Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
170. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    34 20.00%
  • Vavoline

    20 11.76%
  • Castrol

    4 2.35%
  • PENRITE

    7 4.12%
  • MILLERS OILS

    33 19.41%
  • Selenia

    12 7.06%
  • Yacco Lube

    1 0.59%
  • Texaco

    1 0.59%
  • Total

    3 1.76%
  • Mobil

    3 1.76%
  • RAVENOL

    13 7.65%
  • Shell

    14 8.24%
  • Fuchs

    4 2.35%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    9 5.29%
  • Liqui Moly

    12 7.06%
Strona 50 z 1315 PierwszyPierwszy ... 4041424344454647484950515253545556575859601001505501050 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 491 do 500 z 13143

Temat: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??

  1. #491
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał majonez Zobacz post
    hey.ja zalalem silnik olejem ELF10W 40 POLSYNTETYK,przy okazji wymiany rozrzadu i wariata. ja bym niezaryzykowal wlania syntetyka do silnika ktury smigal wczesniej na polsyntetyku,kumpel taką zmianą zalatwil w 5 dni wspanialy silniczek...3.0 V6... lej toco miales wczesniej.pozdro-MAJONEZ
    Kolego,
    Nie masz słownika?
    Ja tam na półsyntetyku to zalecam przejście jak najszybciej na syntetyk.
    Może ten wspaniały 3.0 V6 był zalany motodoktorem i po zmianie na czysty olej wyszło szydło z worka...

  2. #492
    Użytkownik Rowerzysta Avatar regis
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    156 2,5 v6 '99
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    Ja tam na półsyntetyku to zalecam przejście jak najszybciej na syntetyk.
    Ja nie mam przekonania do bycia mądrzejszym niż producent.
    Jak zalecają półsyntetyk 10w40 to taki będę lał, pewnie gdybym zalał syntetyk nic by się nie stało, ale czy było by lepiej?
    Pewnie tylko brało by więcej oleju bo syntetyk rzadszy.

  3. #493
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156 SW 2,5 V6 2002
    Postów
    88

    Domyślnie

    Będę zmieniał oliwę w moim aucie, mam pytanie, czy ktoś miał już kontakt z tym sprzedawcą: http://www.allegro.pl/item803528499_...wa_okazja.html Czy ktoś go może polecić?

  4. #494
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Cytat Napisał gajowy Zobacz post
    Będę zmieniał oliwę w moim aucie, mam pytanie, czy ktoś miał już kontakt z tym sprzedawcą: http://www.allegro.pl/item803528499_...wa_okazja.html Czy ktoś go może polecić?
    Sprzedawcy nie znam, ale u mnie taniej i możesz osobiście odebrać ;]

  5. #495
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał regis Zobacz post
    Ja nie mam przekonania do bycia mądrzejszym niż producent.
    Jak zalecają półsyntetyk 10w40 to taki będę lał, pewnie gdybym zalał syntetyk nic by się nie stało, ale czy było by lepiej?
    Pewnie tylko brało by więcej oleju bo syntetyk rzadszy.
    To, że producent zaleca 10W40, to nie znaczy, że zaleca półsyntetyk.
    W mojej Alfie zalecane jest syntetyczne 10W40...

  6. #496
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    To czy danty olej jest syntetykiem czy półsyntetykiem i klasa lepkości 10W40 to na razie połowa sukcesu. Ważne żeby poczytać też inne klasyfikacje jakościowe. Zachęcam do czytania norm jakie spełnia olej, bo producent w materiałach reklamowych może napisać wszystko, a oznaczeń i norm nie może już umieszczać w sposób dowolny bez certyfikatów i tak:

    Klasyfikacja API dla silników benzynowych:
    SG - olej dla najwyższych wymagań. Jak SF + ochrona przed tworzeniem osadu. Oleje te wprowadzone zostały pod koniec lat 80-tych
    SH - Specyfikacja wprowadzona w 1993r. Podwyższono wymogi dotyczące odporności na utlenianie oraz ochronę przeciw korozji.
    SJ - Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa.
    SL - Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa.
    SM - najnowsza specyfikacja, weszła w życie w lipcu 2004r do benzynowych silników aut osobowych.

    Klasyfikacja API dla silników Diesla:
    CE - Oleje do doładowanych silników wysokoprężnych, pracujących pod dużym obciążeniem zarówno przy wysokiej, jak i niskiej prędkości obrotowej.
    CF4 - Oleje do szybkoobrotowych czterosuwowych silników wysokoprężnych. Zastępuje klasyfikacje CE w silnikach Diesla zasilanych paliwem o niskiej zawartości siarki.
    CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości.
    CF2 - oleje do wysoko obciążonych dwusuwowych silników wysokoprężnych. Zastępuje klasyfikację CDII
    CG-4 - oleje te produkowane od około 1998 r. przewyższają oleje klasy CF-4. Stanowi standard dla nowoczesnych 4-suwowych silników Diesla;
    CH-4 - jest stosunkowo rzadko używanym olejem najnowszej generacji od roku 2001;
    CI-4 - dotychczas najwyższa klasa jakości olejów wprowadzona w 2002. Oleje tej klasy używane są dla najnowocześniejszych, wysokoprężnych 4-suwowych wysokoobrotowych silników Diesla przede wszystkim aby podnieść poziom redukcji emisji szkodliwych substancji. Przewidziana dla samochodów wyposażonych w nowoczesne systemy oczyszczania spalin.

    ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles)
    Silniki benzynowe:
    •ACEA A1 - jakość standardowa;
    •ACEA A2 - wysoka jakość standardowa;
    •ACEA A3 - wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji;
    •ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
    •ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.

    Silniki Diesla dla samochodów osobowych:
    •ACEA B1 - jakość podstawowa;
    •ACEA B2 - wysoka jakość standardowa;
    •ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem;
    •ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
    •ACEA B5 - najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #497
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Rozwijając wypowiedź Maćka-156

    Dla silników benzynowych norma API Sx
    Gdzie im x dalszą literą alfabetu, tym wyższa jakość oleju,

    Dla silników diesla API Cx
    Gdzie im x dalszą literą alfabetu, tym wyższa jakość oleju,

    Norma ACEA

    Dla silników benzynowych Ax
    Gdzie im x ma większą wartość, tym wyższa jakość oleju,

    Dla silników diesla Bx
    Gdzie im x ma większą wartość, tym wyższa jakość oleju,


    Chciałem tylko by rosła świadomość w sprawie olejów.
    Mylnie przypisuje się bazę oleju (mineralną, syntetyczną, półsyntetyczną) do klasy lepkościowej.

  8. #498
    1etnies1
    Gość

    Domyślnie

    Dzis wymieniam w swojej 2,4 jtd 136km i leje castro profesional 5w40, mimo iz producent zaleca 10w40 leje tak jak bylo lane wczesniej.

    PS. Dla alfaholikow specjalne ceny olei castrol mobil u mnie 604265380 pozniej w ofercie rowniez selenia motul itd

  9. #499
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    mazowsze
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TS
    Postów
    110

    Domyślnie

    A "później" to kiedy?
    Wyczytałem ostatnio, że olej 15W60 znacząco przedłuża żywotność wariatora.
    Tylko takich olejów już nie ma, był Motul Le Mans 300V bodajże ale zaprzestano jego produkcji.
    Jest obecnie 20W60 też Motul ale za 4 litry wychodzi 200 zł. Ma ktoś teorię na ten temat, a może doświadczenie?
    Zamierzam wymienić wariator i zastanawiam się czy nie zmienić na taki ale zupy nie będę robił.

  10. #500
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    10W60 czy dobre 10W40 też jest zdrowe dla wariata. 20W60 to nie nasze warunki klimatyczne, bo bodaj -17 ma najniższą temp. pracy.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 233
    Ostatni post / autor: 13-12-2021, 15:53
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory