Strona 7 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 160

Temat: Jak Giulia wersja tylko z tylnym napędem radzi sobie w zimie

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marczy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Ford S-Max 2.2 TDCi
    Postów
    341

    Domyślnie

    Ale jest Torsen, Haldex czy coś innego?
    Ford S-Max 2.2 16v TDCi '13
    FIAT Barchetta 1.8 16v VFD '00
    FIAT Punto 1.1 8v FIRE '99

  2. #62
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Nie alfa
    Postów
    244

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marczy Zobacz post
    Ale jest Torsen, Haldex czy coś innego?
    A jaka różnica? Nie jest to napęd stały typu Quatro. Tylko taki xdrive z BMW. W sumie z gulia/stelvio bardzo celują w BMW

  3. #63
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał deadswine Zobacz post
    A jaka różnica? Nie jest to napęd stały typu Quatro. Tylko taki xdrive z BMW. W sumie z gulia/stelvio bardzo celują w BMW
    Różnica między nimi jest w konstrukcji i subtelności oraz skuteczności działania. Najlepszy z nich jest Torsen.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  4. #64
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,553

    Domyślnie

    moja wiedza o napeędach 4x4 jest mizerna, a opis rozwiązania zastosowanego w Giuli też nie wiele wyjaśnia.
    Ktoś znajomy kiedyś w jakimś aucie skarżył się że u niego napęd 4x4 nie działa na wstecznym i trzeba pamiętać żeby nie doparkować do czegoś na zjeździe. ciekawi mnie to jak to jest w Giulii.
    Jak też sprawa wygląda przy zjeździe stromą drogą, czy zjeżdżając np na 1 czy 2 powoli i hamując silnikiem wszystkie 4 koła będa hamować, czy przednie będą się dołączać tylko gdy tylne zaczną ślizgać, czy może w ogóle, napęd Q4 w Giuli działa tylko przy przyspieszaniu, a przy hamowaniu silnikiem działa tylko tył? Da się go jakoś elektroniką (ustawieniem, może tryb All Weather) wymusić żeby działał cały czas gdy jest taka potrzeba?
    Ktoś wie?

    Odnośnie próby jazdy testowej w zimie którą tu mi polecano. Wczoraj byłem w Żorach bo chciałem oglądnąć Veloce (ale się sprzedała), a przy okazji przejechać się benzyną 200KM. Nie ma szans - mają letnie opony, mimo że nie było mrozu i nawierzchnia tylko trochę mokra, to powiedzieli że dopiero jak zmienią opony albo będzie cieplej. Tym bardziej nie ma co liczyć że dadzą auto na próbę podjazdu pod dom jak walnie 20cm śniegu.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #65
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    moja wiedza o napeędach 4x4 jest mizerna, a opis rozwiązania zastosowanego w Giuli też nie wiele wyjaśnia.
    Ktoś znajomy kiedyś w jakimś aucie skarżył się że u niego napęd 4x4 nie działa na wstecznym i trzeba pamiętać żeby nie doparkować do czegoś na zjeździe. ciekawi mnie to jak to jest w Giulii.
    Jak też sprawa wygląda przy zjeździe stromą drogą, czy zjeżdżając np na 1 czy 2 powoli i hamując silnikiem wszystkie 4 koła będa hamować, czy przednie będą się dołączać tylko gdy tylne zaczną ślizgać, czy może w ogóle, napęd Q4 w Giuli działa tylko przy przyspieszaniu, a przy hamowaniu silnikiem działa tylko tył? Da się go jakoś elektroniką (ustawieniem, może tryb All Weather) wymusić żeby działał cały czas gdy jest taka potrzeba?
    Ktoś wie?

    Odnośnie próby jazdy testowej w zimie którą tu mi polecano. Wczoraj byłem w Żorach bo chciałem oglądnąć Veloce (ale się sprzedała), a przy okazji przejechać się benzyną 200KM. Nie ma szans - mają letnie opony, mimo że nie było mrozu i nawierzchnia tylko trochę mokra, to powiedzieli że dopiero jak zmienią opony albo będzie cieplej. Tym bardziej nie ma co liczyć że dadzą auto na próbę podjazdu pod dom jak walnie 20cm śniegu.

    Ktoś tu się napracował klasyfikując rodzaje napędów
    http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  6. #66
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marczy Zobacz post
    Założę się, że Ty pewnie byłbyś zaskoczony gdy byś wsiadł do RWD i na zakręcie zamiast wynosić przodu właśnie Ci zaczęło wyrzucać tył i mając nawyk z FWD dodałeś gazu w poślizgu nadsterownym i właśnie wtedy w RWD tył Cię wyprzedził... Tak samo ja mając pewne nawyki z RWD wpadając w rutynę jeżdząc tego typu napędem i przesiadając się na FWD przypomniałem sobie o tym, że cechą charakterystyczną FWD jest podsterowność gdy to tej podsterowności doprowadziłem
    Warto dodać, że w poślizgu podsterownym nagłe odjęcie gazu (naturalna reakcja) powoduje gwałtowne dociążenie przedniej osi i poślizg podsterowny może zmienić się w nadsterowny. Przerabiane w 147. Oczywiście mowa o fwd.

  7. #67
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,553

    Domyślnie

    Cytat Napisał Quadrifoglio156 Zobacz post
    Ktoś tu się napracował klasyfikując rodzaje napędów
    http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
    tylko gdzie w tym Giulia Q4 i odpowiedz na moje pytanie

  8. #68
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Nie ma szans - mają letnie opony, mimo że nie było mrozu i nawierzchnia tylko trochę mokra, to powiedzieli że dopiero jak zmienią opony albo będzie cieplej.
    FCA Poland w pełnej krasie <3. Już widzę, jak koleś napalony na zmianę 3-letniego Merca C na Giulię przyjeżdża pod salon Alfy i dowiaduje się, że nie ma jazdy testowej, bo nie mają letnich opon. Hahahahahahahahahahahahahaha.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #69
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,200

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    FCA Poland w pełnej krasie <3. Już widzę, jak koleś napalony na zmianę 3-letniego Merca C na Giulię przyjeżdża pod salon Alfy i dowiaduje się, że nie ma jazdy testowej, bo nie mają letnich opon. Hahahahahahahahahahahahahaha.
    Co za "Haha". Miały dotrzeć jak widać dopiero na wiosnę, a są już! Tyle, że do oglądania

    Chociaż nie, lepiej by było, żeby nakryli je pokrowcami - i dopóki nie założą (a pewnie nie założą i poczekają na wiosnę) zimówek - i wmawiali, że wszystkie są w trakcie jazd próbnych i trzeba czekać, takie zainteresowanie (a niedowiarkom pokazywać za przykład przypadek Zachara) Taki kreatywny marketing na poczekaniu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    tylko gdzie w tym Giulia Q4 i odpowiedz na moje pytanie
    Nigdzie. Inna rzecz, że Giulia Q4 to chyba jednak najlepsza odpowiedź na sedno samego pytania (Szwajcarzy muszą coś wiedzieć skoro tak cenią 4x4) .
    Alfa Romeo Nel Cuore

  10. #70
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Proszę bardzo:
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 15:16
  2. Alfa Romeo w górach -jak sobie radzi !!!
    Utworzone przez Barsolis w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 12:34
  3. Następczyni 166 z tylnym napędem?
    Utworzone przez kripp w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 14:24
  4. [164] Q4 płyn do sterowania tylnym napędem
    Utworzone przez Piotrek1987 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2010, 19:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory