Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
169. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    34 20.12%
  • Vavoline

    20 11.83%
  • Castrol

    4 2.37%
  • PENRITE

    7 4.14%
  • MILLERS OILS

    32 18.93%
  • Selenia

    12 7.10%
  • Yacco Lube

    1 0.59%
  • Texaco

    1 0.59%
  • Total

    3 1.78%
  • Mobil

    3 1.78%
  • RAVENOL

    13 7.69%
  • Shell

    14 8.28%
  • Fuchs

    4 2.37%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    9 5.33%
  • Liqui Moly

    12 7.10%

Temat: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??

  1. #7181
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Prawda jest też taka, że nowoczesny 5w50 zapewni dużo lepszą ochronę niż 10w40 z przed 20 lat pod który ta toporna Vka była projektowana, a przy okazji dużo mniej oporów tłoczenia będzie...

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  2. #7182
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Toporny tS 16V jak i wiele innych silników też było projektowane pod 10W40. No tak wymyslili nowoczesny 5W żeby nie stawiał oporu tłoczenia przez toporne silniki chociaż przy TSie to by się zgadzało tyle ze oleje 5W już dużo wcześniej były dostępne nawet na naszym rynku
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 06-07-2015 o 23:01

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #7183
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Pytanie czy rekomendacja producenta rzeczywiście jest optymalna ewentualnie pod jakim względem? Niektóre rekomendacje dla mnie przypominają raczej min. dla przetrwania okresu gwarancji silnika / katów (jak w mojej Julce 1.4 TB MA: 5W-40 C3 na 30000km / 2 lata przy misce <4L ). To by się zgadzało bo <100 tys km silnik był już zagnojony i na ostatnich nogach!
    Wiele Japońców ma w manualach oleje klasy ACEA A1 / API SL - nie ma lepszych??? Przecież są a taki badziew nawet trudno dzisiaj kupić ale po co wykazywać, że utrzymanie wymaga nakładów skoro bój jest głównie o to teraz kto zrobi tańsze auto dla floty - stąd wymiany oleju już co 2 lata i nawet 50 tys km w dodatku przy DPFach i innych restryktorach emisji pakujących cały syf do oleju silnikowego.
    Dla mnie 10W-40 jeśli tani półsyntetyk jako całoroczny albo do codziennego użytku to też średnio optymalnie u nas - nawet kiedy zima jest niezbyt mroźna. Syntetyk 5W-40 - jak potrzeba bo auto starsze i luźniej pasowane to z wyższym HTHS i ZDDP powinien w każdych warunkach lepiej zastąpić takie 10W-40 a na pewno portfela dużo mocniej nie wyczyści raz w roku...
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #7184
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Dla mnie 10W-40 jeśli tani półsyntetyk jako całoroczny albo do codziennego użytku to też średnio optymalnie u nas - nawet kiedy zima jest niezbyt mroźna. Syntetyk 5W-40 - jak potrzeba bo auto starsze i luźniej pasowane to z wyższym HTHS i ZDDP powinien w każdych warunkach lepiej zastąpić takie 10W-40 a na pewno portfela dużo mocniej nie wyczyści raz w roku...
    Powtarzam to w kółko od lat a i tak wielu nie rozumie ... się przywiązali do tych mineralnych 10W40 zwanych "półsyntetykami".


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  5. #7185
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Powtarzam to w kółko od lat a i tak wielu nie rozumie ... się przywiązali do tych mineralnych 10W40 zwanych "półsyntetykami".
    to się z tym zgadzam tylko pytanie w którą stronę iść z optymalnym doborem oleju uwzględniając przebieg, charakterystykę i przeznaczenie jak będzie eksploatowany silnik

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #7186
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Toporny tS 16V jak i wiele innych silników też było projektowane pod 10W40. No tak wymyslili nowoczesny 5W żeby nie stawiał oporu tłoczenia przez toporne silniki chociaż przy TSie to by się zgadzało tyle ze oleje 5W już dużo wcześniej były dostępne nawet na naszym rynku
    TS jest równie toporną konstrukcją co Vka w porównaniu do dzisiejszych silników które z robią znacznie więcej mocy z podobnej pojemności jak chociaż ecoboosty czy np 2.0L w A45 AMG, gdzie z dwóch litrów masz dwa razy więcej mocy niż TS 1.8... Przy pogoni za spalaniem każdy % sprawności się liczy więc jeśli płynniejszym olejem można równie dobrze chronić silnik to to się właśnie robi.
    Ostatnio edytowane przez Krusz ; 07-07-2015 o 22:47

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  7. #7187
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    TS jest równie toporną konstrukcją co Vka w porównaniu do dzisiejszych silników które z robią znacznie więcej mocy z podobnej pojemności jak chociaż ecoboosty czy np 2.0L w A45 AMG, gdzie z dwóch litrów masz dwa razy więcej mocy niż TS 1.8... Przy pogoni za spalaniem każdy % sprawności się liczy więc jeśli płynniejszym olejem można równie dobrze chronić silnik to to się właśnie robi.
    Ale my tu nie mamy ecoboosów i AMG i nic tu po wodnistej oliwie w naszych topornych TSach a tym bardzie starszej konstrukcji V6 Nie to forum patrz tytuł tego tematu
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 07-07-2015 o 23:07

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #7188
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Jednak z tego co Pablo pomierzył - zastosowanie syntetyka 5W- także w leciwej Vce niczym nie grozi a nawet pomaga w porównaniu z tanim minerałem.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #7189
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    No i reasumując to do V-ki i TS-a lejemy 5w50 a jak ktoś się bardzo boi, albo jedzie do Grecji albo na tor to 10w60, a nie jakieś tam g...o typu 10w40 albo i 15w40. Mam i V-kę i TS-a do którego leję Castrola Edge lub Formula RS 10w60 który jest najlepszym wyborem pod względem stosunku jakości do ceny i bezpieczeństwa silnika. Nie kopci, nie dymi, nie ubywa, mozna i na tor i do Chorwacji, i przycisnąć (no może i zwiększone zużycie paliwa - ale święty spokój i czysty silnik)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  10. #7190
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Andrzej78500
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zbąszynek
    Auto
    Focus MK3 FL 1.5 TDCI, 159 1.8 FL
    Postów
    585

    Domyślnie

    Dotychczas jeździłem na valvoline max life 10w40 i wymiana co 8kkm

    Teraz zamierzam zalać tę Selenię ( zdjęcie)
    Silnik 2.0 TS

    Czy ten olej podpasuje ?

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0039.JPG
Wyświetleń:	398
Rozmiar:	50.6 KB
ID:	172248  

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 233
    Ostatni post / autor: 13-12-2021, 15:53
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory