rozrząd objawy zużycia.

moristkkf

Nowy
Auto
Była Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS Distinctive. Jest BMW X3 Xdrive
witam szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem. Pomimo tego iż swoją belle kupiłem z salonu nie daje mi to spokoju mianowicie chodzi mi o rozrząd. zerkając pod maskę na silniki na obudowie rozrządu widnieje wlepka,iż od taki został wymieniony w salonie przy przebiegu 47tys.w 2009r. auto z roku 2005. obecny przebieg 58tys. mimo to mam mętlik w głowie czy zaufać czy wymienić na nowy..chodzi mi o to ,że nie znam się za bardzo na rozrządzie . pytanko jakie są objawy zużycia rozrządu.po czym poznac ze trzeba go wymienic. posiadam AR147FL 1.6 105km

jedź do tego serwisu i niech Ci pokażą historię, co było u nich robione
ogólnie nie da się stwierdzić, jesli jest w dobrym stanie, masz pewność i jeździsz, nie masz pewności, wymieniasz
pasek nie moze mieć wystrzępionego wzmocnienia ani innych uszkodzeń mechanicznych
musi być czysty

Rozrząd nie ma konkretnych objawów.
To nie żarówka, ze się spali i nie świeci.
wymienia się go co konkretny przebieg/okres i tyle.
Tak jak napisał kolega, jeśli to potwierdzą to ok, jeśli nie, to wymień i po problemie.

Pozdrawiam.

no właśnie pasek jest czysty i niewystrzępiony. chodzi mi o to ze od strony rozrzadu jest dosc glosno i to mnie zastanawia czy to normalna praca silnika..w TS ach. niestety nie mam porownania aby sprawdzic czy w innych bellach kultura pracy silnika jest taka sama.

zdejmij pasek wielorwkowy i odpal silnik
może hałasować pompa wspomagania, alternator, rolki, kompresor klimatyzacji
jak bez paska będzie cicho, to musisz sprawdzić co moze hałasować, u mnie padło łożysko pod kołem pasowym kompresora klimy i buczało niemiłosiernie, po wymianie słychać teraz cykanie wtryskiwaczy ;)