Gold z AR9100 bije wszystko ww na łeb. [emoji6]
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Gold z AR9100 bije wszystko ww na łeb. [emoji6]
Mechanik poleca Lotosa ze względu niby dobrego składu oleju i ceny przedewszystkim .
A o 10w40 ktoś sie wypowie ? Fiatowskie 1.1 do niemiec kilka razy w roku lata . Lotos tani . Teraz jest Total i po 3k kilometrów już zmienia kolor a Valvo po 11 miało taki kolor jak Total
Ale zastanawia mnie ten Lotos . Dwa lotosy za jednego totala
- - - Updated - - -
No i na Valvo silnik pracował trochę ciszej
- - - Updated - - -
O czystość silnika się nie boje . Bo kilka lanosów i opelków widziałem od nowości na lotosie i czysto w środku
Im szybciej olej ciemnieje, tym lepiej, bo oznacza to, że ma dużo środków czyszczących. Oczywiście jeśli jesteś pewien, że pierścienie są szczelne. Ja robiłem w poprzednim aucie remont UPG i Valvoline Max Life przed remontem ciemniał szybciutko, po remoncie do wymiany pozostawał prawie czysty - robił się delikatnie brązowy po 5-6 tysiącach.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
To, że jest czysto pod pokrywą to jeszcze nie wyznacznik. Ja też miałem czyścili przed remontem, bo jeżdżę od paru lat na Valvoline Max Life i on czyści całkiem fajnie. Mimo tego, olej po tysiącu ciemniał.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- - - Updated - - -
Ja na innym forum czytałem, że to połaczenie jest mistrzowskie. Pewnie tak zrobię, że zamiast przechodzić na 0W40, wleję Specola z AR9100. Gdybym miał pewność w 100% że dostanę Shella na GTL, to bym brał bez wahania, a tak, szczerze mówiąc - waham się. Szczególnie po tym, co Tomek napisał.
- - - Updated - - -
Wydaje mi się, pewności nie mam, że nasze oleje nie są takie złe. Przykładem jest budżetowy Specol, który jest polecany nie tylko tutaj, a jesli nie polecany, to bardzo chwalony. Może Orlen, czy Lotos ze zwykłych serii nie są czołówką na miarę Ravenola, Meguina, czy Neste. Natomiast serie Quazar, czy Platiinum Pro, lub nawet Max Expert, to bardzo dobre oleje. Oczywiście bez analiz i wyników badań możemy jedynie snuć domysły, ale na chwile obecną wychodzę z założenia, że silnik się na tym ani nie zatrze, ani nie wybuchnie, a na pewno nie skrócisz jego żywotności przez taki olej.
btw. Specola 5W40 dorwiesz taniej od Lotosa, bo na lejolej jest chyba 5L za 69zł.
Olej ciemnieje także od przeciążen termicznych, dlatego w silnikach zbyt obciążonych warto stosowac pełno syntetyczne oleje, odporniejsze na wysoką temperaturę czy utlenianie.
Również gdzieś czytałem, że olej szybciej ciemnieje poprzez częste zimne rozruchy, lecz nie wiem czy to prawda.
Jeżeli znajdę ten tekst to udostępnię. I nie zaprzeczam, że olej nie ciemnieje z powodów przez Ciebie podanych, takie jest jego zadanie a dokładnie pakietu dodatków.
Znalazłem:
1) Cykle cieplne
Podczas, kiedy jedziesz rano do pracy Twój silnik osiąga normalną temperaturę pracy (zazwyczaj 90-105’C) ogrzewając olej silnikowy. Kiedy samochód przebywa na parkingu olej stygnie. Podczas przerwy na lunch jest ponownie wystawiony na działanie gorąca, kiedy jedziesz załatwić swoje sprawy. Ten proces powtarza się w drodze do domu. I następnego dnia. I następnego.
To jest to co kryje się pod nazwą cykli cieplnych. Ciągłe narażanie na działanie wysokich temperatur naturalnie zaciemnia olej silnikowy.
Niektóre dodatki w oleju silnikowym są bardziej podatne na zaciemnienie w obliczu działania wysokich temperatur niż inne. Ponadto, zwykły proces utleniania także może przyczynić się do ciemnienia oleju. Utlenianie następuje wtedy, gdy cząsteczki tlenu oddziałują z cząsteczkami oleju i powodują rozkład chemiczny, podobnie jak tlen powoduje brązowienie przeciętego na pół jabłka lub tak jak żelazo pokrywa się rdzą. Wysoka temperatura przyśpiesza utlenianie.
Źródło: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2017/10/24/dlaczego-olej-silnikowy-ciemnieje/
Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 02-12-2018 o 17:28