Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Podaj przykład tej pomyłki czy tam bzdury jak napisałeś. Rozmawiamy oczywiście o ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V 150KM.
Witam, związku z tym, że idzie zima planuje wymienić olej, tylko nie mam pojęcia na jaki czy syntetyk czy półsyntetyk?
Co do oznaczeń czy firmy tez nie mam pojęcia jakie czy 5w40 czy jakis inny ?
Jeśli mogę prosić to podpowiedzcie mi coś co będzie w sam raz dla mojej Alfy.
W pierwszych 159 właśnie z tym silnikiem instrukcja obsługi zalecała olej Selenia WR Diesel 5w40, i jego wymianę co 30000 km.
Olej ten nie spełniał ani normy C3, ani nawet LL-04.
Wystarczy ?
- - - Updated - - -
Poczytaj kilka stron do tyłu i dowiesz się wszystkiego.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Zawsze i wszędzie będę powtarzał, że taki jaki zaleca producent. Po co kombinować? Chyba że kombinowałeś coś przy silniku tzn tuning to już inna sprawa. Najważniejsze żeby zgadzała się specyfikacja ACAE i API a to jakie SAE(lepkość 10w40,0w40) zalejesz to już kwestia w jakich warunkach pracuje silnik. Jeżeli masz dużo zimnych rozruchów, krótkie odcinki co przerzuca się na niedogrzany silnik to zaleca się oleje o niższym dolnym wskaźniku lepkości np 0W lub 5W a jeżeli silnik pracuje w ciężkich warunkach np. często stoisz w korkach, lubisz często wyskoczyć na tor to zaleca się wyższy górny wskaźnik np 60,50 ewentualnie 40.
Wszytko zależy właśnie od tego jak używasz silnika.
Nad półsyntetykiem zastanawiałbym się wtedy gdy silnik zacznie brać olej jakiś litr na 1000km a tak to zalewaj dobry syntetyk.
Póki silnik chodzi dobrze to na oleju sie oszczędzaj.
Ja zalałbym coś z Valvoline, MillersOils albo Seleni. Osobiście od początku jak fabryka dała śmigam w mojej GT na Seleni 10W60, na zimę alfka idzię do garażu a po śniegu ślizgam się bravką na 0W40 ale to dlatego na takim oleju że mam blisko do pracy i silnik nie zdąży dobrze sie dogrzać.
- - - Updated - - -
Pytałem z czystej ciekawości bo nie słyszałem o tym, nie kłóćmy się czasem o to. Śmiać mi się chce z tej wpadki. Jak to się potem skończyło? Selenia spełniła normy czy Alfa zmieniła zalecenia? Czyli wynika na to że wszystkie produkowane wtedy 159ki wyjechały na złym oleju?
Pisząc że olej taki jaki producent zaleca mam bardziej na myśli normy a nie firme.
Spoko, to nie problem.
Poprawili zalecenia i dostosowali olej.
Wtedy jeszcze mało kto z właścicieli 159 pisał na forum i wszyscy jeździli do ASO. Jak pamiętam, to nawet po 30 kkm zdarzały się problemy z DPFem, i wszyscy dziwili się dlaczego.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Witam nie wiem czy już było pisane.
Problem polega na tym że kupiłem alfe z silnikiem 2.4 jtd 136koni z przebiegiem 185tys. Przy silniku jest naklejka że olej zmieniony na shell10W40 ultra diesel.
Idzie zima więc chciałem zmienić olej i teraz pytanie zmieniać na 10w40 czy kupować syntetyka 5w40.
I czy taka zmiana nie spowoduje uszkodzenia silnika.
I jak zleje stary olej to odrazu zalewać ten syntetyk czy jakiś inny wlać na przepłukanie?
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
wiec jaki olej powinienem zalac , selenie czy np. motula ?
RAFAŁ ...![]()
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y