravenol VMO 5W40
2) Repsol Elite TDI 50501 5W40
3) Neste Pro C3 5W40
4) Aral Super Tronic 0W40
5) Mannol OEM 7719 0W40
Te dwa ostatnie jako jedne z niewielu 0W40 spełniają normę C3
A czy ktoś wie czy jest jakaś różnica między starym Neste City Pro 5W40 a nowym Neste Pro 5W40? Tylko zmiana nazwy i opakowania czy jakieś zmiany w specyfikacji zaszły?
Co prawda 0w30 ale dobry i tani:
RAVENOL ALS SAE 0W-30 USVO
low saps.
Ostatnio edytowane przez bobby ; 28-01-2019 o 21:33
chyba FullSaps(odp do postu o SSL 0w40)
Nie edytuj całkiem posta, bo teraz wychodzi mój błąd
a co do 0w30 to dobry jest VSW
Ostatnio edytowane przez noskill ; 28-01-2019 o 21:46
szukałem do Accord'a kiedyś (2.2 idtec) 0w30 jest low, 0w40 o tym samym oznaczeniu już full
https://www.ravenol.pl/oleje-silniko...835797710.html
chyba że coś jest na kartach u producenta poplątane.
Edit: Poprawka: coś pokręciłem w nazwie na początku
ALS - low saps
SSo - full
Ostatnio edytowane przez bobby ; 28-01-2019 o 21:52
Słabo szukałeś. Generalnie chodzi o to aby olej spełniał normę C2 i był w lepkości 0W30 oraz spełniał odpowiednią normę producenta. Ja polecam m.in. Millersa XF longlife C2 0W30 oraz Eurola Ultrance PSA 0W30. Dlaczego te? Millers to sprawdzona marka i jakościowo nie schodzi poniżej pewnego wysokiego poziomu. W przypadku Eurola mamy olej na PAO-syntetycznej bazie i patrząc na badania laboratoryjne Eurola Synthence FS 0W30 jakościowo powinna to być oliwa najwyższej jakości.
Wpis sprzed ca. 2 tygodni także nie pisz, że brak odpowiedzi. Dostałeś namiary na 2 konkretne wysokiej jakości sprawdzone oleje. Mam Ci jeszcze linka podesłać czy sam znajdziesz?
Za twój wpis dziękuję, jest pomocny. Niestety nadal po twoim wpisie nie rozumiem w czym wymienione przez ciebie oleje są lepsze lub gorsze od wspomnianej Selenia digitek pure 0w30. Selenia też jest od sprawdzonej marki (Petronas jest w F1, marki które wymieniasz chyba nie, choć pewien nie jestem), czy nie ma PAO - chyba ma, czy jest jakościowa - raczej tak? Jeśli jest jakieś badanie z którego można porównać te trzy oleje chętnie przeczytam. Stwierdzenie że ten czy tamten jest najwyższej jakości to nic konkretnego, wybacz.
Ostatnio edytowane przez Btechfan ; 28-01-2019 o 23:15
Są zmiany w specyfikacji. Doszła norma 505.01 ale nie wiadomo czy wynika to ze zmiany formulacji czy tylko producent załatwił papiery. Jeśli jest zmiana to kosmetyczna. Generalnie jest to ten sam olej.
Co do olejów do 1.9 jtdm 150 KM to miałem :
- fabryczny olej bez dodatków
- Motul X-clen 5W40 + cera tec
- Meguin Compatible 5W30+ cera tec
- Penrite Enviro+ 5W40+ AR9100
- Neste City Pro 5W40 + AR9100
- Eurol Synthence FS 0W30 (obecnie)
Najlepiej (subiektywnie) silnik pracuje na Eurolu (pomimo, że nie dodałem jeszcze AR9100), potem Penrite i Neste. Meguin się zmęczył dość mocno po pewnym czasie.
W bliźniaczym CDTI 150 KM bez dpf miałem :
- Motul X-cess 5W40 + cera tec
- Specol Gold 5W40 + mix ar9100/9200 (stara formuła)
- Specol Spec Premium C3 5W40 + AR9100
- Meguin Super Leichtlauf 5W40 + AR9100
- Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 + AR9100
- Neste City Pro 0W40 + AR200V2
i subiektywnie najlepiej silnik pracował na tym ostatnim zestawie. Na Specolu Gold 5W40 (z mixem) po kilkudniowym postoju po odpaleniu przy -23 stopniach pzrez kilka-kilkanaście sekund silnik zauważalnie się trzaskał. To samo było w identycznym silniku obok gdzie zalany był LM top tec 4100 5W40 + AR9100. Natomiast w prawie nowym Outlanderze 2.2 D na serwisowym oleju Kolegi silnik hałasował cały czas.
W 2.0 TDI CGFB miałem :
- Castrola 5W30 z 504/507 po poprzednim właścicielu - temp. oleju podczas szybkiej jazdy autostradowej była o ok. 5-7 stopni wyższa niż "potem".
- Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 + AR2300 (czyszczenie)
- Fuchs Titan Race Pro S C3 5W30 + AR9200V2
- Eurol Synthence FS 0W30 + AR9200V2 (2 razy)
- Eurol Synthence FS 0W30 + AR9100 (obecnie na zimę)
Znów subiektywnie najlepiej na Eurolu z AR9100. Różnica po zlaniu Castola i wymianie na specol + AR2300 kolosalna. Fuchs rozczarowanie. Podczas odpalania na silnym mrozie (1 raz tak miałem w Alpach) silnik nieprzyjemnie klepał. Ogólnie kultura pracy kiepska. Na Eurolu jest dużo lepiej - dużo lepiej niż w prawie nowym Passacie 2.0 TDI 150 KM na oleju serwisowym (głuchy usłyszy różnice). Auto po programie.
W 1.9 CDTI bez dpf-a Kolei testowaliśmy różne oleje (Specol, LM, Meguin, Neste) a teraz jest Eurol Fluence 5W40 + AR9100 i "tak samo jak na Neste cityPro 5W40 + AR9100).
W różnych 2.0 CDTI (bliźniacza konstrukcja do 2.0 JTD) z Eurola FS 0W30 Klienci są mocno zadowoleni tak samo albo nawet bardziej niż z Millersa EE longlife C3 5W30, Millersa EE longlife 5W30 czy Penrite Enviro+ 5W40, na których generalnie silniki pracują bardzo fajnie. Jak więcej Klientów zacznie wracać to będzie więcej opinii ale na razie same pozytywne i b. pozytywne opinie. Być może spróbuje jeszcze Millersa EE longlife 5W30 lub XF longlife 5W30 (z witaminami) dla porównania ale trochę mi szkoda bo uważam, że Eurol jest po prostu lepszy. Być może zamiast Millersa jakiś (prawdopodobnie 0W30 z 504/507) Ravenol wpadnie dla porównania.
To moje spostrzeżenia tak na szybko.
- - - Updated - - -
Wybacz ale zarówno Ja jak i wielu Kolegów bazujemy na wieloletnim doświadczeniu w tym temacie i pewnie razem oglądaliśmy nie setki a tysiące analiz oraz bazujemy na doświadczeniu setek użytkowników. Selenia nie ma najlepszych opinii. To, ze Petronas jest w F1 to nie świadczy kompletnie o niczym. To jak by w Secicento szukać genów Ferrari Enzo. Dwa różne produkty. Dwa różne światy. O Eurolu PSA wiadomo, zę jest na PAO+ domieszka HC a to już ważna informacja. Dość bliżniaczy FS 0W30 z normą 504/507 w kompleksowym badaniu wypadł naprawdę b. dobrze i ją wszelkie przesłanki aby sądzić iż PSA wypadnie podobnie dobrze. Eurol cechuje też bardzo duża powtarzalność co niestety nie jest oczywistością w dzisiejszych czasach. Oleje Millersa zbierają generalnie bardzo pochlebne opinie i są to jakościowo b. dobre produkty i sprawdzone przez wielu użytkowników. Tak samo jak w Eurolu Millers gwarantuje powtarzalną jakość i parametry. Z jednej strony masz wiec zaproponowane 2 produkty, po których możesz spodziewać się naprawdę wysokiej jakości a z drugie Senenie, która nigdy nie błyszczała i po bliższej znajomości (czytaj testach użytkowników, badaniach) wypadała co najwyżej średnio. Wybór należy do Ciebie ale nie oczekuj, ze ktoś będzie silił się na udowadnianie wyższości produktu A nad produktem B. Ja jestem na tyle "nienormalny", że robię banania swojego oleju. I wiem, że mój olej w moim silniku jak najbardziej daje radę.