Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?
- Głosujących
- 97. Nie możesz głosować w tej sondzie
-
Motul
17 17.53% -
Vavoline
11 11.34% -
Castrol
2 2.06% -
PENRITE
7 7.22% -
MILLERS OILS
17 17.53% -
Selenia
8 8.25% -
Yacco Lube
1 1.03% -
Texaco
1 1.03% -
Total
2 2.06% -
Mobil
2 2.06% -
RAVENOL
5 5.15% -
Shell
9 9.28% -
Fuchs
2 2.06% -
Midland
0 0% -
Eurol
5 5.15% -
Liqui Moly
8 8.25%
Pokaż wyniki od 9,461 do 9,470 z 13095
-
13-02-2017, 08:52 #9461
- Dołączył
- 03 2010
- Mieszka w
- Podlasie
- Auto
- 166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
- Postów
- 1,979
Castrol EDGE 5W40 poddał się po jednym wyjeździe- ba oznaki zmęczenia dawał już w trakcie tego wyjazdu
X-cess to ledwo dwa wytrzymał
HPR 5 wytrzymał 3 i wymieniłem, bo uznałem ze starczy- oznak nie było.
Obecne LM ma coś w sobie że tunery go uwielbiają
› Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
-
-
13-02-2017, 09:09 #9462
Jak wam przypasował Synthoil zobaczcie na Meguin Super 5W40 wychodzi taniej, a za zaoszczędzona kasę można przetestować podczas upalania AR9100 lub 9200.
-
13-02-2017, 09:19 #9463
-
13-02-2017, 09:57 #9464
- Dołączył
- 03 2010
- Mieszka w
- Podlasie
- Auto
- 166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
- Postów
- 1,979
Te dwie rzeczy mi starczyły, było widać że coś się zmienia, modyfikator tarcia to pewnie wleje do Niemca, ale po jakichś 30 tysiącach na nowym silniku
-
13-02-2017, 10:46 #9465
- Dołączył
- 04 2009
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- 156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
- Postów
- 3,456
Dużo spadało to ciśnienie ? bo dopiero od teraz będę miał odczyt temperatury oleju, a po samym ciśnieniu to przez 3 tys km samego właściwie toru (no i mechanika
) - praktycznie spadku ciśnienia nie zarejestrowałem. No, mooooże odrobibnkę. I nie wiem, czy przeciągam z tymi 3 tysiącami, czy silnik taki dobry że nie rozrzedza oleju benzyną, czy olej taki dobry, czy to jest całkiem ok ( LM10W60 z AR9100 ), czy też ten parametr nie odzwierciedla stanu oleju może.
Teraz będę i temperaturę mógł obserwować, ale nie jestem pewien jaki jest objaw przetrzymania oleju. Pewnie że za bardzo rośnie. Tylko ile to jest "za bardzo"
-
13-02-2017, 10:52 #9466
-
13-02-2017, 11:13 #9467
- Dołączył
- 04 2009
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- 156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
- Postów
- 3,456
No tak, ale tak abstrahując od konkretnego oleju, się zastanawiam, po czym bez laboratorium poznać, że już czas go zmienić - w przypadku wspomnianego upalania na przykład (bo wcześniej na pewno niż drogowo, ale ILE wcześniej?).
W sporcie poważnym to co chwilę, ale to i inne oleje - na krótkie odcinki przeznaczone.
Łukasz i Wojtek zlewają bardzo często, może nie co wyjazd ale prawie, a i z opiniami że właśnie co trackday należy zmieniać się spotkałem. Ja sobie przyjąłem te 3 tys km . Pewnie najlepiej byłoby zbadać, ale stówka za badanie, to połowa / 1/3 tego co na wymianę za olej się płaci więc prościej i szybciej po prostu zmienić a nie badać
Dlatego ciekaw jestem na ile wiarygodnie po spadku ciśnienia (i jakim) i wzroście temperatury , można o kondycji oleju się dowiedzieć .
-
13-02-2017, 11:15 #9468
- Dołączył
- 03 2010
- Mieszka w
- Podlasie
- Auto
- 166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
- Postów
- 1,979
W moim wypadku był to spadek ciśnienia doładowania turbo- lubię PEak kasować i z 1,2 zrobiło się 1.
A temperatura na oko, na torze 3 kółka i 110 stopni, jak zdychał 120. W normalnej jeździe poniżej 75 stopni po 12 kilometrach, jak schodził 85
Z ty zlewaniem to zależy od warunków, skwarka na Poznaniu 38 stopni to więcej dostał po dupie niż trzy Jastrzębie przy 25
Najwięcej na oleju to przejechałem 7 tysięcy, ale to zimą było i na wiosnę tak profilaktycznie na wyjazdy wlałem nowego HPR 5, a tak średnio to 3 maks 5 tysięcy i wymiana. No dla potomnych to Castrola po niecałym tysiącu wymieniłemOstatnio edytowane przez kylo1986 ; 13-02-2017 o 11:20
-
13-02-2017, 11:22 #9469
Jak najbardziej po wzroście temperatury i spadku ciśnienia można dojść, ze olej już ma dosyć. Sam wzrost temperatury będzie wynikał ze wzrostu tarcia, a to już jest poważny powód do wymiany oleju. Co do dokładnych wartości to jest to zależne od konkretnego silnika musisz po prostu obserwować jak zachowuje się temperatura i ciśnienie i na tej podstawie dobrać sobie odpowiednie interwały. Sama analiza nie jest jakaś mega droga i 85zł to uważam, ze jak do auta upalanego na torze nie jest duży wydatek. Pozwoli ci określić miedzy innymi zawartość pierwiastków metali w oleju oraz stan jego rozrzedzenia.
-
13-02-2017, 11:31 #9470
- Dołączył
- 03 2010
- Mieszka w
- Podlasie
- Auto
- 166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
- Postów
- 1,979
Tylko teraz tak, bo takich zegarków w normalnych autach nie ma, a w cholerę ludzi widziałem co temperatura cieczy 90, albo i mniej i gaz podłogę- ale olej wtedy ma 50- 60 stopni i w tym momencie masz pierwszy strzał w kolano, jest jeszcze drugi i będę się podpierał tu koncernem VW- tryb awaryjny włącza się po przekroczeniu przez olej 135 stopni (w tych granicach). Auta mają tak spieprzone chłodzenie oleju że nawet na autostradzie GOLF 7 GTI potrafi taki błąd wywalić, przy 15 minutowym upalaniu też i wtedy drugiego kolana nie masz. A wymiana co 10- 15, a i słyszałem o panu co 30 tak przejeżdżał- ile ten silnik pożyje
Podobne wątki
-
temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 147Odpowiedzi: 231Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22 -
Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 23Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 166Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale GTOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07