Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: stan/zabrudzenie silnika (zdjęcia) + fachowcy z ASO (?)

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał go_west Zobacz post
    ...w dodatku uchodzi za żywotny i raczej bezawaryjny (?) ...
    Że jak? Ts 16v?
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    przede wszystkim napisz nam, co jest w tych zabrudzeniach widocznych w głowicy
    czy to jest nagar, czy (o zgrozo) piasek, bo jak patrzę na fotki, to mi się chce nakopać poprzedniemu właścicielowi, a Tobie współczuć
    ostatni raz widziałem coś podobnego w starym VW T4 od klienta, gdzie od 4 lat nie był zmieniany olej, a przejechał wtedy jakieś 70tyś km
    proponowałbym zdjąć miskę i sprawdzić co jest na dnie i zerknąć na którąś z głównych panewek

    verdebiancorosso

  3. #13
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bimsky Zobacz post
    Że jak? Ts 16v?
    obym nie wywołał teraz wilka z lasu..

    Cytat Napisał kudlaty_bytom
    przede wszystkim napisz nam, co jest w tych zabrudzeniach widocznych w głowicy
    czy to jest nagar, czy (o zgrozo) piasek, bo jak patrzę na fotki, to mi się chce nakopać poprzedniemu właścicielowi, a Tobie współczuć
    ostatni raz widziałem coś podobnego w starym VW T4 od klienta, gdzie od 4 lat nie był zmieniany olej, a przejechał wtedy jakieś 70tyś km
    proponowałbym zdjąć miskę i sprawdzić co jest na dnie i zerknąć na którąś z głównych panewek
    Gdyby to był piasek to nie dojechałbym nim nawet do domu, zdaje mie się. Co do poprzedniego właściciela, liczę się z tym że można trafić na młota, który kupując nówkę salonową nie zważa na poprawną eksploatację samochodu, bo nowe-to się nie zepsuje, a jeśli to już nie mój problem.
    Zgodzicie się ze mną, że katastrofy nie ma, auto jeszcze będzie jeździć, tylko chcę zebrać informację jak się zabrać za . O tych płukankach to tyle przeciwników co zwolenników.. Ludzie często chcą ich używać nawet przy regularnych wymianach oleju (syntetyków) co w moim mniemaniu mija się zupełnie z celem. Czy mój przypadek nie jest czasem przewidziany jako klasyczny powód użycia płukanki?

  4. #14
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Tak jak już zostało napisane płukanka (Motul, Millers, Liqui Moly seria Pro-Line) + ten Total i powinno być Ok.
    Ja używam płukanki co zmianę oleju, choć zalewam wysokiej klasy pełne syntetyki, w Twoim przypadku płukanka jest obowiązkowa bez dwóch zdań, jeżeli będziesz postępował zgodnie z instrukcją nie ma prawa nic się stać.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał go_west Zobacz post
    Gdyby to był piasek to nie dojechałbym nim nawet do domu, zdaje mie się.
    dlatego pytam co to jest, bo nie wygląda za fajnie i proponuję zerknąć w niektóre miejsca z tego powodu
    nie wiem jak reszta forumowiczów, ale pozbyłbym się tych zanieczyszczeń mechanicznie, poprostu czyszcząc to ręcznie i sprawdziłbym co w misce zalega/nie zalega(?) i dopiero zastosował płukankę

    verdebiancorosso

  6. #16
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Jest to na pewno nagar, można deliktanie zebrać wierzchnią warstwę tego nagaru, jeżeli nie idzie oderwać to nic na siłę (żadnego skrobania itd.) , można sobie narobić więcej szkody niż pożytku, płukanka się tym zajmie.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 17-10-2011 o 20:06

  7. #17
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    jest możliwe, żeby od płukanki padł katalizator? Dużo syfu też idzie w wydech w sumie..

  8. #18
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Nie, katalizator nie ma tutaj za wiele do czynienia, nagar jest rozpraszany w oleju, podczas zlewania oleju w ten sposób usuwasz nagar, oczywiście obowiązkowa wymiana filtra oleju.

    Instrukcja Motula:
    Przed każdą zmianą oleju, należy dodać zawartość puszki MOTUL ENGINE CLEAN do gorącego zużytego oleju. Następnie silnik powinien pracować na biegu jałowym przez 15 minut. Następnie należy wymienić olej i filtr. Zawartość puszki wystarcza na 5 litrów oleju. Jeśli to za mało, należy dodać 60ml preparatu MOTUL ENGINE CLEAN na każdy dodatkowy litr oleju (pow. 5L). Nie należy przekraczać zalecanych proporcji.


    MOTUL ENGINE CLEAN został zaprojektowany do stosowania w każdym silniku benzynowym i Diesla, z
    turbodoładowaniem lub atmosferycznym, z wtryskiem paliwa lub gaźnikiem, z katalizatorem lub bez,
    używającym każdego rodzaju paliwa. MOTUL ENGINE CLEAN skutecznie czyści zabrudzenia i osady w
    silniku. Usunięte mikrocząstki osadów są usuwane w chwili wymiany oleju. MOTUL ENGINE CLEAN zapewnia
    doskonałe smarowanie w czasie procesu czyszczenia.

    MOTUL ENGINE CLEAN, dodany do silnika przed zmianą oleju pozwala na:
    - zmniejszenie tarcia
    - zmniejszenie zużycia oleju i paliwa
    - zwiększenie stopnia sprężania w ten sam sposób na wszystkich cylindrach
    - zmniejszenie emisji spalin
    - usunięcie osadów, lakierów, i innych produktów spalania z trudno - dostępnych obszarów jak dźwigniki hydrauliczne, pierścienie tłokowe i bruzdy na tłokach
    - wykorzystanie w pełni zalet świeżego oleju wlanego po wymianie
    - zwiększenie żywotności katalizatora
    Instrukcja LM:
    Stosować przed wymianą oleju. 500 ml preparatu wystarcza na 5 l oleju silnikowego. Dolać do oleju silnikowego przy rozgrzanym silniku i dać mu popracować 5-10 minut na biegu jałowym. Nie jeździć. Nie zwiększać obrotów. Zlać stary olej. Wymienić filtr i zalać świeży olej.

    Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów i resztek olei. Poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów min. Osadu blokującego pierścienie tłokowe. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla.Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju.
    - skuteczne i szybkie czyszczenie,
    - neutralny wobec uszczelek,
    - zgodny z katalizatorem,
    - wysoka skuteczność,
    - nie zanieczyszcza środowiska naturalnego,
    - łatwy w użyciu
    Instrukcja Millers:
    Do wszystkich samochodów benzynowych i Diesel, osobowych i dostawczych. Dodaj butelkę ENGINE FLUSH do oleju. Uruchom silnik na 15-20 minut. Spuść olej, wymień filtr oleju i wlej do silnika nowy olej

    Usuwa wszelkie osady i szlam z silnika. Utrzymuje Twój silnik w czystości. Zapobiega zużywaniu się silnika, wydłuża jego żywotność.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 17-10-2011 o 20:36

  9. #19
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Użyłem płukanki przy ostatniej wymianie oleju. Wykorzystałem płukankęLiqy Moly. Celowo przed wymiana dokładnie obejrzałem jak wygląda wnętrze pod kapą, po przepłukaniu widać było ogromną różnicę, choc olej zawsze na czas zmieniany to i tak cos sie osadziło. Bałem sie trochę za pierwszym razem, bo straszono mnie ze cos tam wypłucze, cos tam rozpuści i zacznie lecieć olej...nic takiego sie nie stało a silnik pracuje bardziej...jedwabiście a i ja mam lepsze samopoczucie. Jak facet spuszczał olej to stałem i sie gapiłem co spływa, nawet łapę w rękawiczce wsadziłem do baniaka z olejem spuszczonym, opiłków ani nic nie znalazłem ale olej był dość gęsty od brudu który gdzieś tam sie zaczaił przez te wszystkie kilometry... teraz ide za ciosem i przy kazdej wymianie bedę używał płukanki LM + Motul i silniczek powinien sie odpłacić ładną pracą.
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Hmmm, to ciekawe, moja ma niby niecałe 170kkm a jak ustawialiśmy luzy to ani grama osadu nie widziałem...

Podobne wątki

  1. Zdjęcia silnika
    Utworzone przez truespinmice w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 19:26
  2. Zdjęcia komory silnika 2.0 V6 TB
    Utworzone przez mateo020 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 11:21
  3. Alfa - przeładowanie - stan awaryjny silnika
    Utworzone przez marecki259 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-10-2010, 08:02
  4. [145] Prośba o zrobenie zdjęcia komory silnika
    Utworzone przez Tuti w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 21:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory