Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #11761
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Z drogami w Niemczech nie jest tak różowo...autostrady na zachodzie kraju są jako tako ale dawne NRD to tak już średnio, nie mówiąc o drogach w miastach..tam to już jest bardzo podobnie do Polski.
    Jeżdżę kilka razy w roku do wschodnich Niemiec i drogi mają bez porównania lepsze. Zarówno drogi lokalne jak w miastach, Wrocław to przy tych drogach pole bitwy, podobnie jak wiele lokalnych dróg na Dolnym Śląsku. Oczywiście jest się do czego przyczepić, ale to co mamy w Polsce to jest tragedia.
    Autostrad nie porównuję, bo w Polsce tam gdzie są i gdzie ja jeżdżę to mamy je w bardzo dobrym stanie.

    Generalnie jeżdżąc Alfą po Niemczech w ogóle nie czuć tego, że mamy jakieś sztywniejsze zawieszenie.

  2. #11762
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Fawkes, masz totalnie odrealnione spojrzenie na motoryzacje. Wymieniasz rózne auta, z zupełnie różnych segmentów, o zupełnie różnej charakterystyce i w zupełnie różnych przedziałach cenowych żeby podpierać jakies tezy.

    Jak można porównywać Aston Martina z V12, superauto za ponad bańke, do cywilnych samochodów? Co to jest za argument?
    Zawieszenie "miękkie ale twarde" z jaguarów znam, i owszem, generalnie prowadzą się bardzo dobrze jak na wielkie krowy, ale to nadal jest lata świetlne od takich aut jak Giulia czy BMW M3.

    Po prostu nie ma takich aut, jakie ty byś chciał. To, ze dwuosobowe superauto może się dobrze prowadzić z dużym silnikiem, a ogromny dżag może być bardzo komfortowy, a Giulia może się pięknie składać w zakrętach, to nie znaczy, że może istnieć samochód, który łączy te trzy cechy. No ta dyskusja zahacza o absurd normalnie.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #11763
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Jeżdżę kilka razy w roku do wschodnich Niemiec i drogi mają bez porównania lepsze. Zarówno drogi lokalne jak w miastach, Wrocław to przy tych drogach pole bitwy, podobnie jak wiele lokalnych dróg na Dolnym Śląsku. Oczywiście jest się do czego przyczepić, ale to co mamy w Polsce to jest tragedia.
    Autostrad nie porównuję, bo w Polsce tam gdzie są i gdzie ja jeżdżę to mamy je w bardzo dobrym stanie.

    Generalnie jeżdżąc Alfą po Niemczech w ogóle nie czuć tego, że mamy jakieś sztywniejsze zawieszenie.
    W Polsce nie ma autostrad. To co my mamy to są ekspresówki najwyżej tylko z ogrodzone siatką;-) Autostrada to jest droga na której auta mogą jeździć tak jak zostały stworzone czyli bez ograniczeń!
    Na dobrej Autobahnie każdy zakręt jest mega wyprofilowany - jak na torze - a u nas wyrzuca cie przy lekkim łuku.

  4. #11764
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,557

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Pytałem, o Giulię bo ona po prostu mi się podoba i czuje przywiązanie do AR (inaczej bym już dawno poszedł np. w Jaguara). Poza tym lubię sportowe sedany własnie dlatego że dają trochę poczucia prędkości, ale tez oferują w miarę sensowny komfort jazdy, a nie trzęsawkę i palpitacje serca na każdej nierówności.
    Jakbym chciał auto typowo sportowe to bym kupił Ferrari albo Lambo.

    P.S. Wg mnie Giulia Q nie jest żadną bezkompromisową wersją - gdyby taka była, nie miałaby tak małego silniczka. 2.9? Naprawdę? Skoro miało być TOP to powinno być tam co najmniej V8 z 4 albo 5 litrami. To minimum. No i na pewno nie Turbo. Ja wiem że w Giulii to turbo działa całkiem dobrze...ale nadal to jest turbo... Wysokoobrotowy wolnyssak zawsze będzie fajniejszy do jazdy.
    tylko przy V8 4-5L to byłby ciężki przód i dupa ze świetnego prowadzenia. Już kiedyś zrobili coś takiego i potem obrywali - Alfa Montreal. Przecież 2.9biturbo to silnik alu, do tego pokrywa silnika carbon, wszstko po to żeby być blisko 50:50 rozłożenia masy. Tu nie jest tak łatwo to osiągnąć jak w dedykowanych sportowych autach, to ciągle sedan którym można z rodziną pojechać na wakacje albo używać na codzień.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #11765
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Fawkes, masz totalnie odrealnione spojrzenie na motoryzacje. Wymieniasz rózne auta, z zupełnie różnych segmentów, o zupełnie różnej charakterystyce i w zupełnie różnych przedziałach cenowych żeby podpierać jakies tezy.

    Jak można porównywać Aston Martina z V12, superauto za ponad bańke, do cywilnych samochodów? Co to jest za argument?
    Zawieszenie "miękkie ale twarde" z jaguarów znam, i owszem, generalnie prowadzą się bardzo dobrze jak na wielkie krowy, ale to nadal jest lata świetlne od takich aut jak Giulia czy BMW M3.

    Po prostu nie ma takich aut, jakie ty byś chciał. To, ze dwuosobowe superauto może się dobrze prowadzić z dużym silnikiem, a ogromny dżag może być bardzo komfortowy, a Giulia może się pięknie składać w zakrętach, to nie znaczy, że może istnieć samochód, który łączy te trzy cechy. No ta dyskusja zahacza o absurd normalnie.
    Bo widzisz, ja się nie ograniczam i nie zamykam w jakichkolwiek ramach, nie uznaję segmentów, podziałów, nie patrzę na ceny, opłacalność czy tym podobne...
    Ja patrze na motoryzacje swoim okiem... coś mi się podoba lub nie...jest fajne lub nie...jeździ przyjemnie lub nie.
    Ja nie wymagam by auto łączyło idealnie i w pełni ww. 3 cechy... ale by zachowywało na tyle cząstkę każdej z nich, by jazda dawała przyjemność.
    159 na prostej drodze jeździ fajnie,a le byle nierówność i robi się strasznie, zbyt strasznie jak na to co oferuje w ramach tzw. "cuore sportivo".
    Dlatego widząc te 19tki w Giulii Q, cienkie jak pergamin, zacząłem się zastanawiać, czy takie auto ma jakikolwiek sens (wg mnie to mogli zrobić te koła z drewna i obić stalowym paskiem jak w powozie - wiem, przesadzam, ale tak to wygląda wg mnie).

    Porównuję tak samochody (ALfę za 300tys do Astona za 1,5 bańki), bo wg mnie trzeba równać do najlepszych i dążyć do perfekcji a nie mówić: "chcę być szybki, więc nie mogę być komfortowy, bo tak się nie da..." - trzeba kombinować by się dało! Trzeba się rozwijać, a nie bazować na tym co już było!

    A co do uwag apropos SUVa, to jak patrzę na Stelvio First Edition (więc nie Q nawet), to tam ktoś wsadził 21 !!!! To jest dopiero chore!
    Ostatnio edytowane przez Fawkes ; 09-02-2017 o 21:14

  6. #11766
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Na dobrej Autobahnie każdy zakręt jest mega wyprofilowany - jak na torze - a u nas wyrzuca cie przy lekkim łuku.
    Czytam tak sobie, co tutaj dzisiaj napłodziłeś i miałem się nie odzywać, ale w końcu napiszę: pitolicie Hipolicie i to przez cały dzień.
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  7. #11767
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    tylko przy V8 4-5L to byłby ciężki przód i dupa ze świetnego prowadzenia. Już kiedyś zrobili coś takiego i potem obrywali - Alfa Montreal. Przecież 2.9biturbo to silnik alu, do tego pokrywa silnika carbon, wszstko po to żeby być blisko 50:50 rozłożenia masy. Tu nie jest tak łatwo to osiągnąć jak w dedykowanych sportowych autach, to ciągle sedan którym można z rodziną pojechać na wakacje albo używać na codzień.
    Żeby pojechać na wakacje z rodziną to bym musiał chyba Grand Voyagera kupić;-)
    W Giulii to najwyżej 2 osoby mogą podróżować! 159 ma podobne wymiary i ledwo z bagażami z żoną się mieścimy, a naprawdę nie bierzemy dużo rzeczy (2 walizki, mały plecak, torebka, torba fotograficzna, statyw, zapas płynów i narzędzi do samochodu).

  8. #11768
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    A jeździłeś Astonem z V12 6-litrowym? Jak widać można się super prowadzić i mieć sensowny silnik.
    Zaraz, zaraz, rozmawiamy o Giulii czy o Astonie Martinie, bo to dwie różne półki?
    Porównujesz stricte sportowe coupe do sportowego sedana segmentu D...
    Czyli, porównujesz coupe mające upchnięte silnik praktycznie za przednią osią i skrzynią przy tylnej osi z sedanem mającym silnik na przedniej osi razem ze skrzynią?
    Na prawdę nie widzisz różnicy w tych konstrukcjach i ich wpływu na prowadzenie?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Bo widzisz, ja się nie ograniczam i nie zamykam w jakichkolwiek ramach, nie uznaję segmentów, podziałów, nie patrzę na ceny, opłacalność czy tym podobne...
    Tylko przydałaby się przy tym jeszcze odrobina realizmu

  9. #11769
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Zaraz, zaraz, rozmawiamy o Giulii czy o Astonie Martinie, bo to dwie różne półki?
    Porównujesz stricte sportowe coupe do sportowego sedana segmentu D...
    Czyli, porównujesz coupe mające upchnięte silnik praktycznie za przednią osią i skrzynią przy tylnej osi z sedanem mającym silnik na przedniej osi razem ze skrzynią?
    Na prawdę nie widzisz różnicy w tych konstrukcjach i ich wpływu na prowadzenie?
    Widzę i mówię, że skoro jedno rozwiązanie jest lepsze od drugiego to może to pierwsze należy wykorzystać a nie to drugie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Zaraz, zaraz, rozmawiamy o Giulii czy o Astonie Martinie, bo to dwie różne półki?
    Porównujesz stricte sportowe coupe do sportowego sedana segmentu D...
    Czyli, porównujesz coupe mające upchnięte silnik praktycznie za przednią osią i skrzynią przy tylnej osi z sedanem mającym silnik na przedniej osi razem ze skrzynią?
    Na prawdę nie widzisz różnicy w tych konstrukcjach i ich wpływu na prowadzenie?

    - - - Updated - - -



    Tylko przydałaby się przy tym jeszcze odrobina realizmu
    A najem się tym "realizmem"? Na co to komu skoro mówimy o jeżdżeniu autem dla samego jeżdżenia, dla przyjemności?

  10. #11770
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    ...
    Normalnie przyznałbym Ci rację, ale... 159 szczerze mówiąc to nie jest aż tak "nieznośnie" precyzyjna, by była aż tak nieznośnie twarda.
    No, tylko że ona wcale nie jest nieznośnie twarda, jest komfortowa wg mnie aż za bardzo i za bardzo nawet izoluje od drogi i otoczenia. Co jest niezłym kompromisem na co dzień.
    A nieznośność precyzji wychodzi w bardziej nieznośnych warunkach, niż parkingowe, bo o omawianie takich Cię niestety posądzam, skoro Alfę z Bravą wyżej porównujesz i na równi stawiasz.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory