Strona 124 z 142 PierwszyPierwszy ... 2474114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,231 do 1,240 z 1417

Temat: Wybór opon letnich. Prosze o opinie:)

  1. #1231
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Jakby ci to powiedzieć zużyte Toyo jest i tak lepsza od nowego Apollo czy jakoś tak

    Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka

  2. #1232
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Jak by Ci to powiedzieć... mam wrażenie, ze nie do końca przeczytałeś moje posty dla rozjaśnienia:

    "(ale nie pierwszy lepszy najtańszy chinol)"

    Jak dla kogoś opona budżetowa to tylko najtańsze badziewie z kraju kwitnącej lipy to ma bardzo wąski światopogląd.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 05-03-2017 o 14:41

  3. #1233
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Aha świetnie, ze napomniałeś o tak małym i nieistotnym szczególe, ze porównałeś oponę częściowo zużyta z nówką.
    No a kto z amatorów nakupi opon żeby robić porównania świeżych ? wszystkie opinie powstają po przejściu z jednych na drugie.
    Piotriix przy zmianie na szersze i różnicy kosmos raczej też świeżych na używane nie zmienił, tylko odrwotnie.

    Wg mnie ma być takie koło jak producent do danego wozu jako podstawowe przewidział, nie z "pakietów stylistycznych" wielgachne bez sensu .
    Przesada z szerokością na kałuży się może skończyć nienajlepiej - ślizg-aquaplanning .

    Jeszcze można wziąć pod uwagę to, że mniejsza opona i mniejsza felga ma mniejszą masę (lub można felgi lżejsze mniejsze taniej kupić niż wielkie lekkie) , to wręcz teoretycznie powinno lepiej na mniejszych hamować (i rozpędzać) - mniejsza masa wirujaca do wyhamowania, wg różnych szacunków 5-15 RAZY się każdy kilogram z koła mnoży przekładając na masę auta. Nie bez powodu Giulia Quadrifoglio mimo potężnej mocy ma lekutkie felgi specjalnie dla niej.

  4. #1234
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Gdybym te głupoty tutaj czytał, to bym jeździ zapewne na RainSportach 3 lub innym szajsie i się zastanawiał dlaczego to wspaniałe gówno w zakręcie płynie jak zimówka. A potem doszła by mnie druga myśl, gdzie ta oszczędność jak opony mi zeszły po 30 tysiącach i muszę drugie kupić.

    Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka

  5. #1235
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No a kto z amatorów nakupi opon żeby robić porównania świeżych ? wszystkie opinie powstają po przejściu z jednych na drugie.
    Piotriix przy zmianie na szersze i różnicy kosmos raczej też świeżych na używane nie zmienił, tylko odrwotnie.

    Wg mnie ma być takie koło jak producent do danego wozu jako podstawowe przewidział, nie z "pakietów stylistycznych" wielgachne bez sensu .
    Przesada z szerokością na kałuży się może skończyć nienajlepiej - ślizg-aquaplanning .

    Jeszcze można wziąć pod uwagę to, że mniejsza opona i mniejsza felga ma mniejszą masę (lub można felgi lżejsze mniejsze taniej kupić niż wielkie lekkie) , to wręcz teoretycznie powinno lepiej na mniejszych hamować (i rozpędzać) - mniejsza masa wirujaca do wyhamowania, wg różnych szacunków 5-15 RAZY się każdy kilogram z koła mnoży przekładając na masę auta. Nie bez powodu Giulia Quadrifoglio mimo potężnej mocy ma lekutkie felgi specjalnie dla niej.
    Ale ja nie pisałem, ze ma ktoś z Was zrobić test. Tylko jak piszemy, ze coś porównywaliśmy to wypadało by napisać o tak istotnym szczególe jak porównanie używki do nowej nie uważasz? To jak by ta tyrereview zrobili test i nie napisali, że połowa opon z testy ma przejechany sezon dwa? Sam nie dalej jak dwie strony wstecz pisałeś o bezsensie takich opinii pojedynczych anonów z internetu i masz w 100% racje. Właśnie z takich powodów, ze ludzie nie piszą co do czego, na jakim aucie i w jakich warunkach porównywali to opinie większości można o kant tyłka rozbić. Pytanie moje było retoryczne bo już kiedyś je na forum zadawałem i większość krzykaczy wyzywających w tamtym temacie od złotów i januszy zamilkła jak się okazało, że ich opony premium są w najmniejszym możliwym rozmiarze jaki warunkowy dopuszcza producent na felgi stalowe, a pozostali jeżdżący na oponach klasy średniej czy budżetowej mają opony 225-235. Póki co nikt takich testów nie przeprowadził wiec nikt jasno nie stwierdzi czy coś wypadnie lepiej czy gorzej, a sam aquaplaning to jedyny minus szerszej opony i to nie tylko budżetówki ale i te premium w szerokich rozmiarach wypadają pod tym względem gorzej niż ich odpowiedniki w mniejszych rozmiarach.

  6. #1236
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Teraz jest inne pytanie co to jest budżetowa, a co liga średnia i co to premium, bo po testach niekiedy Continental z Premium dostaje po dupie od Hankooka z średniej półki.
    Cena do takiej oceny też się nie nadaje, bo przyjmuję ceny do ~1500 złotych i tu się pojawia Yokohamy, która też jest średnio ligowa opona- ponoć.
    A mam komplet tych opon gdzie cena rynkowa to ponad 2500 na 17 calach

    Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 05-03-2017 o 15:05

  7. #1237
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Ale ja nie pisałem, ze ma ktoś z Was zrobić test. Tylko jak piszemy, ze coś porównywaliśmy to wypadało by napisać o tak istotnym szczególe jak porównanie używki do nowej nie uważasz? To jak by ta tyrereview zrobili test i nie napisali, że połowa opon z testy ma przejechany sezon dwa? Sam nie dalej jak dwie strony wstecz pisałeś o bezsensie takich opinii pojedynczych anonów z internetu i masz w 100% racje. Właśnie z takich powodów, ze ludzie nie piszą co do czego, na jakim aucie i w jakich warunkach porównywali to opinie większości można o kant tyłka rozbić. Pytanie moje było retoryczne bo już kiedyś je na forum zadawałem i większość krzykaczy wyzywających w tamtym temacie od złotów i januszy zamilkła jak się okazało, że ich opony premium są w najmniejszym możliwym rozmiarze jaki warunkowy dopuszcza producent na felgi stalowe, a pozostali jeżdżący na oponach klasy średniej czy budżetowej mają opony 225-235. Póki co nikt takich testów nie przeprowadził wiec nikt jasno nie stwierdzi czy coś wypadnie lepiej czy gorzej, a sam aquaplaning to jedyny minus szerszej opony i to nie tylko budżetówki ale i te premium w szerokich rozmiarach wypadają pod tym względem gorzej niż ich odpowiedniki w mniejszych rozmiarach.
    Oczywiście że używka / nowa to nieporównywalne, ale jedyne dane jakie mamy w tym wypadku. Może gdzieś takie porównania są (szeroka vs wąska. Nowe.) . Z tym że to by trzeba w limicie szerokości do auta zalecanych - np. do 1,6TSa w 156 podstawowy rozmiar to 185, a w Vce 156 taki nie występuje w tabeli w ogóle. Natomiast czy 1-2cm szerokości wiele zmieni ? wątpię , ale to mój domysł. Może w jednym poprawi - trzymanie boczne, a w innym popsuje - aquaplanning. Trudno powiedzieć. Trzeba się na czymś oprzeć jednak i brać rozmiar jaki producent zaleca (nie z pakietów stylistycznych, które są tylko dla picu) i się tego trzymać jak się nie chce mieć wątpliwości.


    Co do klasyfikacji co jest premium - to jednak jest kilku producentów , z największym historycznie doświadczeniem (jeden z nich wymyślił oponę ) i ich topowe opony , od lat trzymające się mocno, mające doświadczenie i na pewno wybór czegoś z nich, złym nie będzie ani wtopą. Jedynie się może zdarzyć że pojawi się coś zbliżonego, a zauważalnie tańszego. To coś dla nas dyskutujących o tym z jakąś tam przyjemnością I daje taka opona satysfakcję "upolowania" - jak topow a tańsza Wspomniany hankook, wg mnie nokian zLine itd.
    Co do tego pierwsze to na pewno Michelin, Continental, Dunlop, Pirelli, Good Year i ich najlepsze opony (sami nazywają linie swoich produktów - Ultra High Performance, czy "tylko" High Performance). Tu na pewno źle jeśli chodzi o jakość się nie kupi kupując coś z nich. Najwyżej będzie drożej niż wyszukana żmudnie, a porównywalna jakaś top opona średniej marki - coś UHP hankooka, nokiana, falkena.
    Ja osobiście stawiam na te średnie z dobrymi notami w testach. Ale rozumiem, jak ktoś się nie chce bawić w studiowania i wertowania wynikow to idzie do wulkanizatora i mówi - coś porządnego poproszę - Conti czy Michelina czy Dunlopa. I źle nie będzie bankowo (odstawiamy na bok kryterium ceny, bo oszczędza czas i może nie lubić tych tematów studiować).
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 05-03-2017 o 15:18

  8. #1238
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Jak pokazywały testy których link chyba gdzieś wklejałem w temacie zimówek przy tym samym producencie opon i tym samym aucie 2cm szerokości robiły różnice. Jedyne w czym wypadły gorzej to właśnie aquaplaning.

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Teraz jest inne pytanie co to jest budżetowa, a co liga średnia i co to premium, bo po testach niekiedy Continental z Premium dostaje po dupie od Hankooka z średniej półki.
    Cena do takiej oceny też się nie nadaje, bo przyjmuję ceny do ~1500 złotych i tu się pojawia Yokohamy, która też jest średnio ligowa opona- ponoć.
    A mam komplet tych opon gdzie cena rynkowa to ponad 2500 na 17 calach

    Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka
    Niestety determinuje to cena i pozycja marki na rynku, a nie sam fakt przyczepności. Jak ktoś przez lata klepał coś taniego i niespecjalnego to niestety łatkę ma przyklejona i zostaje w swojej klasie. Taki Hankook od kilku lat aspiruje do topowych modeli konkurencji, a nadal uważany jest jako średnia półka. Nie wiem czy odczul bym jakikolwiek różnice w codziennej jezdzie miedzy swoimi obecnymi 19" P Zero, a Ventusem EVO.

  9. #1239
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    W codziennej napewno nie, ewentualnie ścieralność może być inna na korzyść Koreańczyka

    Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka

  10. #1240
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    No, a różnica w cenie na największym portalu oponiarskim to prawie 400zł na komplecie miedzy tym "średniakiem", a premium za jakie uważane jest Pirelli. I tak samo można kupić oponę klasy budżetowej, która będzie tak niewiele odbiegała od tych klasy średniej, że w codziennej jeździ się tego nie zauważy, a cenowo znowu kilka stówek w kieszeni. Jak ktoś nie chce się zastanawiać co wybrać bierze jak Andrzej pisał sprawdzone od lat modele, a jak ktoś ma chwile, woli poczytać i zaoszczędzić kilka stów i wcale nie musi być jakimś dusigroszem.

Podobne wątki

  1. PIRELLI P6 185 65 R15 88H komplet opon letnich
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 09:28
  2. Prosze o pomoc w wyborze opon letnich
    Utworzone przez gremar90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 11:06
  3. Wybór opon letnich
    Utworzone przez patryk_wey w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 22:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory