Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
A otwierałeś beczkę czy przez dziubek lałeś ? bo ja przez dziubek prawie wszystko więc dna nie widziałem, ale końcówkę otworzyłem dekiel i kurcze zauważyłem że na samym dnie warstwa trochę mętna się zebrała . To chyba nic dobrego nie oznacza. Ścianki wewnątrz czyste, bez korozji itd. Z drugiej strony w kanisterkach oleju też nie widzimy czy jest idealnie jednorodny bo są nieprzezroczyste przecież.
Może dlatego miał skromną ilość dodatków w analizie którą załatwił wlyszkow i której wynik tu podaliśmy - próbka poszła z górnej partii, nie mieszałem go przed odlaniem.
Może ktoś mądrzejszy się wypowie czy dodatki się mogą wytrącać w 20-to litrowej beczce i grawitacyjnie sobie spadać?
Czy też to wynik przestarzałego oleju .
Zddp itp dodatki są rozpuszczalne w oleju i nie opadają na dno.
Może być kwestia wieku oleju lub nieodpowiedniego przechowywania latem lub zimą.
Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
"Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."
No, nie zawiniłem to przyznałem
Tylko teraz nie jestem pewien co zastosować po dotarciu : 2.0TS do amatorskich trackday'ów (tylko + dojazdy) .Jakoś się skłaniam do 10W60. Tamten Eni 5W50 nie był winny, ale i tak widać było jak po tym jak dostaje w .. kość , robi się rzadszy . W końcu instrukcja nawet tak zaleca : "do sportowego użytku 10W60", a w 2,0TSsie w 166tce to w ogóle tylko taki podają (bardziej obciążony tam ten silnik jest - masa, tak sobie tłumaczę) .
Ma ktoś jakieś przesłanki przeciw : Millers 10W60? - musi być jakiś nieegzotyczny aby w razie W łatwo i szybko można było go dokupić, a tego źródło na miejscu mam, jest pełnym syntetykiem, HTHS wysokie...
Z tym osadem w Eni może faktycznie wiek? no nic i tak go nie ma .
edit - ten Millers (nano) drogi jednak (>300zł 5ltr, może około 270 dla warsztatu)
Sprawdziłem też Liquy Moly 10W60 i Shell Helix10W60, ceny podobne, dostępne w Intercars więc raczej nie podrabiane. LM dodatkowo w sklepie oficjalnym Liquy Moly wysyłkowym.
Jedynie nie bardzo mogę znaleźć parametru HTHS tego LM - znalazłem gdzieś info że 3,6 . To chyba mało trochę (zwłaszcza w porównaniu do w/w millersa - 5,8 czy Shella 5,4. Ale w oficjalnej tabelce ze specyfikacją w ogóle tego nie ma. Inne parametry raczej przyzwoite.
API SL/CF
ASTM colour : _____________________3.5
Density at 15 °C : __________________0.86 g/cm3
Viscosity at 40 °C : _________________163 mm2/s
Viscosity at 100 °C : ________________24 mm2/s
Viscosity index : ___________________179
Flash point : _______________________238 °C
Pour point : _______________________-35 °C
Evaporation loss : __________________6.9 %
Shell helix:
API SM/CF
ACEA A3/B3/B4
Kinematic viscosity @ 40°C_________________151 cSt_______________(IP 71)
Kinematic viscosity @ 100°C____________________22.8 cSt______________(IP 71)
Density @ 15°C_______________________________0.85 kg/l______________(IP 365)
Flash Point___________________________________215°C____ _ ___________(IP 34)
Pour Point____________________________________-39°C________________(IP 15)
HTHS Viscosity @ 150°C PaS____________________5.42
monetą chyba rzucę![]()
Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 04-09-2015 o 23:54
Krótkie, banalne pytanie.... Ile oleju wchodzi do 1,6 TS? 4L bańka powinna chyba wystarczyć, prawda?![]()
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." Ayrton Senna
BYŁY:
Fiat 126 p, 1986;
VW POLO II, 1.0, 1988;
Seat Ibiza 1.2 system Porsche, 1991;
Audi A4 1.9 TDI, 1996;
Renault Megane 1.9 DCi, 2002;
Ford Focus I 1.8 TDCi, 2003;
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTDm, 2007
Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS + LPG, 2007 Rubino
Alfa Romeo MITO 1.4 TB MA 135 KM TCT + LPG, 2010 Rosso
JEST:
Fiat QUBO 1.4 77 KM LPG 2014 r.
"Ludzie żyją stereotypami - ja jeżdżę Alfą!"
Kurde, szkodaAle udało mi się znaleźć Valvoline Max Life w fajnej cenie, także portfel mi się nie wykrwawi aż tak
![]()
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." Ayrton Senna
Cześć.
Jeszcze kilka dni i będę wymieniał olej w 2.4JTDm 20v 175KM ze względu na to chciałbym prosić o doradztwo w kwestii olejowej.
Obecnie w silniku jest Shell Helix Ultra 5w40.
Zostać czy zmienić na inny ?Jak tak to jaki ?
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.