Nie chciałem się tego czepiać bo jutro jadę do Polski...
Jak przyjadę to sam sprawdzę...
A kto ma wiedzieć? Może ktoś kto ma V6, kabel i kompa... poza tym ktoś kto ma pojęcie o mechanice, chociaż chodzi głównie o włoskie V6...
Nie chciałem się tego czepiać bo jutro jadę do Polski...
Jak przyjadę to sam sprawdzę...
A kto ma wiedzieć? Może ktoś kto ma V6, kabel i kompa... poza tym ktoś kto ma pojęcie o mechanice, chociaż chodzi głównie o włoskie V6...
kolego, przepustnica dla biegu jałowego nie ma kąta 0* (prostopadle do osi gardzieli), a ten kąt, o którym piszesz, to kąt otwarcia względny (od biegu jałowego)
FES pokazuje dwa kąty, względny i bezwzględny
dla mojej Gtv pierwszy ma 0* a drugi 10* dla biegu jałowego i stąd Twoja niepewność przy pełnym otwarciu, dlatego zdejmij rurę z przepustnicy, zerknij do niej i niech ktoś Ci naciśnie na pedał i trzyma do oporu
sprawdź, czy te niepełne 80* będą odpowiadały pełnemu otwarciu, możesz jeszcze złapać za dźwignię z linką i spróbować otworzyć bardziej
gdyby przepustnica miała faktycznie kąt 0*, to jej minimalne otwarcie na początku niedawałoby reakcji, a wstępne jej odchylenie dla biegu jałowego (pod kątem prostym nie zmieści się w gardzieli) powoduje powiększanie się szczeliny między nią a gardzielą już od początkowego ruchu
verdebiancorosso
Coś w tym jest.kolega który ma 166 3.0V6 jak z nim gadałem to właśnie mówił że ma taką przepustnicę(nawet fachowo ją nazwał,która podobna była montowana opcjonalnie),otwierającą się do końca.
Potencjometr jest elektroniczny więc przepustnica także...
Kąt początkowy na jałowym(przy uruchomionym silniku) jest 2,82*... wydaje to się być logiczne bo jakieś powietrze przecież musi tam lecieć... a maksymalny jest 79,78* co już nie jest takie logiczne...
Liczyłem, że na w sumie proste pytanie dostanę szybką odpowiedźehhh chyba będę musiał sam tam zaglądnąć...
Tak czy siak nadal czekam na odpowiedz w sprawie max kąta
---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 21:56 ----------
Przepustnica montowana opcjonalnie???ciekawa teoria... Bez urazy, ale wyobrażam sobie Pana Fabrizio, który podczas kupna auta wybiera opcję z szerzej otwierającą się przepustnicą... trochę to... naciągane...
Poza tym skoro ona otwierałaby się szerzej no automatycznie byłby przyrost mocy... a nie widziałem w 166 mocniejszych wersji 3'litrowych...
No chyba, że założył sobie przepustnicę z 3,2 i może w tą stronę jest jakaś różnica...
potencjometr jest opornikiem regulowanym, a przepustnicę np w Gtv mam na linkę i jedno nie wyklucza drugiego, ale faktycznie, w Twoim może być bez linki, tego akurat nie wiem co jak w którym modelu
dla wolnych obrotów przepustnica moze być całkowicie zamknięta jeśli jest bypas
kiedy go nie ma, to przepustnica jest dla biegu jałowego uchylana i korygowana jest ta wartość
a powiedz mi, czy na zgaszonym silniku jak nie wciskasz pedału gazu jest te 2,82*?
może jest uszkodzony potencjometr przy pedale i nie otwiera przepustnicy do końca
tak czy owak, proponowałbym zeknąć na przepuchę własnymi gałami i zobaczyć na ile się wychyla
tak z mojego ogródka trochę, bo mi się przypomniało
FES pokazał mi, że mam otwartą przepustnicę na 1* - 6* i lubiło nawet oscylować, a była zamknięta i nie ma krokowca, który by ją uchylał, zaś przy wciśniętym pedale pokazywała większy kąt otwarcia niż rzeczywiście był - powodem były zaśniedziałe styki przy czujniku położenia przepustnicy i zwiększony opór na czujniku, może u Ciebie wystarczy przeczyścić styki przy pedale i/ lub TPMie i po kłopocie, zacznie się otwierać jak należy
verdebiancorosso
Jedyny przewód jaki idzie do przepustnicy to kabel z wtyczkę...
Kąt na jałowym na nieuruchomionym aucie ogarnę najwcześniej w niedzielę...
Mało prawdopodobne aby 2 potencjometry były tak samo uszkodzone...
Sam tam zaglądnę dopiero w następnym tygodniu...
---------- Post added at 22:15 ---------- Previous post was at 22:13 ----------
Tak podejrzewałem, a różnica w wałkach i czymś tam jeszcze...
Postaram sie jutro u siebie sprawdzic jak mi sie tylko uda znalezc FES ktory dla mojego modelu bedzie za free a jak nie to moze jakims innym programem
Co do potencjometrow to nie sadze zeby u Ciebie byly uszkodzone.Wydaje mi sie ze jak potencjometr jest uszkodzony to po prostu pedal gaz reagowal by z opoznieniem a nic na ten temat nie napisales.
Ostatnio edytowane przez mourning ; 28-10-2011 o 21:19
Jak chcesz FES'a 2.5 to podaj email...
życie pokazuje wiele rozwiązań
inne auto to czasem inne rozwiązania, ale potencjometr przy pedale daje kąt jego wciśnięcia, a sterownik ustawia przepustnicę w odpowiadjącym temu wiciśnięciu położeniu
przy elektrycznej przepustnicy musi ona być wychylona i przepuszczać powietrze, ale moim zdaniem całkowicie zamknięta ma kąt inny od zera (od prostopadłego ustawienia w gardzieli) i stąd nie ma przy pełnym otwarciu 90* tylko 80*
mógłby napisać tu ktoś, kto posiada takie auto i może podpiąć kompa i podać maksymalny kąt w swoim aucie
verdebiancorosso