Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Wedlug mnie zle to okreslili, powinno byc: z dodatkiem Estrow. Nie ma takich olejow, sa natomiast mieszaniny typu PAO + Estry, ktore siegaja do ok. 10 %. Dobrym przykladem jest: https://www.redlineoil.com/5w40-motor-oil
Rozpoznac ? Umiejetnosc "czytania" IR-Spektroskopii.
Mamy z serii 300V, widac w obszarze od 1700-1800 cm-1 , ze jest dosc spora ilosc Estrow.
Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 13-12-2018 o 16:03
Można zrobić olej bezpieczny na samych estrach jako oleje bazowe bez GIII ani PAO tylko tanio nie będzie.. [emoji6]
Tak. Z powodu zaleceń producentów. A kto za to płaci? Klient.
- - - Updated - - -
Jak zatem wytłumaczysz fakt, ze najpierw producent nakazuje stosowanie oleju z określoną normą a potem go ZAKAZUJE. Ten sam silnik, ba nawet ten sam egzemplarz.
Albo fakt, ze w Polsce i w Niemczech obowiązuje inna norma? Klimat mamy z grubsza ten sam. To o co chodzi?
- - - Updated - - -
Z tymi estrami jest tak, ze jest bardzo wiele rodzajów i różne może być ich zastosowanie i przede wszystkim ilość. Estry znajdziemy w wielu olejach PAO-syntetycznych. Cała seria CFS Millersa jest na estrach podobnie jak Racing od Penrite i 300V Motula ale są one obecne również w tańszych olejach np. z tego co wiem występują też w Eurolu Synergy 0w40.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/...0w-40-svezhee/
Z tego co widze to nie. PAO z HC.
No tak, ale skąd klient amator ma wiedzieć, czy dany producent, w danym produkcie umiał czy nie umiał takie estry dobrać i tak je pomieszać czy dodatkami chronić gumę, żeby nie niszczyły tychże gum ?
W przypadku silników gdzie co rusz, a przynajmniej raz w sezonie są rozbierane to pal licho, choć jednak lepiej nie mieć wycieków niż mieć.
A co jest bardziej odporne na długotrwałe przegrzewania - oleje na bazie estrów czy PAO ? można taką prawidłowość sformułować ?
W PAO mają się gorzej dodatki rozpuszczać, tak wyczytałem. Ale nie zawsze dodatki potrzebne , jak olej dobry i lepkość trzyma sam z siebie.
Racja, niektore dodatki ciezko sie rozpuszczaja w PAO, dlatego stosuje sie najczesniej olej z Grupy III-ciej lub mineralny.
Odnosnie odpornosci na wysokie temperatury to PAO i Estry, sa na podobnym poziomie, chociaz... Estry sa jeszcze lepsze jak dobrze pamietam, jak znajde zrodlo z testow to udostepnie. Obydwa charakteryzuja sie takze bardzo wytrzymalym filmem smarnym, jak i doskonala plynnoscia w niskich temperaturach oraz odpornoscia na utlenianie.
Ostatnio edytowane przez Poziom1989 ; 13-12-2018 o 17:46
Jakby tak było faktycznie (że estry są bardziej odporne) to by mogło tłumaczyć pewien kompromis w postaci mniejszej trwałości uszczelnień, w wyżyłowanych zastosowaniach gdzie każda ochrona jest cenna (metal ważniejszy niż guma).
Może coś pomyliłem ale muszę dopytać. Z drugiej strony to tych estrów może "nie widać". Na pewno nie jest to typowy olej estrowy ale czasami estry są wykorzystywane jako "dodatek'. Podobno nawet w Enviro+ 5W30 (tym z 504/507) są jakieś estry a olej nie jest nawet na PAO.
- - - Updated - - -
Zaletą olejów syntetycznych z grupy IV i V jest fakt, że wiele parametrów osiągane jest w sposób "naturalny" bez potrzeby stosowania ulepszaczy bo również wpływa na większa stabilność parametrów oleju w czasie oraz w czasie poddawania oleju ekstremalnym warunkom. Często olej na grupie III/III+ może mieć jako nowy parametry równorzędne z olejem na PAO ale już po określonym przebiegu jego parametry będą odbiegać od tego na PAO.