tak trochę z innej beczki: MOS od LM naprawdę coś daje?
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
tak trochę z innej beczki: MOS od LM naprawdę coś daje?
Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?
Witam,
przeczytałem około 100 stron wstecz (po rozkazie przez innych użytkowników którzy dowiedzieli się, że zalewam mój silnik 2.4 JTD CF2 136 KM olejem Mobil Super2000 X1 - 10w40)
Widze, że jest tu dwóch ludzi, którzy doradzają w olejach, tj Pablo i Qbaas : macie jakieś konkretne przykłady ale na Mobil'a (nie inne) czemu jest zły?
Oraz macie konkretny przykład tych w sumie dwóch firm które ciągle polecacie? tj Valvoline i Millers?
Olej będe wymieniać po weekendzie i tak zaciekawił mnie temat, czy dobrze robię zalewając Mobilem.
Olej mam w 5 Litrowej butelce (w polsce takich nie ma, tylko w niemczech - więc sprowadzone na sklep z częściami).
ps zawsze był lany mobilem, ma już 250 tyś km przejechane, ale zauważyłem, że od czasu jak znikł Mobil (wcześniejsza wersja) i zastąpiony został mobilem Super 2000 (albo Super S) to nagle z silnika (3-4 tyś po wymianie) wyszły wycieki na wałku rozrządu, wspornik filtra oleju, zimmering skrzynia-silnik, przy pompie oleju. + pompa oleju też padła
Czyżby aktualne oleje Mobil'u były zbyt rzadkie i wypłukało wszystko i stąd problem, albo te z niemiec są lepszej jakości niż wcześniejsze i oczyściły z tego brudu? - po uszczelnieniu silnika jest niby ok
Czekam na propozycje
Ostatnio edytowane przez Izane ; 01-03-2012 o 01:15
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KMAlfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KMAlfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16
Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack
"Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"
Ja nie zauważyłem dosłownie żadnej różnicy.
Pacjent to 2 szt. 155 1.8 TS 8V. Nie zauważyłem żadnych różnic w stosunku do MaxLife 10w40.
---------- Post added at 08:25 ---------- Previous post was at 08:15 ----------
Zacznijmy od początku.
Ja nie piszę co jest nie dobre i dlaczego, tylko piszę co jest zdecydowanie lepsze od innego.
Poza Valvo i Millersem jest jeszcze Motul, LM, Fusch, tak więc nie tylko 2 oleje.
Ja tylko 2 sprzedaję.
Teraz do tego co piszesz.
Sam kupiłeś/sprowadziłeś ten olej z Niemiec ? Jeśli nie, to jaką masz pewność co kupujesz ? Może to zupełnie coś innego ?
Kilka lat temu zalewałem Mobila, jako dobry olej, ale w pewnym momencie zaczęli coś kombinować wprowadzając jakieś dziwne odmiany zamiast poprzednich.
Na początku był Mobil SuperS, potem FormulaS, teraz jest S2000 X1, piszę tu cały czas o 10w40, a wraz ze zmianami nazw spadała cena.
Skoro u dystrybutora spadała cena, to i jakość musiała lecieć na pysk niestety.
Taka ciekawostka, Mobil nie ma przdstawicielstwa w PL z tego co mi wiadomo. Coś w tym jest.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
A ta firma Millers proponuje cos konkretnego do mechanizmow roznicowych przy Q4 ?
---------- Post added at 08:41 ---------- Previous post was at 08:39 ----------
I do manualnej skrzyni ?
---------- Post added at 08:42 ---------- Previous post was at 08:41 ----------
Najlepiej na wielogodzinne trasy rzedu 1ooo km jednorazowo
Wczesniej był Mobil 1 5w40, ja leje Millers Oil XFD 5w40, pełen syntetyk.
To teraz ja do ekspertów mam pytanie. Jaki olej do Alfy 147 1.9 JTD 8V 115KM 200tyś. przebiegu. Chodzi jak złotoNie pobiera prawie w ogóle a jeździ teraz na pełnym syntetyku ELF EXCELLIUM LDX 5W40. Czas na zmianę. Co zalać?
Nie byłem pewien, więc zapytałem u źródła:
"Witam serdecznie,
Absolutnie najlepszym rozwiązaniem jest olej CRX 75w90 NT - w pełni syntetyczny, z cząstkami nano. Znakomita ochrona w wysokich temperaturach, idealnie współpracuje z Torsenem, a dzięki nano - zredukowane jest tarcie - niższa temp. pracy oleju. Jako, że jest to olej Motorsport - jedyną wadą może być nieco cięższa praca lewarka zmiany biegów przy BARDZO niskich temperaturach. Jednak przy długich dystansach jest to najlepszy możliwy olej.
"
---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:19 ----------
Nie bedę sie powtarzał.
Przejrzyj kilka/naście postów do tyłu i coś wybierz.
Teraz mamy dodatkowo w super cenie Valvoline SynPower 5w40 w 5l. opakowaniach.
link do Allegro:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2158699357
A tu to co najlepsze:
http://allegro.pl/listing/user.php?s...us_id=11560487
Pozdrawiam.![]()
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Ja już na 99% zdecydowany na XFD 5w40 ... jeszcze na wypłatę czekam (wolę mieć zapas $ jak oddaję do mechanika bo zawsze coś jeszcze się znajdzie do robienia...), stuknie mi z 14kkm na XFE 10w40 i płukanka, wymiana filtrów i oleju.
Cały czas się jednak trochę obawiam jak mój silnik z 260-270kkm na karku to zniesieXFE wziął śladowe ilości (mniej niż 500ml na 14kkm).
Ostatnio edytowane przez barat ; 01-03-2012 o 23:19
@ Mój ALF