A mówiłem nie karmcie trolla bo dla niego fakty czy strony producentów nie mają znaczenia, tak samo jak instrukcja użytkownika i tym podobne sprawy.
A mówiłem nie karmcie trolla bo dla niego fakty czy strony producentów nie mają znaczenia, tak samo jak instrukcja użytkownika i tym podobne sprawy.
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była
Kochamy wielkie kwantyfikatory (nikt, nigdy itp).
Ja zakładając NOWE opony Pirelli p zero Nero chciałem je przetestować. Wykonałem hamowanie awaryjne w suchych warunkach na asfalcie (ulica pusta żeby nie było) z ok 80 km/h. Byłem bardzo zdziwiony gdy prawie całą drogę hamowania przejechałem na ABS. Odległość jaka pokonałem to ok 35 m. Wyraźnie gorsza przyczepność niż na starym ogumieniu. Po miesiącu wykonałem taki sam test żeby sprawdzić czy coś się zmieniło. ABS aktywował się dopiero pod koniec hamowania a dystans był o jakieś 20% krótszy.
Możesz zwalać winę na różnice temperatur, nawierzchnię itp. ale faktem jest, że nigdy więcej nie doświadczyłem takiej słabej przyczepności na tej oponie jak zaraz po założeniu.
Interpretacja dowolna.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Że tak wrócę [MENTION=76050]SWRSC[/MENTION] bo nie lubię jak ktoś przeinacza moje wypowiedzi
http://www.forum.alfaholicy.org/giul...ml#post2108606
Napisałem dokładnie to
I chodziło mi że dociążona oś czy opona ma lepszą trakcję. Stąd spoilery które dociskają przy większych prędkościach czy odpowiednie przenoszenie masy samochodu w zakrętach.
Resztę cały czas podtrzymuję bo to prawda. Kontrola trakcji dławi silnik (był filmik z toru z wypowiedziami kierowców na temat Giulii Veloce, poszukaj sobie) a sportowa jazda to but w podłodze (z kontrolą trakcji w Giulii to można nawet cegłę położyć), hamowanie, zakręt. Już wklejałem filmik z telemetrią jak się obsługuje pedał gazu. Poszukaj sobie poczytaj i nie przekręcaj wypowiedzi.
Ogólnie odnośnie do ciśnienia w oponach to u mnie różnica między temperaturą 15C-30C to czasem 2.1bar - 2.4bar. Nie wiem czy to kwestia czułości czujników ale tyle mi wskazują.
Ostatnio edytowane przez azar ; 20-08-2018 o 16:20
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
Drogi Azarze, próbujesz coś tam się wybronić, jednak słabo Ci to idzie. Po co w to brniesz to ja nie wiem. Poniżej Twoja wypowiedź w pełnym kontekście:
Napisał Tomtrz:
Samochód waży "kilka" razy wiecej. Trzeba rozpędzić i zatrzymać nie 200kg, tylko 1500 Motocykle osiagają bez problemu przyspieszenia rzędu 3 sekund od 100 na tych cienkich oponkach. W samochodach żeby uzyskać takie przyspieszenie własnie brak trakcji jest głównym problemem, a nie moc.
Odpisałeś: "No ale odpowiednie dociążenie to akurat trakcję poprawia"
Zatem nie pogrążaj się dalej, że chodziło Tobie o coś innego. Widzę, że doczytałeś temat i znalazłeś dwie siły docisku: wagowy i aero. Jednak nadal nie kumasz czym się różnią pisząc takie bzdury.
Spoiler na dupie ma za zadanie wytworzyć siłę docisku na tylną oś, ale nie stawiaj tego na równi z dociskiem wagowym.
Za przenoszenie masy w zakręcie odpowiadają głównie hamulce i gaz. Znowu wyssałeś coś z palca.
Masz jeszcze jakieś ciekawe mądrości?
Nic bardziej błędnego nie można napisać.
Przy analizie telemetrii jest jeszcze kilka innych parametrów, które muszą wzajemnie współgrać żeby osiągnąć jakiś postawiony cel.
Miałem przyjemność uczestniczyć kiedyś w spotkaniu, a po części szkoleniu, które prowadził Ś.P. Marian Bublewicz. Podczas jazdy z nim (jako pasażer) po oesach ówczesnego Rajdu Elmot poza tematem dociążania przodu, tyłu - wszystko przy pomocy gazu i hamulca, często wskazywał, że "tu asfalt jest trochę bardziej siwy, więc można trochę szybciej". To była telemetria.
Tu nie ma nic nadzwyczajnego. Nowa opona zawsze ma słabą przyczepność. Podobnie sprawa ma się z motocyklami. Do wypadków częściej dochodzi po przegumieniu. Fabryka nakłada warstwę ochronną, żeby opona się tak szybko nie starzała. Trzeba zedrzeć tą warstwę przez około 1 tys kilometrów. Tylko sportowe opony nie mają tego problemu
Jak to skomentujecie?
Irytuje mnie to okrutnie. Nie pierwszy raz.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
chwilowo był jakiś niższy odczyt albo brak komunikacji i dlatego na tym kole ci pokazuje problem. może dopompuj trochę, ja jeżdżę ok 2.5-2.6bar ale na 19". raz mi coś tam pokazał na chwilę jak sprawdziłem to akurat pokazywało 2.5bar. chyba to niedopracowane jest ciut (jak i parę innych spraw w obecnych GIuliach/Stelvio)
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
ja nie dopompowywalem. mam azot o ile to cos zmienia w tej kwestii