Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Temat: Od czego brudzi sie przepustnica.

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki za wszystkie informacje. Zabiorę się do tego w weekand. Nie wiem czy sama, ale mam nadzieję, że sie uda

  2. #12
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    U mnie przepustnica była niemal czysta jak pierwszy raz czyściłem. Potem jeszcze kilka razy do niej zagladałem jak szukałem falujacych obrotów, ale było czysto. Czysczenie co dwa miesiące... to chyba oznacza ze coś jest filtrem. Moze jest nie szczelny.
    Odmy są dwie.Jedna ta, która jest za przpływomierzem nie brudzi napewno bo ona zasysa. Druga jest za przepustnicą i ma ponadto zaworek zwrotny, więc wydaje mi sie ze też nie powinna brudzić.
    Jakieś opary oleju zawsze jednak moga tam występować. Jednak bród tworzy się gdy dostaje tam sie brudne powietrze i cząsteczki kurzu zbierają sie na tłustej nawierzchni.
    Myślę że pierścienie już pewnie masz trochę zuzyte i silnik bierze olej.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    tomkap,

    Z zewnatrz przepustnica zawsze wyglada czysto
    Uchylales talerzyk i zagldales do srodka oraz na jego krawedzie ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #14
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    Z zewnatrz przepustnica zawsze wyglada czysto
    Uchylales talerzyk i zagldales do srodka oraz na jego krawedzie ??
    Jasne. Całkowicie ją odłaczałem i czyściełem nawet za nią w plastikowym kolektorze, gdzie było sporo czarnego nalotu, bo pewnie od nowości nikt tam nie zaglądał.
    Przyznam szmatka byla przybrudzona, ale po kilku tyś. jak zaglądałem ponownie to było czysto tak jak zostawiłem. Kolego zaś pisze że co dwa miesiące musi czyścić.

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Po przeczytaniu ostatnich postów zastanawiam się jak zdiagnozować tą jak opisujecie nieszczelność? Jak zrozumiałam "brudna" przepustnica jest wynikiem nieszczelności czegoś. Przyznam, ze jestem laikiem w tych kwestiach i muszę korzystać z serwisu i dobrej woli, pomysłowości pracujacych tam osób. A z tym jest różnie. Często słysze - powiedz co wymienić to wymienię. Zastanawiam się czy samo czyszczenie coś w ogóle da. Nadmienię, że nie obserwuję żadnych opisywanych przez Was objawów. Jedyne co, to że moja alfa sporo oleju bierze. I pali sporo - ok. 13 - 16 w mieście. Poniżej 13 raczej nie udaje mi się zejść. Ale słyszałam, że to uroda tych silników. Co o tym myślicie?

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka
    I pali sporo - ok. 13 - 16 w mieście. Poniżej 13 raczej nie udaje mi się zejść. Ale słyszałam, że to uroda tych silników. Co o tym myślicie?
    na pewno 1.6 tyle nie powinien palić proponuje do ASO na diagnoze pojechać
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania
    proponuje do ASO na diagnoze pojechać
    Gdyby to było takie proste... Tylko, że w ASO już byłam. Byłam też w innym serwisie nieautoryzowanym. Wymieniłam tłumiki obydwa, reszta mówią - OK. Twierdzą, że wymienią wszystko co chcę, tylko mam im powiedzieć co. Nie chce im się pogłówkować.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Majka,
    proponuje Ci podjechać do jakiegoś dobrego elektryka który podłączy autko pod komputer i zrobi diagnoze czyli posprawdza wszystkie elektryczne podzespoły i czujniki czy nie są czasem wadliwe bo spalanie 16 litrów przy silniki 1.6 to za dużo i wydaje mi się że coś może być padnięte
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka
    Po przeczytaniu ostatnich postów zastanawiam się jak zdiagnozować tą jak opisujecie nieszczelność? Jak zrozumiałam "brudna" przepustnica jest wynikiem nieszczelności czegoś. Przyznam, ze jestem laikiem w tych kwestiach i muszę korzystać z serwisu i dobrej woli, pomysłowości pracujacych tam osób. A z tym jest różnie. Często słysze - powiedz co wymienić to wymienię. Zastanawiam się czy samo czyszczenie coś w ogóle da. Nadmienię, że nie obserwuję żadnych opisywanych przez Was objawów. Jedyne co, to że moja alfa sporo oleju bierze. I pali sporo - ok. 13 - 16 w mieście. Poniżej 13 raczej nie udaje mi się zejść. Ale słyszałam, że to uroda tych silników. Co o tym myślicie?
    Główną przyczyną brudzenia się przepustnicy są opary oleju dostające się poprzez odmę ze skrzyni korbowej silnika. Myślę, że brudzenie się przepustnicy jest zjawiskiem złożonym:
    - rodzaj oleju,
    - to ile oleju lubi sobie łyknąć silnik,
    - styl jazdy.

    Jeśli chodzi o dolegliwości o których pisałaś tj. zwiększony apetyt silnika na paliwo i olej to ich przyczyn dopatrywałbym się gdzie indziej niż w brudnej przepustnicy.

    Nie wiem, jak tym pseudo mechanikom z ASO (bo chyba nie można ich inaczej nazwać) nie wstyd pytać się i to tym bardziej kobiety co mają jej wymienić w samochodzie? To czyba jakiś żart?

    Na Twoim miejscu na początek sprawdziłbym sondę lambda (zwiększone zużycie paliwa), co do oleju to bardziej złożona sprawa jeśli oczywiście nie masz jakiś wycieków na zewnątrz lub do układu chłodzenia. Ile Ci bierze tego oleju na 1.000 km?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  10. #20
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Z serisami tak bywa ze mozesz wszystkiego sie nie dowiedziec. Ja odałem samochód do Fiata. Odebraałem go by tylko zapłaacic za diagnozę i dowidzieć się ze wszystko jet dobrze. Ostatnio też byłem w serwisie Bosch i tu chociaż mogłem stac przy komputerze. Jednak błędy jakie wyskoczyły od razu skasował serisant, nie wiem czemu. Chciałem je chociaż na kartce zapisać. Potem zrobił reset i wysłał do szefa by zapłacić za usługę.

Podobne wątki

  1. [146] przepustnica
    Utworzone przez leomon w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 15:50
  2. Przepustnica
    Utworzone przez maciasgta w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 10:44
  3. [164] Przepustnica ?
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-02-2011, 11:09
  4. Przepustnica
    Utworzone przez marceell w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 07:51
  5. przepustnica
    Utworzone przez witoldsyta w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 08:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory