Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 118

Temat: Ciśnienie w oponach

  1. #91
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    W ogóle to jestem ciekawy jaka jest logika tych czujników.
    Po pierwsze - skąd komputer wie jakie powinno być ciśnienie, bo różne rozmiary mają różne ciśnienia. I komuś powinien płakać przy 2.0, a komuś przy 2.5.

    Druga kwestia - i tego nie jesteśmy w stanie zrozumieć, czemu czasem płacze na, dajmy na to, 2.2, a inne koło ma 2.0 i jest ok. Ogólnie jest więcej śmiechu z tymi czujnikami.

  2. #92
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Raczej płacze jak nie ma kontaktu z czujnikiem. Albo może jeśli tempo spadku przekracza ileśtam. Czujniki są po to, żeby kierowca w aucie z runflatami miał świadomość (alert), że ciśnienie w oponie spadło poniżej danej wartości i spada - czyli że jest dziura. Bo podobno większość ludzi może nie zauważyć że ma "flaka", takie te runflaty są super. Tak twierdzi AR i Bridgestone czy kto to tam dawał te gumy na pierwszy montaż. Teraz Pirelli już.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  3. #93
    Użytkownik Rowerzysta Avatar uTvo0
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta (2013-2018) 1,4 TB 170 KM, Giulia Veloce (2018)
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Raczej płacze jak nie ma kontaktu z czujnikiem. Albo może jeśli tempo spadku przekracza ileśtam. Czujniki są po to, żeby kierowca w aucie z runflatami miał świadomość (alert), że ciśnienie w oponie spadło poniżej danej wartości i spada - czyli że jest dziura. Bo podobno większość ludzi może nie zauważyć że ma "flaka", takie te runflaty są super. Tak twierdzi AR i Bridgestone czy kto to tam dawał te gumy na pierwszy montaż. Teraz Pirelli już.
    Połączenie jest w moim przypadku, bo te wartości na żółto też się zmieniają. Być może chodzi o to że w tej konkretnej oponie ten odczyt był w poprzednim badaniu najwyższy a później spadło do równej wartości i wyskoczył błąd.

    Jest jakiś sposób resetu bez pompowania?

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  4. #94
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytując klasyka, "akumulator odłanczam i błendy same znikajo"
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  5. #95
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF V4S
    Postów
    753

    Domyślnie

    Zaczely m iwariowac czujniki
    zglasza mi alarmy na desce mimo ze w obrebie oski cisnienia ma identyczne
    ktos przerabial? serwis czy strata czasu bo sie dowiem ze ten typ tak ma ?

    w

  6. #96
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie

    a jakie masz cisnienia? mi sie raz zdarzylo (4mce 6.5kkm przejechane), mam napompowane na 2.5bar.

    do serwisu trzeba jechac, nie ma czegos takiego w tych sprawach jak TTTM - nawet jesli jest popularny problem, to trzeba raportowac i zadac naprawy - tylko tak wczesniej czy pozniej poprawia i dadza updaty softu czy poprawione czujniki/nadajniki/kable czy cokolwiek okaze sie winne.

    mam wlasnie taka obserwacje na forum ze kazdy ma gwarancje a prawie nikt nie probuje egzekwowac. co po niektory pobiadoli na forum i tyle. ja od razu zglaszam do ASO i pisze tez na forum - okazuje sie ze czy to swiszczaca turbina, czy auto ktore bez powodu 2 dni temu mi awaryjnie zahamowalo, czy inne rzeczy, wielu doswiadczylo tego samego,ale kazdy olewa. tylko jak bedziemy szarpac sie z ASO to jestesmy w stanie cos ugrac. Tylko jak masowo klienci beda sie skarzyc na konkretna niedorobke, to cos moze w koncu Wlosi poprawia.

    Oczywiscie nie jest to prosta sprawa do wyegzekwowania. Poki co niewiele zrobili z kilkoma bolaczkami jakie zglaszalem (jedna najgorsza naprawili ale potrzebne byly 4 wizyty, kontakt z wlochami i wiele telefonow i tygodni i mojej cierpliwosci), jednak dla mnie liczy sie ze zglosilem, jest ticket TESEO, a za jakis czas zamierzam sprawy eskalowac - nie wiem moze zadzwonie do Wloch albo umowie sie na spotkanie z odpowiedzialnym dyrektorem FCA (w Bielsku mieszkam to mam pod nosem). Ja tam zamierzam za jakis czas miec auto tip-top a nie niedopracowany egzemplarz ktory codziennie denerwuje mnie jakims fochem (problemy z android auto, szarpanie w trybie D, kamera czasem zrywa obraz, odjezdzajacy fotel itp itd jest jeszcze tego troche). ze swojej stornynie dam ASO/FCA spokoju poki nie doprowadza auta do porzadku.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  7. #97
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    lol
    Giulietta Raz się zapalił achtung jak miałem uszkodzoną oponę. Zima lato jeździ elegancko. W Giulii skacze nawet o 0.5 bara. Zapalają się i gasną achtungi. Już drugi raz będę uzupełniał bo pompowałem ostatnio jak było ponad 30C Może ten azot przy takich wrażliwych czujnikach to nie głupie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20180922_215112.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	42.3 KB
ID:	250727

    Dodam, że nic mi nie ucieka bo wahania są we wszystkich po równo.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  8. #98
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Firste
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio FE 280 KM
    Postów
    648

    Domyślnie

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    W ogóle to jestem ciekawy jaka jest logika tych czujników.
    Po pierwsze - skąd komputer wie jakie powinno być ciśnienie, bo różne rozmiary mają różne ciśnienia. I komuś powinien płakać przy 2.0, a komuś przy 2.5.
    U mnie w Stelvio nie płacze jak dochodziło latem do 2,8, ani tez nie płacze przy 2,2 jak teraz czasem z rana.
    Płacze tylko wtedy, gdy jest róznica 0,2 lub wiecej na osi lub spada faktycznie poza bezpieczne skrajności.
    Wieć podejrzewam, że wiele z tych warjaci czujników, bardziej wynika z sygnału niż faktycznego pomiaru, lub moze informuje, że może zmierzyło, ale nie jest to pewny pomiar i należy sprawdzić samemu?

  9. #99
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ja mam cały czas około 2,8 bar w kołach i nie miałem nigdy żadnego błędu czy komunikatu, mimo, że ciśnienie wskazywane waha się +/- 0,2 bar. Nie wiem jakie jest prawidłowe bo nie ma naklejki na aucie a w instrukcji nie chciało mi się szukać - nie marudzi to nie marudzi.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  10. #100
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Ja nabiłem ostatnio przód 2.1 tył 2.4 bo tak miał na rozpisce mechanik.
    Z instrukcji wynika, że powinienem mieć 2.2 i 2.4. Tylko, że to wartości na zimne opony czyli 3h postoju. Nikt nie będzie czekał jak debil 3h żeby dopompować koła w serwisie. Zrobię sobie teraz 2.3 i 2.5 i powinno być ok. Zimówki też sobie zrobię z zapasem żeby nadgorliwe czujniki zamknęły ryja.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez wproszewski w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 13-01-2019, 21:16
  2. [146] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez paweldante w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-11-2008, 12:49
  3. [146] ciśnienie w oponach
    Utworzone przez niezgoda w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-09-2008, 21:47
  4. ciśnienie w oponach
    Utworzone przez Majka w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 19-08-2008, 12:35
  5. [164] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez pocisk22 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-02-2008, 22:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory