Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7301
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Obecne skrzynie automatyczne to inna bajka w porównaniu ze skrzyniami przed kilkoma latami. Zmieniają biegi szybciej, nie ma strat w dynamice czy w zużycie paliwa, natomiast koszty ich utrzymania są znacznie wyższe niż skrzyni manualnych. A biorąc pod uwagę, że u nas kupowane auta mają przebiegi "w okolicach 180k km" to w przypadku kłopotów z automatem baza warsztatów potrafiących je przyzwoicie naprawić jest mniejsza niż w przypadku skrzyń ręcznych.
    Jednak skrzynia ręczna daje większą kontrolę nad obrotami co przydaje się przy wyprzedzaniu na naszych drogach. Jeździłem służbowym autem ze skrzynią DSG i mimo wymuszenia biegu manetką to po chwili automat sam sobie zmieniał bieg na wyższy.

  2. #7302
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    891

    Domyślnie

    Nie wiem, czy obecnie koszty utrzymania automatów są wyższe... Na pewno zakup i to decyduje bardzo często o wyborze manuala nad automatem (w Giuli to 2k EUR). Ale w automacie np. dwumas nie dostaje tak mocno jak w przypadku skrzyni manualnej - nie da się 'strzelać' ze sprzęgła, a auto płynniej dołącza napęd, czy redukuje przy bardzo niskich obrotach (a człowiek za leniwy, żeby tak co chwilę zmieniać biegi

    karluum, jechałeś w trybie D i dlatego sam zaczął po chwili znowu zmieniać biegi, a chwilowa manualna zmiana to służy właśnie do wyprzedzenia i potem znowu spokojnie jedziesz. Jak chcesz ciągle mieć manual i kontrolę nad obrotami to w tryb M/S.
    Inna sprawa, że jak już wspominałem wcześniej, nie każdy automat jest dobry pod względem pracy. W Fordzie mam Powershifta i wszystko fajnie, pięknie (dwusprzęgłowy, szybki i nawet płynny), ale nawet w trybie manual przy mocniejszym dępnięciu gazu sam zredukuje!(przez to nie da się go dobrze na hamowni zmierzyć). Więc pytam co to za tryb manualny skoro i tak nie mam do końca wpływu na biegi?! W tiptronicu natomiast zmienia przy odcince, a najlepiej to już DCT w M3 bo potrafi trzymać do odcinki i nie będzie się burzył, że coś nie tak.

    Z tego co pamiętam to ZF w BMW też trzyma bieg taki jak chcesz i dopiero sam zmienia przy odcince. Zakładam więc, że w Giulii będzie podobnie - a taka opcja spokojnie wystarcza i na codzień i do zabawy.
    Ostatnio edytowane przez bartas82 ; 17-05-2016 o 07:34
    Pozdro,
    Bartas

  3. #7303
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Też zwróciłem uwagę, że to benzyna właśnie, a nie diesel. Wszyscy się skupili na 2.2jtdm, a się okazuje, że i benzyna była do testów.
    Co dziwne to w benzynie Giulia jest cięższa o kilkadziesiąt kg, dlaczego? Zawsze raczej diesle były cięższe.

    QV w automacie na początku miało nie być, ale rzeczywiście do testów były dostępne i w manualu i w automacie.
    Swoją drogą ciekawe czy zrobią QV 4x4..

    Może kwestia skrzyni - różnica między automatem a ręczną to aż 80 kg (!!!). W związku z tym, jestem ciekawy, w której wersji jest 50:50 - bo że nie we wszystkich, to już wiemy .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #7304
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,193

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Też zwróciłem uwagę, że to benzyna właśnie, a nie diesel. Wszyscy się skupili na 2.2jtdm, a się okazuje, że i benzyna była do testów. Co dziwne to w benzynie Giulia jest cięższa o kilkadziesiąt kg, dlaczego? Zawsze raczej diesle były cięższe.
    Nie jest - wg. danych pod testami Diesel ma 1445 kg, a benzyna 1429 kg.

    Dane w konfiguratorach, póki co, bywają chyba obarczone błędami (typu kopiuj - wklej) i na bieżąco korygowane.

