Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 58

Temat: Kąt otwarcia przepustnicy V6 - minimalny i maksymalny

  1. #11
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Nie chciałem się tego czepiać bo jutro jadę do Polski...
    Jak przyjadę to sam sprawdzę...

    A kto ma wiedzieć? Może ktoś kto ma V6, kabel i kompa... poza tym ktoś kto ma pojęcie o mechanice, chociaż chodzi głównie o włoskie V6...

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Lightbulb

    kolego, przepustnica dla biegu jałowego nie ma kąta 0* (prostopadle do osi gardzieli), a ten kąt, o którym piszesz, to kąt otwarcia względny (od biegu jałowego)
    FES pokazuje dwa kąty, względny i bezwzględny
    dla mojej Gtv pierwszy ma 0* a drugi 10* dla biegu jałowego i stąd Twoja niepewność przy pełnym otwarciu, dlatego zdejmij rurę z przepustnicy, zerknij do niej i niech ktoś Ci naciśnie na pedał i trzyma do oporu
    sprawdź, czy te niepełne 80* będą odpowiadały pełnemu otwarciu, możesz jeszcze złapać za dźwignię z linką i spróbować otworzyć bardziej
    gdyby przepustnica miała faktycznie kąt 0*, to jej minimalne otwarcie na początku niedawałoby reakcji, a wstępne jej odchylenie dla biegu jałowego (pod kątem prostym nie zmieści się w gardzieli) powoduje powiększanie się szczeliny między nią a gardzielą już od początkowego ruchu

    verdebiancorosso

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,157

    Domyślnie

    Coś w tym jest.kolega który ma 166 3.0V6 jak z nim gadałem to właśnie mówił że ma taką przepustnicę(nawet fachowo ją nazwał,która podobna była montowana opcjonalnie),otwierającą się do końca.

  4. #14
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    możesz jeszcze złapać za dźwignię z linką i spróbować otworzyć bardziej
    Potencjometr jest elektroniczny więc przepustnica także...

    Kąt początkowy na jałowym(przy uruchomionym silniku) jest 2,82*... wydaje to się być logiczne bo jakieś powietrze przecież musi tam lecieć... a maksymalny jest 79,78* co już nie jest takie logiczne...

    Liczyłem, że na w sumie proste pytanie dostanę szybką odpowiedź ehhh chyba będę musiał sam tam zaglądnąć...

    Tak czy siak nadal czekam na odpowiedz w sprawie max kąta

    ---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 21:56 ----------

    Cytat Napisał Artas 155 Zobacz post
    Coś w tym jest.kolega który ma 166 3.0V6 jak z nim gadałem to właśnie mówił że ma taką przepustnicę(nawet fachowo ją nazwał,która podobna była montowana opcjonalnie),otwierającą się do końca.
    Przepustnica montowana opcjonalnie??? ciekawa teoria... Bez urazy, ale wyobrażam sobie Pana Fabrizio, który podczas kupna auta wybiera opcję z szerzej otwierającą się przepustnicą... trochę to... naciągane...
    Poza tym skoro ona otwierałaby się szerzej no automatycznie byłby przyrost mocy... a nie widziałem w 166 mocniejszych wersji 3'litrowych...
    No chyba, że założył sobie przepustnicę z 3,2 i może w tą stronę jest jakaś różnica...



  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    potencjometr jest opornikiem regulowanym, a przepustnicę np w Gtv mam na linkę i jedno nie wyklucza drugiego, ale faktycznie, w Twoim może być bez linki, tego akurat nie wiem co jak w którym modelu
    dla wolnych obrotów przepustnica moze być całkowicie zamknięta jeśli jest bypas
    kiedy go nie ma, to przepustnica jest dla biegu jałowego uchylana i korygowana jest ta wartość
    a powiedz mi, czy na zgaszonym silniku jak nie wciskasz pedału gazu jest te 2,82*?
    może jest uszkodzony potencjometr przy pedale i nie otwiera przepustnicy do końca
    tak czy owak, proponowałbym zeknąć na przepuchę własnymi gałami i zobaczyć na ile się wychyla

    tak z mojego ogródka trochę, bo mi się przypomniało
    FES pokazał mi, że mam otwartą przepustnicę na 1* - 6* i lubiło nawet oscylować, a była zamknięta i nie ma krokowca, który by ją uchylał, zaś przy wciśniętym pedale pokazywała większy kąt otwarcia niż rzeczywiście był - powodem były zaśniedziałe styki przy czujniku położenia przepustnicy i zwiększony opór na czujniku, może u Ciebie wystarczy przeczyścić styki przy pedale i/ lub TPMie i po kłopocie, zacznie się otwierać jak należy

    verdebiancorosso

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    1 sze slysze o mocniej otwierajacych sie przepustnicach w opcji heheh albo dobry kit pocisnal kolega albo jestem niedoinformowany, przepustnica w 3.2 jest taka sama jak w 3.0.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #17
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Jedyny przewód jaki idzie do przepustnicy to kabel z wtyczkę...
    Kąt na jałowym na nieuruchomionym aucie ogarnę najwcześniej w niedzielę...
    Mało prawdopodobne aby 2 potencjometry były tak samo uszkodzone...

    Sam tam zaglądnę dopiero w następnym tygodniu...

    ---------- Post added at 22:15 ---------- Previous post was at 22:13 ----------

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    przepustnica w 3.2 jest taka sama jak w 3.0.
    Tak podejrzewałem, a różnica w wałkach i czymś tam jeszcze...

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2.5 V6 2000r., jest Giulietta QV, jest Stelvio 280 KM
    Postów
    360

    Domyślnie

    Postaram sie jutro u siebie sprawdzic jak mi sie tylko uda znalezc FES ktory dla mojego modelu bedzie za free a jak nie to moze jakims innym programem
    Co do potencjometrow to nie sadze zeby u Ciebie byly uszkodzone.Wydaje mi sie ze jak potencjometr jest uszkodzony to po prostu pedal gaz reagowal by z opoznieniem a nic na ten temat nie napisales.
    Ostatnio edytowane przez mourning ; 28-10-2011 o 21:19

  9. #19
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Jak chcesz FES'a 2.5 to podaj email...

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał zonkil90 Zobacz post
    Mało prawdopodobne aby 2 potencjometry były tak samo uszkodzone...
    życie pokazuje wiele rozwiązań

    inne auto to czasem inne rozwiązania, ale potencjometr przy pedale daje kąt jego wciśnięcia, a sterownik ustawia przepustnicę w odpowiadjącym temu wiciśnięciu położeniu
    przy elektrycznej przepustnicy musi ona być wychylona i przepuszczać powietrze, ale moim zdaniem całkowicie zamknięta ma kąt inny od zera (od prostopadłego ustawienia w gardzieli) i stąd nie ma przy pełnym otwarciu 90* tylko 80*

    mógłby napisać tu ktoś, kto posiada takie auto i może podpiąć kompa i podać maksymalny kąt w swoim aucie

    verdebiancorosso

Podobne wątki

  1. Parametry autoadaptacji, otwarcia przepustnicy 2.5 V6
    Utworzone przez darcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-01-2015, 00:05
  2. [GTV] Czujnik otwarcia przepustnicy
    Utworzone przez ArekD w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 21:24
  3. [156] Maksymalny przyrost Niutków 1.9 JTD 16 V 140 KM
    Utworzone przez cezary156 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-08-2012, 19:43
  4. Alfa 147 - maksymalny przebieg
    Utworzone przez tomwol w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 08:09
  5. Przebieg minimalny
    Utworzone przez 2EV w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-09-2008, 21:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory