Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?
- Głosujących
- 97. Nie możesz głosować w tej sondzie
-
Motul
17 17.53% -
Vavoline
11 11.34% -
Castrol
2 2.06% -
PENRITE
7 7.22% -
MILLERS OILS
17 17.53% -
Selenia
8 8.25% -
Yacco Lube
1 1.03% -
Texaco
1 1.03% -
Total
2 2.06% -
Mobil
2 2.06% -
RAVENOL
5 5.15% -
Shell
9 9.28% -
Fuchs
2 2.06% -
Midland
0 0% -
Eurol
5 5.15% -
Liqui Moly
8 8.25%
Pokaż wyniki od 941 do 950 z 13095
-
17-01-2011, 02:03 #941
- Dołączył
- 06 2010
- Mieszka w
- Malanów
- Auto
- Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
- Postów
- 1,118
Panowie jak to jest z tymi syntetykami, jeżdżę na 10W40 Mobil, ale zastanawiam się nad 10W60 syntetycznym i czy taki zabieg mi się opłaci w przyszłości ?
Mój jakoś mi pachnie benzyną i nie wydaje się najlepszy choć to Mobil, nie ubywa go i mechanik go polecił, bo go nie spala podobno i nie ma co eksperymentować jak nie wiem co lał poprzedni właściciel. Czy zmiana na syntetyka poprawi właściwości (smarowanie)silnika, czy nie rozszczelni itd. Już coraz to nowsze historie na temat tych olejów słyszę i jedni mówią absolutnie nie, inni zaś polecają. Co tu wybrać? Lał już ktoś np: selenie racing do 2.0TS>? może macie jakieś doświadczenie koledzy>? W katalogu Selenia właśnie taki olej pokazują do dwu litrówki TS z selespeedem.pozdrawiam.
› Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
-
-
17-01-2011, 08:38 #942
10W60 zalecane jest w instrukcji obsługi do "sportowej" jazdy
sam używam 10W40
-
17-01-2011, 14:08 #943
- Dołączył
- 05 2007
- Mieszka w
- pablogarage.pl
- Auto
- Kilka włoskich szrotów ;)
- Postów
- 3,210
Od dzisiejszego dnia mam w swojej ofercie Millers'a.
W wolnej chwili postaram się ogarnąć jakąś ofertę dla klubowiczów.
Do tego co napisałeś dodam tylko, ze mają w ofercie oleje o naprawdę dobrych parametrach, nie tylko 10w40.
Do JTD mają super olej Millers XFD 5w40. Jeśli byłby ktoś zainteresowany proszę pisać na PW.
Mają też oleje przekładniowe, w jakiejś kosmicznej technologii. Zanim się zdecydowałem na ich produkty, wiele godzin/nocy przesiedziałem na studiowaniu wiedzy o ich produktach.
Znajomy jeżdżący w wyścigach poleca dodatki do paliw.www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.
-
21-01-2011, 16:07 #944
-
21-01-2011, 16:54 #945
-
21-01-2011, 22:01 #946
-
22-01-2011, 01:02 #947
-
22-01-2011, 10:18 #948
- Dołączył
- 05 2007
- Mieszka w
- pablogarage.pl
- Auto
- Kilka włoskich szrotów ;)
- Postów
- 3,210
Trochę informacji o normach olejowych:
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów.
Główny podział ACEA
ACEA A
Dla silników benzynowych.
ACEA B
Dla silników Diesla w samochodach osobowych.
ACEA A/B
Dla silników benzynowych i lekko obciążonych silników Diesla
ACEA C
Oleje kompatybilne z systemem katalitycznym dla silników benzynowych i Diesla z wtórnym obiegiem spalin i o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanych (SAPS).
ACEA E
Dla wszystkich wysoko obciążonych silników Diesla jak, np. w ciężarówkach, maszynach.
Klasyfikacja ACEA A
ACEA A1
Jakość standardowa.
ACEA A2
Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3
Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4
Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5
Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.
Klasyfikacja ACEA B
ACEA B1
Jakość podstawowa.
ACEA B2
Wysoka jakość standardowa.
ACEA B3
Wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem.
ACEA B4
Dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5
Najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.
Klasyfikacja ACEA A/B
ACEA A1/B1
Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,6 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA A3/B3
Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A3/B4
Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3.
ACEA A5/B5
Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,0 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
Klasyfikacja ACEA C
ACEA C2
Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C3
Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C4
Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
Klasyfikacja ACEA E
ACEA E1
Jakość standardowa. Wycofana w marcu 2000r.
ACEA E2
Olej ogólnego przeznaczenia do ulepszonych silników wysokoprężnych o naturalnym zasysaniu, oraz wyposażonych w turbosprężarki, o cyklach pośrednich, lub ulepszonych, oraz w większości silników o normalnych okresach wymiany oleju.
ACEA E3
Wyższa nośność sadzy, lepsza ochrona przed zatarciem oraz czystość wału i silnika.
ACEA E4
Stabilny, utrzymujący właściwości olej, zapewniający świetną kontrolę czystości tłoka, zużycia, usuwanie sadzy, oraz
stabilność środka smarowego. Zalecany jest dla silników wysokoprężnych o wysokich wartościach znamionowych,
spełniających wymagania emisji Euro 1, Euro 2, Euro 3 i Euro 4, oraz pracujących w bardzo ciężkich warunkach, to znaczy znacznie dłuższych przerwach w wymianie oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Odpowiedni jest dla silników bez filtrów lotnych cząstek stałych, oraz dla niektórych silników EGR, oraz dla niektórych silników wyposażonych w systemy redukujące SCR NOx. Jednakże zalecenia mogą różnić się w zależności od producentów silników. W razie wątpliwości zaleca się sprawdzenie w instrukcjach kierowców, lub u lokalnych sprzedawców.
ACEA E5
Oleje stosowane w najnowocześniejszych silnikach wysokoprężnych spełniające wymagania Euro 1, Euro 2, Euro 3 i Euro 4. Ulepszona ochrona w stosunku do E4.
ACEA E6
Stabilny, utrzymujący właściwości olej, zapewniający świetną kontrolę czystości tłoka, zużycia, usuwanie sadzy, oraz stabilność środka smarowego. Zalecany jest dla silników wysokoprężnych o wysokich wartościach znamionowych,
spełniających wymagania emisji Euro 1, Euro 2, Euro 3 i Euro 4, oraz pracujących w bardzo ciężkich warunkach, o znacznie dłuższych przerwach w wymianie oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Odpowiedni jest dla silników wyposażonych w, lub nie wyposażonych w filtry lotnych cząstek stałych, dla silników EGR, a także dla silników wyposażonych w systemy redukujące SCR NOx. Jakość E6 jest szczególnie zalecana dla silników wyposażonych w filtry lotnych cząstek stałych, oraz do stosowania z paliwem do silników wysokoprężnych o niskiej zawartości siarki (maksymalnie 50ppm). Jednakże zalecenia mogą różnić się w zależności od producentów silników. W razie wątpliwości zaleca się sprawdzenie w instrukcjach kierowców, lub u lokalnych sprzedawców.
ACEA E7
Stabilny, utrzymujący właściwości olej, zapewniający efektywną kontrolę w odniesieniu do czystości tłoka i polerowania gładzi tulei cylindrowej. Dalej, zapewnia on świetne parametry zużycia i kontrolę pozostałości gromadzących się na turbosprężarce, usuwanie sadzy, oraz stabilność środka smarowego. Zalecany jest dla silników wysokoprężnych o wysokich wartościach znamionowych, spełniających wymagania emisji Euro 1, Euro 2, Euro 3 i Euro 4, oraz pracujących w ciężkich warunkach, to znaczy znacznie dłuższych przerwach w wymianie oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Odpowiedni dla silników bez filtrów lotnych cząstek stałych, dla większości silników EGR, oraz dla większości silników wyposażonych w systemy redukujące SCR NOx. Jednakże zalecenia mogą różnić się w zależności od producentów silników. W razie wątpliwości zaleca się sprawdzenie w instrukcjach kierowców, lub u lokalnych sprzedawców.
Legenda
SAPS
Popiół siarczanowy. Fosfor. Siarka.
DPF
Filtr cząstek stałych zawieszonych w gazie silników wysokoprężnych.
TWC
Katalizator trójdrogowy.
HTHS
Lepkość wysokotemperaturowa/ lepkość o wysokim stopniu poślizgu.
EGR
Recyrkulacja spalinwww.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.
-
22-01-2011, 11:55 #949
- Dołączył
- 06 2010
- Mieszka w
- Gdynia
- Auto
- 156 jtd (105)
- Postów
- 619
Jezdze na casrol magnatec desel 10W40 B4. Poprzednio zalany byl agip 10W40.
Agip byla firma dostarczaja Koncernowi Fiat oleje dopóki nie wykupil on firmy produkujacej oleje silnikowe Selena.
Na opakowaniu na casrol jest napisane ze olej spelnia norme fiata( dla desli ).
Zauwazulem natomiast ze Mobile 1 0W40 life sprzelnia najwyzsza norme fiata.
Mozna go stosowac do silnikow z CR i bez itp.
Jak narazie jest to jedyny olej na rynku ktory przeszedl rygorystyczne normy fiata. Oczywiscie nie mowione ze castrol jest gorszy bo moze firma nie chciala przeprowadzac testow sprawdzajacych z norma X, bo to kosztuje ja pewnie nie male pieniadze.
A konsensusem mojej wypowiedzi jest to ze next time zalewam mobilka
-
22-01-2011, 12:31 #950
- Dołączył
- 05 2007
- Mieszka w
- pablogarage.pl
- Auto
- Kilka włoskich szrotów ;)
- Postów
- 3,210
Castrol ogólnie nie jest jakimś nadzwyczajnie dobrym olejem.
Testowaliśmy go w trudnych warunkach w FC 16v Turbo, i EDGE 10w60 wypadł bardzo kiepsko. W porównaniu z nim Np. Valvoline 10w60 o wiele lepiej trzymał parametry pracy (ciśnienie i temp. oleju) niż Castrol.
Jeśli więc produkt z górnej półki jest kiepski w porównaniu z konkurencją, to co dopiero tańsze produkty.
Odnośnie oleju Mobil:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1390951.html
Temat do przemyślenia.
Pozdr.www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.
Podobne wątki
-
temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 147Odpowiedzi: 231Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22 -
Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 23Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 166Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale GTOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07