    Dziwne jest natomiast to, że ukazała się tylko ta jedna recenzja AUTOCAR dwulitrowej benzyny, i nikt inny nie podjął tematu.
    Alfa Romeo Nel Cuore

  5. #7305
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    W tiptronicu natomiast zmienia przy odcince
    ...co jest kompletnie bez sensu, bo w większości samochodów moment obrotowy zaczął spadać jakieś 1.000 obr. wcześniej - mój (wiem, wiem, stary) tiptronic w Peżocie w dodatku redukuje kompletnie bez sensu, zbija z 4 na 2, żeby wylądować na 5 tys. obr. z hakiem i za chwilę zmieniać bieg znowu w górę, w związku z czym wyprzedzam w 90% w trybie ręcznym.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    Dziwne jest natomiast to, że ukazała się tylko ta jedna recenzja AUTOCAR dwulitrowej benzyny, i nikt inny nie podjął tematu.
    Moim zdaniem nie było takiej testówki i ktoś ściemnia . W jakiejś australijskiej gazecie było dosłownie jedno zdanie, że jest "more refined than diesel", więc przeczuwam albo brak testów w ogóle, albo może dało się pooglądać i odpalić silnik . W jednym z brytyjskich wywiadów jednym z zarzutów wobec Giulii było, że nie można dobrać właściwej prędkości pracy wycieraczek (!!!), a testy były przez jeden dzień 10 maja w Balocco i z tego, co kojarzę z filmików, to przy słonecznej pogodzie .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #7306
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,193

    Domyślnie

    Mogło tak być jak napisałeś. I pewnie było

    Po obejrzeniu filmików z Bolocco z 10.05 trudno uwierzyć, że po testach QV-ki i "zaczepieniu" o 2.2, nikomu więcej już by się nie chciało zajrzeć do 2.0.

    Można im tylko pozazdrościć "bananów" po jazdach QV-kami.

    Spodobał mi się zwłaszcza ten trzeci od Ludvigusa.

    QV-ka na tyle ochoczo nabierała prędkości pomiędzy zakrętami i szykanami, że Włoch tak rzucał "la curva-mi", że przez chwilę można było mieć wątpliwości, czy to nie jakiś podekscytowany rodak .
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 17-05-2016 o 08:40
    Alfa Romeo Nel Cuore

  7. #7307
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    [MENTION=17579]barat[/MENTION] - nie jeździłem skrzyniami ZF, jeździłem skrzyniami DSG i Aisanem. Co do kosztów, masz rację jeżeli chodzi o dwumas (czasem wcale go nie ma) ale dochodzi wymiana oleju co 60k km (koszt 800 - 1000 PLN).A automat DSG to potrafi być skarbonką bo w moim przypadku wymienialiśmy mechatronikę skrzyni (przy przebiegu 89k km) i kosztowało to ponad 6,5k PLN.
    Natomiast skrzynia manualna przy normalnym traktowaniu jest niezniszczalna (oczywiście jeżeli nie ma jakiś błędów konstrukcyjnych tak jak dla przykładu M32 Opla).
    W Gulii dieslu wolałbym manual, ale jeżeli chodzi o QV to chyba wygrałoby lenistwo i byłby automat

  8. #7308
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Co do kosztów, masz rację jeżeli chodzi o dwumas (czasem wcale go nie ma) ale dochodzi wymiana oleju co 60k km (koszt 800 - 1000 PLN).
    Dosłownie w piątek wymieniałem olej w automacie - 320 zł razem z materiałem.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #7309
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    891

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    ...co jest kompletnie bez sensu, bo w większości samochodów moment obrotowy zaczął spadać jakieś 1.000 obr. wcześniej
    Chodzi mi o to, że w trybie M trzyma bieg do samego końca, dopiero na 'czerwonym' zmienia. W trybie D/S oczywiście zmienia wcześniej bo tak jak piszesz nie ma sensu do odcinki, bo i po co.
    Wolę jak tryb M jest najbardziej zbliżony do ręcznej skrzyni - czyli to ja w 100% decyduje kiedy zmienić bieg, a nie komputer.

    Skrzynia, skrzyni nie równa i jak wiemy DSG mają/miały duże problemy (szczególnie te 7-biegowe), tak samo było z Multitronicami w Audi, czy z automatami w E-klasie. Dlatego nie należy wyrabiać sobie opinii na podstawie doświadczenia z jedną skrzynią, bo potrafią być diametralnie różne.
    Natomiast nigdy nie słyszałem, żeby skrzynie firmy ZF miały problemy, czy to stare 6-biegowe Tiptronici (też jest pancerny i można auto chipować z 240KM > +300KM), czy nowe 8-biegowe.
    Dlatego w przypadku Giulii pod względem skrzyni jestem bardzo spokojny.
    Pozdro,
    Bartas

  10. #7310
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    [MENTION=17579]barat[/MENTION]82 - poczytałem trochę na forach BMW. Skrzynia jest pancerna pod warunkiem wymiany oleju (co zaleca ZF co 80 - 100k km) a BMW twierdzi, że olej jest dożywotni .
    Jak już napisałem - w dieslu wolałbym manual bo lepiej kontroluje się obroty a w takiej mocnej benzynie to jednak automat...

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory