Ja albo Valvoline 10w60, albo Gulf 10w60, ale gulf to syntetyk, valvo to pół.
Teraz docieram silnik na mobilu 10w40 -![]()
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Ja albo Valvoline 10w60, albo Gulf 10w60, ale gulf to syntetyk, valvo to pół.
Teraz docieram silnik na mobilu 10w40 -![]()
Ja,też we zasadzie zdecydowany jestem na Valvo 10w60.Mam,bardzo,dobre zdanie o Valvo,bo używałem,go w innych autkach przez wiele lat.Polecałem,mim znajomym,AR 156,Fiat Croma,BMW i każdy chwali.
A,te moje rozterki czy Valvo,Agip,Millers to posty na temat oliwy i w mojej 156,poprzedni właściciel zalał Agip.Rozważam 10w60,ponieważ ,chyba idzie wreszcie lato i przy dynamicznej jeżdzie,taki olej,lepiej się sprawdzi niż 10w40.
Szybka, a zdążysz przed zima wrzucić cos lzejszego? Z drugiej strony drag 10/60 w codziennym aucie? Może lepiej 5/50? Odpada problem z zima....
A ja podrzucę coś w temacie płukanek:
Opel Vectra B X16SZR 1996 r, ~270 tkm B+G mojego kolegi ^^
Temp. zewnętrzna 5C, olej w silniku: Mobil S2000 10W40 taki za 60zł z marketu (ofc nie lejcie tego do Alf bo to badziewie!)
Silnik nagrzany do temp. pracy.
Ciśnienie sprężania na 4 kolejnych cylindrach: 12,5/12/14/13,5 bar (manometr mógł kapkę zawyżać - niesprawdzony sprzęt jeszcze, próba olejowa nie robiona z lenistwa)
Następnie płukanka Liqui Moly Engine Flush 2662 + nowy olej - taki sam jak powyższy.
Ciśnienie sprężania na 4 kolejnych cylindrach: 13,5/14/14,5/13,5 bar
Jak widać, najwyraźniej jakiś efekt jestJeszcze zobaczymy jak będzie z braniem między wymianami, bo dotychczas leciało ~2l/12 tkm.
Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 14-04-2013 o 11:35
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Mobil Super10w40 jeden z tańszych i słabszych olei ale wszędzie dostępny/marketing i reklama robi swoje/sama się o tym przekonałam!
U mnie ojciec leje tego Mobila S2000 do Galaxy TDI (300kkm nalotu na liczniku a czy cofnięty to nie wiem) i jakoś zbytnio go tam nie ubywa (do 0,5-1l), zależy czy ja jeżdżę czy onAle teraz pewnie zalejemy mu Valvoline Max Life.
159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
147 1.9 JTD 8V 2004r.
Ja jestem przekonany do Motula synergie 10w40 ponieważ w TS mniej robię dolewek i oczywiście przed każdą wymianą płukanka Liqui Moly![]()
Ostatnio edytowane przez Rafit ; 08-04-2013 o 20:27
Korzystająch z chwili wolnego czasu postanowiłem zebrać swoje przemyślenia i zapytać "u źródła". Oto treść maila, jaki wysłalem do Valvoline Polska:
Witam Państwa,
Piszę w imieniu swoim i wielu zainteresowanych wyborem jak najlepszego oleju do swojego silnika, użytkowników samochodów korzystających z jednego z popularnych w polskim internecie forów motoryzacyjnych. Zainteresowany jakością olejów Valvoline przeprowadziłem krótką analizę i byłbym wdzięczny za rzeczowe i profesjonalne odpowiedzi na moje pytania:
1 Proszę o wyjaśnienie jakimi metodami kieruje się firma Valvoline wyznaczając indeks lepkości olejów. Zastosowana przeze mnie metoda ASTM D2270 (na która powołuje się Valvoline w kartach charakterystyki technicznej) daje inne rezultaty niż podane w kartach charakterystyki technicznej. Oto przykłady
Maxlife 5w40 podano 174 obliczone 169
Maxlife 10w40 podano 150 obliczone 148
Maxlife 10w40 Diesel podano 150 obliczone 148
Maxlife 5w30 FE podano 158 wyliczone 153
SynPower 0w40 podano 183 wyliczone 187
Pragnę zaznaczyć, że w swoich obliczeniach opierałem się zgodnie z D2270 na lepkościach podanymi w kartach charakterystyk olejów przy temperaturach 40C i 100C. Jeżeli moje obliczenia nie są prawidłowe proszę o podanie prawidłowych wyników. Informuję , że porównywałem swoje wyniki z olejami innych producentów i tak np np dla oleju Motul x-cess 5w40 przy lepkości w 100C identycznej jak Maxlife 5w40 i mniejszej lepkości w 40C niż Maxlife 5w40, indeks lepkości podany w karcie charakterystyki technicznej oleju Xcess jest niższy (!) niż oleju Maxlife (o większym zróżnicowaniu lepkości w temperaturach 40C i 100C).
Biorąc pod uwagę profesjonalizm inżynierów Valvoline i występowanie niewytłumaczalnych dla mnie różnic w podanym i obliczonym indeksie lepkości dla tak wielu produktów, nie mogę ich tłumaczyć przypadkowym błędem. Podanie takich a nie innych wartości należy uznać za działanie celowe (w większości przypadków podające parametry lepsze, niż wynikające z obliczeń) niestety mogące wprowadzić klientów w zakłopotanie- stąd moja prośba o profesjonalne i fachowe wyjaśnienie.
2 Proszę o podanie parametrów HTHS i CCS dla olejów z rodziny Synpower, Maxlife i VR1.
3 Proszę o krótki opis zmian w składzie oleju SynPower 5w40 wprowadzonych niedawno, które to zmiany tak znacznie zmieniły parametry tego oleju podane w kartach charakterystyk technicznych publikowanych na stronach internetowych Valvoline: VI 178 -> 169, TBN 11.6 -> 10.3 , temp zapłonu 222 -> 204 , temp krzepnięcia -45 -> -42 (karty 001/18c i 001/23c). Kiedy te zmiany zostały wprowadzone i jak można odróżnić olej "stary" od "nowego"?
4. Proszę o podanie składu oleju bazowego dla olejów SynPower oznaczonych napisem "FULL SYNTHETIC".
W szczególności dla oleju SynPower 5w40 w wersji nowej (karta 0001/23c) jaki procent w bazie olejowej stanowią oleje grupy IV (PAO) i grupy V (estry)?
5.Proszę o udostępnienie wyników testów olejów SynPower i Maxlife przeprowadzanych przy przyznawaniu norm ACEA, w szczególności wyników testów zużyciowych silnika z punktu 2.7 wymagań norm ACEA.
Proszę o szybką , merytoryczną i pełną odpowiedź. Niniejsze zapytanie, jak i odpowiedź zostanie opublikowana na motoryzacyjnym forum internetowym.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź
Oczywiście obiecuję poinformować na forum o odpowiedzi jaką uzyskam (mam nadzieję) na to zapytanie.
Nie będe specjalnie nowego tematu tworzył bo mam szybkie pytanie i mam nadzieje otrzymać szybką odpowiedź![]()
Posiadam od miesiąca AR147 1.6 TS z 2007 bez komputera, rozumiem że po wymianie oleju nie ma jakiś ustawień kilometrażu do kolejnej wymiany oleju?
Jeśli o mnie chodzi to sprawa jest prosta - nie ma komputera = nie ma ustawień, ale kumpel do którego jade na garaż wymieniać olej uparł się żebym się dopytał więc pytamBo może ja o czymś nie wiem i mimo tego że komputera brak to będzie to jakoś inaczej sygnalizowane także prosiłbym o odpowiedź czy trzeba coś ustawiać i jeśli tak to jak to zrobić i jak jest sygnalizowana kolejna wymiana oleju.
Z góry dzięki,
Pozdrawiam
czy ten olej będzie dobry do mojego silnika? Auto ma 115000km
http://allegro.pl/motul-6100-synergi...122377245.html
Autko niedawno kupiłem i mam zalanym Castrol Magnatec 10w40