Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 93

Temat: Eco driving w dieslu

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie Eco driving w dieslu

    Ok, na wstępie - wiadomo, że samo pojęcie budzi dreszczyk obrzydzenia (bo po do mam 200KM w silniku, żeby z nich korzystać... - rozumiem). Jednak większość moich kilometrów jest robiona w warunkach jazdy użytkowej - czyli do pracy mi się nie śpieszy (bo po co), ew. w samochodzie rodzina inaczej rozumiejąca "przyjemność z jazdy" itd. Wiem też że można podejść do całej sprawy w sposób "wolę wydać 100zł więcej na miesiąc i mieć to głęboko w ...", sam mam kompletnie w trąbie ile CO2 wygeneruje do atmosfery, ale do rzeczy:
    Jak oceniacie sensowność "dogmatów" eko jazdy, nie tylko z uwzględnieniem spalonego paliwa, ale również zużycia samochodu:

    Jedź na najwyższym możliwym biegu - czyli jakim? Jakie obroty mam utrzymywać mając optymalny moment obrotowy na poziomie 2-4k?
    Przy mojej pojemności, to i przy 50 da się wrzucić 6 i toczyć, ale chyba nie o to chodzi? Generalnie staram się przyśpieszać dynamicznie w zakresie 2-3k, jadąc ze stałą prędkością po płaskiej drodze zmniejszyć obroty silnika do powiedzmy 1,7 - 1,8.

    Zmieniaj bieg (na wyższy ) przy 2k - dla mnie ściema jakaś totalna - jak przyśpieszać, to w zakresie optymalnym dla silnika danie w gaz przy 1,5k paliwa nie zaoszczędzi, a silnikowi i przeniesieniu napędu da ostro w d...

    Przyśpieszaj dynamicznie, trzymając gaz w 3/4 - bez zastrzeżeń raczej.

    Nie rozgrzewaj silnika na postoju - raczej bez zastrzeżeń - kilkadziesiąt sekund spokojnej jazdy wystarczy - tutaj staram się patrzeć na ciśnienie doładowania, czyli faktycznie przez ~1minutę typowy PSJ. Jak wygląda sprawa, gdy silnik jest rozgrzany po wcześniejszej jeździe - smarowanie sprężarki itd.?

    Hamuj silnikiem - również bez zastrzeżeń - w sumie to jadąc baaardzo nie eko i tak wykorzystuję tę technikę. W praktyce nie jestem w stanie zastosować w moim silniku hamowania z międzygazem - albo nogi nie takie, albo

    Gaś silnik gdy zatrzymujesz się na dłużej niż 30s dla mnie w przypadku diesla kompletny absurd - raz, ze oszczędność bliska zeru bo po uruchomieniu spalanie i tak będzie podwyższone, dwa, że turbina i cała reszta obrywa dość ostro.

    Reszta technik jest dość oczywista - wywalenie śmieci z bagażnika, pamiętanie o ciśnieniu opon, itd.
    W praktyce, odkryłem, że największy wpływ na spalanie mają nie tyle biegi, obroty i inne duperele, co zwykłe patrzenie na drogę nieco dalej niż zderzak samochodu, czyli jak trzeba, to zwolnić, jak trzeba to przyśpieszyć co by się zmieścić na światłach i nie zatrzymywać bez potrzeby. Druga sprawa dość istotna - prędkość na autostradzie - wg. komputera 130 jest o jakieś 0,5l oszczędniejsze niż 140 - matematycznie sens to ma, bo jadąc 200km autostradą czas przejazdu zmienia się o 7 minut, spalanie o 1 litr, chociaż przyznaję się, że to sprawdzałem jedynie eksperymentalnie

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Co prawda jeżdżę benzyniakiem ale jeśli chodzi o eco driving, to jak staram się jechać oszczędnie w trasie to spalanie mam 7,8 a jak mam to w D to 8,2. Pies to trącał...

    "Eco driving? No, thenks. I drive Alfa Romeo."

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Akurat w "trasie" wiele nie da się zaoszczędzić - chociaż kiedyś przypadkowo wyszło mi na poziomie 6l. Droga Gdynia - Hel, "płynnie jadący korek" - wyprzedzać generalnie nie było sensu, zwalniać nie było powodów, prędkości w granicach 70km/h. Największe oszczędności na paliwie są możliwe w mieście i co ciekawe podczas dość dynamicznej, ale płynnej jazdy - w tym przypadku widzę różnicę 7,5/10 - sporo oczywiście zależy od warunków.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Ciekawy temat przy obecnych cenach paliwa. Ja mam auto które mocno reaguje na zmiany stylu jazdy. I tak:
    1. Najważniejsze jest unikanie przyśpieszania/hamowania - czyli patrzymy na kilkaset metrów do przodu
    2. Przyspieszacz ostrożnie i utrzymywać dobry zakres obrotowy - u mnie znaczy to 20% uchylenia przepustnicy i obroty < 4krpm
    3. Testując różne style jazdy i utrzymując prędkość w ramach kodeksu na tym samym odcinku 20km mogę spalić od 7 do 14 l/100km. Pewnie mógłbym przekroczyć 20, ale to bym się zabił chyba. Zawalidrogą nie jestem w żadnym przypadku. Najwyżej jadę jak wszyscy inni.
    4. Ciekawostka - przy stałej prędkości rzędu 80km/h mniej pali na 5, niż na 6. Schodząc poniżej 2.5krpm zwiększa się zużycie paliwa.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Alfa nie służy do jazdy ECO , nie oszukujmy się ... chcesz tanio jeździć? kup sobie coś z silnikiem 1.0 albo mniej ... nie ma co dybać.
    Ja po mieście mam średnio 8-9l ... a najbardziej podoba mi się tekst , tu z forum: Pali tyle ile musi!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    chcecie żeby mało paliło ?
    sprzedajcie Alfe kupcie golfa w tedeiku. Nie dość, że mało pali to części do tego kupisz w każdym warzywniaku na wagę.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    1. Najważniejsze jest unikanie przyśpieszania/hamowania - czyli patrzymy na kilkaset metrów do przodu
    2. Przyspieszacz ostrożnie i utrzymywać dobry zakres obrotowy - u mnie znaczy to 20% uchylenia przepustnicy i obroty < 4krpm
    3. Testując różne style jazdy i utrzymując prędkość w ramach kodeksu na tym samym odcinku 20km mogę spalić od 7 do 14 l/100km. Pewnie mógłbym przekroczyć 20, ale to bym się zabił chyba. Zawalidrogą nie jestem w żadnym przypadku. Najwyżej jadę jak wszyscy inni.
    4. Ciekawostka - przy stałej prędkości rzędu 80km/h mniej pali na 5, niż na 6. Schodząc poniżej 2.5krpm zwiększa się zużycie paliwa.
    1. - Dokładnie, to jest wg. mnie podstawa
    2. Z "ostrożnym przyśpieszaniem" się nie zgadzam - w moim przypadku dynamiczne przyśpieszenie sprawdza się lepiej
    3. Ja średnie spalanie miałem na poziomach od 6 do 12l - oczywiście nie jest to tylko styl jazdy, ale sporo zależy od warunków.
    4. U mnie generalnie im wyższy bieg, tym niższe spalanie. Różnice w tym wypadku są na poziomie paru dziesiątych litra, więc za bardzo się nie przejmuję akurat tym aspektem.



    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Alfa nie służy do jazdy ECO , nie oszukujmy się ... chcesz tanio jeździć? kup sobie coś z silnikiem 1.0 albo mniej ... nie ma co dybać.
    Ja po mieście mam średnio 8-9l ... a najbardziej podoba mi się tekst , tu z forum: Pali tyle ile musi!
    Generalnie z eko jazdą związanych jest kilka nieporozumień i powszechny odbiór tego jest taki, że emeryt - kapelusznik jedzie fabią 1.2 70km/h na trasie, ze świateł rusza z 10s opóźnieniem i używając 10% możliwości swojego silnika. Dla mnie jest to zaprzeczenie istoty tej zabawy. Mogę cię zapewnić, że przemieszczam się szybciej niż większość street racers'ów, chociaż prędkości osiągam oczywiście mniejsze. Cała różnica tkwi w prostych manewrach i myśleniu - np. po co mam przyśpieszać/wyprzedzać jeśli za 100m są światła na których i tak się zatrzymam, bo przecież samochody nie zdążą się rozpędzić, zanim tam dojadę. Wolę w takim przypadku jechać wolniej i jeśli jest to możliwe, wyprzedzić korek wykorzystując przewagę prędkości wynikającą z tego, że jechałem wolniej. Zamiast przejechać jakiś zakręt w stylu gaz, hamulec, gaz, wolę delikatnie zwolnić samym silnikiem, przez zakręt przejechać szybciej, niż większość innych pojazdów, za zakrętem delikatnie przyśpieszyć.
    Dla mnie celem całej tej zabawy jest jeżdżenie płynniej, bezpieczniej, często szybciej, a przy okazji odrobinę taniej

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Taaaaa - no to jeszcze dodam dla tych co maja mnóstwo kasy - średnia to 12l/100km. Czy takie zużycie uprawnia mnie do jazdy Alfą? Czy muszę dociskać bardziej?
    To taki dżołk

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Marcin_M temat dotyczy DIESLA
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    chcesz tanio jeździć? kup sobie coś z silnikiem 1.0 albo mniej
    A od kiedy małe pojemności mało palą? To mit.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 08:55
  2. Eco-driving
    Utworzone przez Siafal89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory