Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
169. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    34 20.12%
  • Vavoline

    20 11.83%
  • Castrol

    4 2.37%
  • PENRITE

    7 4.14%
  • MILLERS OILS

    32 18.93%
  • Selenia

    12 7.10%
  • Yacco Lube

    1 0.59%
  • Texaco

    1 0.59%
  • Total

    3 1.78%
  • Mobil

    3 1.78%
  • RAVENOL

    13 7.69%
  • Shell

    14 8.28%
  • Fuchs

    4 2.37%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    9 5.33%
  • Liqui Moly

    12 7.10%

Temat: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??

  1. #12151
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A kto potrafi stosować te estry ? Motul ? bo przypuszczam, ze chyba chodzi w tym artykule aby podebrać klientów Motulowi, bo popularny dość w takich zastosowaniach, a w opisach oleju czytamy " pełni syntetyczny olej wykonany w technologii podwójnych estrów".
    Wiele jest typów estrów i dla każdego odpowiednie dawkowanie pozwala zrobić olej wyższej jakości i bezpieczny dla silnika. [emoji6]
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #12152
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Które to są "na bazie estrów" - jak rozpoznawać to można ?
    Wedlug mnie zle to okreslili, powinno byc: z dodatkiem Estrow. Nie ma takich olejow, sa natomiast mieszaniny typu PAO + Estry, ktore siegaja do ok. 10 %. Dobrym przykladem jest: https://www.redlineoil.com/5w40-motor-oil

    Rozpoznac ? Umiejetnosc "czytania" IR-Spektroskopii.

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A kto potrafi stosować te estry ? Motul ? bo przypuszczam, ze chyba chodzi w tym artykule aby podebrać klientów Motulowi, bo popularny dość w takich zastosowaniach, a w opisach oleju czytamy " pełni syntetyczny olej wykonany w technologii podwójnych estrów".
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	300V15w-50.jpg
Wyświetleń:	5
Rozmiar:	81.7 KB
ID:	252897

    Mamy z serii 300V, widac w obszarze od 1700-1800 cm-1 , ze jest dosc spora ilosc Estrow.
    Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 13-12-2018 o 16:03

  3. #12153
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Można zrobić olej bezpieczny na samych estrach jako oleje bazowe bez GIII ani PAO tylko tanio nie będzie.. [emoji6]
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #12154
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    No cóż, -jaki ma interes producent by wprowadzać w błąd użytkowników swoich aut? Nie wie jaki olej? Konstruując i serwisując setki tysięcy swoich aut w okresie wielu dziesięcioleci? To kto wie lepiej? Jakieś laboratorium badające lepkość olejów czy prowadzące pomiary zużyciowe metali smarowanych jakimś olejem? Takie spekulacje prowadzą do wyboru oleju, który niszczy silnik, -i rzeczywiście, sporo na rynku silników z zatartymi panewkami i przedwcześnie zużytymi wariatorami.
    Tak. Z powodu zaleceń producentów. A kto za to płaci? Klient.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    No wybacz, to wygląda na teorię spiskowa- producent zaleca niewłaściwy olej do swoich aut, bo ma związki z producentem oleju...i dlatego będzie miał problemy serwisowe z setkami tysięcy swoich aut...to się kupy nie trzyma. Ja zauważyłem natomiast inną prawidłowość - w wątku "jaki olej" niektórzy polecają oleje- niekoniecznie zgodne ze specyfikacją Alfy, które akurat mają w ofercie..
    Jak zatem wytłumaczysz fakt, ze najpierw producent nakazuje stosowanie oleju z określoną normą a potem go ZAKAZUJE. Ten sam silnik, ba nawet ten sam egzemplarz.
    Albo fakt, ze w Polsce i w Niemczech obowiązuje inna norma? Klimat mamy z grubsza ten sam. To o co chodzi?

    - - - Updated - - -

    Z tymi estrami jest tak, ze jest bardzo wiele rodzajów i różne może być ich zastosowanie i przede wszystkim ilość. Estry znajdziemy w wielu olejach PAO-syntetycznych. Cała seria CFS Millersa jest na estrach podobnie jak Racing od Penrite i 300V Motula ale są one obecne również w tańszych olejach np. z tego co wiem występują też w Eurolu Synergy 0w40.

  5. #12155
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    z tego co wiem występują też w Eurolu Synergy 0w40.

    https://www.oil-club.ru/forum/topic/...0w-40-svezhee/

    Z tego co widze to nie. PAO z HC.

  6. #12156
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    No tak, ale skąd klient amator ma wiedzieć, czy dany producent, w danym produkcie umiał czy nie umiał takie estry dobrać i tak je pomieszać czy dodatkami chronić gumę, żeby nie niszczyły tychże gum ?
    W przypadku silników gdzie co rusz, a przynajmniej raz w sezonie są rozbierane to pal licho, choć jednak lepiej nie mieć wycieków niż mieć.

    A co jest bardziej odporne na długotrwałe przegrzewania - oleje na bazie estrów czy PAO ? można taką prawidłowość sformułować ?

    W PAO mają się gorzej dodatki rozpuszczać, tak wyczytałem. Ale nie zawsze dodatki potrzebne , jak olej dobry i lepkość trzyma sam z siebie.

  7. #12157
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A co jest bardziej odporne na długotrwałe przegrzewania - oleje na bazie estrów czy PAO ? można taką prawidłowość sformułować ?

    W PAO mają się gorzej dodatki rozpuszczać, tak wyczytałem. Ale nie zawsze dodatki potrzebne , jak olej dobry i lepkość trzyma sam z siebie.
    Racja, niektore dodatki ciezko sie rozpuszczaja w PAO, dlatego stosuje sie najczesniej olej z Grupy III-ciej lub mineralny.

    Odnosnie odpornosci na wysokie temperatury to PAO i Estry, sa na podobnym poziomie, chociaz... Estry sa jeszcze lepsze jak dobrze pamietam, jak znajde zrodlo z testow to udostepnie. Obydwa charakteryzuja sie takze bardzo wytrzymalym filmem smarnym, jak i doskonala plynnoscia w niskich temperaturach oraz odpornoscia na utlenianie.
    Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 13-12-2018 o 17:46

  8. #12158
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Jakby tak było faktycznie (że estry są bardziej odporne) to by mogło tłumaczyć pewien kompromis w postaci mniejszej trwałości uszczelnień, w wyżyłowanych zastosowaniach gdzie każda ochrona jest cenna (metal ważniejszy niż guma).

  9. #12159
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał Poziom1989 Zobacz post
    Może coś pomyliłem ale muszę dopytać. Z drugiej strony to tych estrów może "nie widać". Na pewno nie jest to typowy olej estrowy ale czasami estry są wykorzystywane jako "dodatek'. Podobno nawet w Enviro+ 5W30 (tym z 504/507) są jakieś estry a olej nie jest nawet na PAO.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Poziom1989 Zobacz post
    Racja, niektore dodatki ciezko sie rozpuszczaja w PAO, dlatego stosuje sie najczesniej olej z Grupy III-ciej lub mineralny.

    Odnosnie odpornosci na wysokie temperatury to PAO i Estry, sa na podobnym poziomie, chociaz... Estry sa jeszcze lepsze jak dobrze pamietam, jak znajde zrodlo z testow to udostepnie. Obydwa charakteryzuja sie takze bardzo wytrzymalym filmem smarnym, jak i doskonala plynnoscia w niskich temperaturach oraz odpornoscia na utlenianie.
    Zaletą olejów syntetycznych z grupy IV i V jest fakt, że wiele parametrów osiągane jest w sposób "naturalny" bez potrzeby stosowania ulepszaczy bo również wpływa na większa stabilność parametrów oleju w czasie oraz w czasie poddawania oleju ekstremalnym warunkom. Często olej na grupie III/III+ może mieć jako nowy parametry równorzędne z olejem na PAO ale już po określonym przebiegu jego parametry będą odbiegać od tego na PAO.

  10. #12160
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Mitsubishi Colt Czt
    Postów
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Może coś pomyliłem ale muszę dopytać. Z drugiej strony to tych estrów może "nie widać". Na pewno nie jest to typowy olej estrowy ale czasami estry są wykorzystywane jako "dodatek'. .
    Chyba, ze zmienili recepture ? Nie widac uniesienia fali, ktora by wskazywala na Estry.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 233
    Ostatni post / autor: 13-12-2021, 15:53
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory