Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
169. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    34 20.12%
  • Vavoline

    20 11.83%
  • Castrol

    4 2.37%
  • PENRITE

    7 4.14%
  • MILLERS OILS

    32 18.93%
  • Selenia

    12 7.10%
  • Yacco Lube

    1 0.59%
  • Texaco

    1 0.59%
  • Total

    3 1.78%
  • Mobil

    3 1.78%
  • RAVENOL

    13 7.69%
  • Shell

    14 8.28%
  • Fuchs

    4 2.37%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    9 5.33%
  • Liqui Moly

    12 7.10%

Temat: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??

  1. #7761
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jedrek1980
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski
    Auto
    Alfa Romeo 159 Bella
    Postów
    381

    Domyślnie

    Koledzy ja pytanie tak troche z innej beczki.Chodzi o dodatek Archiola 9100 do leju.ile wy lejecie tego dodatku?Ja rozumiem tak 4,4 l oleju i 200 ml Archiola.
    BYŁ LEON by COMPSPORT
    JEST ALFA 159 SW by TUNE-UP

  2. #7762
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    35ml AR9100 na każdy litr oleju silnikowego czyli 155ml na 4,4L oleju
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #7763
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    a ja mam pytanie z jeszcze innej beczki.
    zastanawiam się nad wlaniem do JTD oleju lepkości 5W-30 lub 0w-30. W 1.9 CDTi taki zalecają.
    Bardzo proszę aby ktoś wypowiedział się w tej kwestii.
    dzięki

  4. #7764
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Lepkość 5w30 jest moim zdaniem ok ale z mojej wiedzy wynika, że lepsza lepkość do całorocznej eksploatacji to jednak 5w40. 5W30 bardziej na zimę ale że zimy u nas coś słabe to nie wiem czy jest sens. Co do innych lepkości -pytanie zasadnicze czy jest dpf czy nie? Bo jak pod normę C2/C3 to wybór raczej niewielki i nie za bardzo widzę zalety tego rozwiązania, jak już coś to szedłbym w 0w40 w aucie bez dpf-a. Pewnie pompowalnośc oleju 0w30 będzie lepsza w niskich temperaturach ale wydaje mi się, że wyższy stopień ochrony silnika i turbiny zapewni 5w40, zwłaszcza w upalne lato (a to się u nas coraz częściej zdarza).

  5. #7765
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    dzięki za rzetelną odpowiedź. o 5W-30 myślałem pod kątem zimy.
    0W-40 też brałem pod uwagę jako olej na cały sezon. Potwierdziłeś moje rozmyślania i właśnie taka lepkość pójdzie w nastepnej wymianie.
    DPFa brak

  6. #7766
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    A tak na marginesie to temp zew. Maja aż takie znaczenie?
    Przeciez to jest układ zamknięty. Siedzi termostat, chłodnica cieczy i oleju i temp. Oleju powinna być taka sama przez caly rok.
    Tak glosno myślę....

  7. #7767
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,768

    Domyślnie

    Poważnie pytasz?
    Jeśli nie miałyby znaczenia, to po co klasy lepkości?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #7768
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    No rozruch i cały (niekrótki) czas do osiągnięcia temp. roboczej.

  9. #7769
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał siapek Zobacz post
    dzięki za rzetelną odpowiedź. o 5W-30 myślałem pod kątem zimy.
    0W-40 też brałem pod uwagę jako olej na cały sezon. Potwierdziłeś moje rozmyślania i właśnie taka lepkość pójdzie w nastepnej wymianie.
    DPFa brak
    Petronas robi już 0W20 syntetyka do diesela Iveco i dają radę.
    Ja bym się podjął testu JTD z badaniem oleju na mocnym 0W30 + pakiet dobrych dodatków. ;-)
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  10. #7770
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał siapek Zobacz post
    A tak na marginesie to temp zew. Maja aż takie znaczenie?
    Przeciez to jest układ zamknięty. Siedzi termostat, chłodnica cieczy i oleju i temp. Oleju powinna być taka sama przez caly rok.
    Tak glosno myślę....
    Układ zamknięty co nie znaczy, że nie oddziałują na niego czynniki zewnętrzne. Kiedy w zimie jest 0 stopni to termostat, chłodnica cieczy i wentylator mają zdecydowanie mniej roboty aby utrzymać właściwą temperaturę cieczy chłodzącej. Efektywność odbioru ciepła z silnika jest wysoka a temperatura oleju jest stabilna. W lecie przy +35 termostat, chłodnica cieczy, wentylator a także intercooler oraz chłodnica oleju (jeśli jest) mają zdecydowanie więcej roboty bo "chłodzenie powietrzem" nie jest tak efektywne i temperatura cieczy chłodzącej może być o kilka a nawet kilkanaście stopni wyższa co oznacz, że odbiór ciepła z silnika nie jest tak efektywny, co ma wpływ na temperaturę oleju. Do tego często dochodzi obciążenie silnika pracującą klimatyzacją co też ma niebagatelny wpływ na temperaturę cieczy chłodzącej i pośrednio na temperaturę oleju. Oczywiście producenci starają się aby zarówno temperatura cieczy chłodzącej jak i oleju była możliwie stabilna niezależnie od temperatury zewnętrznej i innych czynników (obciążenie silnika, obroty itd.) ale w pewnych warunkach różnice są znaczne. W Zafirze B geniusze z GM "zapomnieli" zamontować wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej ale można w czymś w rodzaju trybu serwisowego podejrzeć dokładne wskazania czujnika. W zimie po rozgorzeniu temperatura waha się w granicach 86-90 stopni, natomiast latem w duże upały potrafi dojść do 100 stopni a najczęściej 90-94 stopnie. W 159 wskazówka cały czas stopi na 90 co nie oznacza, że rzeczywista temperatura nie waha się o kilka stopni. Różnice wychodzą dopiero przy bardziej ekstremalnych sytuacjach jak jazda w górach, korki czy jazda sportowa. Wiele olejów o lepkosci 30 bardzo dobrze znosi wysokie obciążenia termiczne, natomiast według mnie lepkość 40 jest w takich warunkach pewniejsza. Bardzo wiele zależy dostosowania konstrukcji silnika do danej klasy lepkości. W JTD ponoć najlepiej sprawdza się 5w40 co nie znaczy, że nie można spróbować innej, zwłaszcza jeśli dodamy sprawdzony modyfikator tarcia (np. Archoil AR9100).

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 233
    Ostatni post / autor: 13-12-2021, 15:53
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory