Strona 109 z 111 PierwszyPierwszy ... 95999100101102103104105106107108109110111 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,081 do 1,090 z 1106

Temat: [Stelvio] Opinie użytkowników o Stelvio

  1. #1081
    Użytkownik Świeżak Avatar BTX
    Dołączył
    12 2018
    Auto
    Giulia 2.0 280 KM / Giulietta 2.0 JTDM 170 KM
    Postów
    65

    Domyślnie

    Jesli chodzi o swiatla, to przewaga jest taka, ze w BMW w trasie jedziesz caly czas na dlugich i auto tylko wylacza selektywnie pola w ktorych widzi inne auto - czego oczywiscie w ksenonach zrobic sie nie da. Za to nie ma asystentow kierowcy bo nie ma czesci
    [MENTION=77612]Serkal[/MENTION]34;
    Niby tak, ale czy to az taka wielka roznica wzgledem zwyklego adaptive high beam jak w Stelvio?
    Mysle, ze porownywanie tego X3 do tak wyposazonego Stelvio jest nie na miejscu.

  2. #1082
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Stelvio 2.0T
    Postów
    174

    Domyślnie

    Witam,

    w przyplywie radosci z mojej nowej Alfy zapragnalem sie podzielic nastepujacymi uwagami, jako ten, ktory przesiadl sie z Julki RWD '18 do Stelvio AWD '21

    1. Jestem zaskoczony jak "niezgrabne" jest Stelvio w porownaniu do Julki. Parkowanie tylem to udreka. Do parkowania "na koperte" podszedlem raz i chyba wystawilem sie na posmiewisko.
    2. Zawieszenie w Stelvio jest troche twarde ale to chyba dobrze bo nie przechyla sie tak na zakretach jak Julka. Rowniez nie buja nim na boki na wertepach tj w innych tego typu samochodach
    3. Jestem zadowolony z pakietu "wyciszajacego". Jest naprawde ciszej ale tez mniej emocji
    4. Tempomat adaptacyjny jest najlepszy z jakiego kiedykolwiek korzystalem

    Ogolnie czuje sie jak bym sie przesiadl do autobusu ale to tak tylko na rozruch. Pozniej Stelvio przejdzie w rece zony a ja wroce na swojw miejsce
    Oś czasu: 147 2.0 TS Selespeed, 156 2.0 TS Sportwagon, 156 2.0 JTS, Giulietta 1.4 MA TCT, Giulia Super 2.0T, Stelvio Business 2.0T

  3. #1083
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar dady
    Dołączył
    12 2021
    Mieszka w
    "jo Ci godom ! ;)"
    Auto
    Stelvio TI MY'21
    Postów
    20

    Domyślnie

    Witam,
    czekałem z tym postem miesiąc (3800km przebiegu) aby wychwycić wszystkie moje uwagi, może komuś się przyda. Sam przed zakupem kilka dni czytałem wiele forów ale najczęściej to właśnie i naprawdę część informacji się potwierdza, choć nie wszystki są dla każdego istotne, dużo zależy z czego się przesiadamy jakie mamy porównania, ogólnie fanie jest napisać z czego przechodzimy, tu czasem wiele rzeczy się rozjaśnia .
    Więc informacyjnie, miałem kilkanaście samochodów w życiu, ale ostatnie to (leasingi 3 letnie od nowości): Mondeo 2012 2.0 TDCI 163KM Automat Titanium hatchback; Passat 2015 B8 2.0 190KM sedan DSG Highline; Arteon 2018 2.0 Biturbo 4motion DSG 240KM. No i zapragnąłem pierwszy raz w życiu nie mając żadnego doświadczenia mieć - SUV'a. A że budżet ograniczony i na Stelvio zawsze spoglądałem z zaciekawieniem (ładny samochód), to udało się pozyskać.
    Pierwsza sprawa na którą wszyscy mi zwracali uwagę - autobus, będzie bujało, trochę się tego bałem oddająć Arteona na 245/45/19 z DCC, bo na asfalcie był jak na szynach. I tu pierwsza niespodzianka dla tych, którzy się obawiają - nie jest źle, całkiem fajnie się to trzyma, wchodzi w zakręty, czuć to doskonałe wyważenie auta, naprawdę ogromny pozytyw. Choć wiem, że to akurat domena Stelvio. Mam na 235/55/19. Komfort jazdy po nierównościach i w mieście bardzo dobry a może nawet przy mniejszych prędkościach najlepszy z wymienionych. Przy większych prędkościach fizyki (waga auta + wysokość) jest trochę gorzej, głównie przy porywistym wietrze, tu wszystkie wymienione były przyjemniejsze, ale to tak powyżej prędkości autostradowych, których się nie przekracza więc szczególnie po 01.01.22 ... pewnie nie będzie aż takim problemem .
    Trakcja, zachowanie napędu, skrzynia - na razie nie ma się do czego doczepić, nawet na śliskiej nawierzchni bardzo fajnie to działa i ciężko bez specjalnego starania wprowadzić auto w inny tor jazdy niż zamierzony. Jest trochę nadsterowne, czuć przy śliskiej nawierzchni - ale to akurat jest super. Z resztą błyskawicznie Q4 załącza przód i momentalnie wraca do prawidłowego toru. Brawo. Jest super. Komfort foteli ... hmmm mam to w TI w pełnych skrach i przednie siedzenia wydają się jakby trochę kanapowe, mało trzymają, w Veloce jak siedziałem w salonie było idealnie (może po Arteonie kubły mi przypadły). Ok, kwestia przyzwyczajenia. Tylna kanapa trochę twarda, mało przyjemne zagłówki z tyłu, taka ławka jak to mój syn określił. Środek spasowanie i jakość materiałów bardzo dobre robi wrażenie, nic nie trzeszczy, skrzypi, w dotyku czuć, że uczciwe materiały, obszycia deski drzwi skórą ładnie wykonane, dodatki w czarnym orzechu - rewelacja.
    Więc to co najważniejsze jazda na duży plus, szczególnie 0-140km/h, napęd, trakcja, komfort.
    Silnik, naprawdę przyjemny, choć to mój pierwszy benzyniak od lat to fajnie się napędza od samego dołu i jak na 200KM to jestem w szoku że to tak chodzi. Tu tylko Artek w biturbo z 500Nm oferował dużo więcej, ale nie zależało mi na "kopycie" tym razem.
    Naprawdę mimo, że z mocniejszego motoru przeszedłem, wcale nie narzekam ! Szczególnie po 01.01 ;D.
    Układ kierowniczy - po 1000km, dla mnie petarda, reakcja, przełożenie, koło kierownicy i jego wielkość, reakcja - SUPER.

    Ok, chcę być obiektywny więc kilka słów (mając świadomość, że auto jest kilka lat na rynku) co do rzeczy, które mi mniej odpowiadają bądź raczej w 2021r powinny mieć trochę wyższy poziom.
    Cały entertainment, niby jest co ma być ale wszystko takie bardzo proste (choć zwykłe liczniki mi odpowiadają). Przydałoby się więcej konfigurowalnych rzeczy na środkowym ekranie i boczny mimo, że 8,8" wydaje się trochę mały przy nawigacji, ale to moja opinia.
    Światła 35W AFS z DRL, jedno z największych rozczarowań, czytałem o pozytywnych opiniach ... wydaje mi się, że opinie te może wyrazić osoba która nie jeździła na dobrych led'ach. Passat B8 2015 miałem na nowych modelach led i było o niebo lepiej a Arteon to już kosmos, kiedy się jechało i soczewki pracowały doświetlając zakręty, znaki, omijając przeszkody czy mijające światła - bajka. Tu nic. Świeci jako tako, ruchów żadnych nie zaobserwowałem, choć gdzieś czytałem że jest z tym jakiś problem. Ale słabiutko w samochodzie produkowanym w 2021.
    Miejsca z przodu wystarczająco, ale z tyłu trochę mało. Mój syn ma 185cm, to tak ma na styk i przed sobą i nad sobą, no ale to wiedziałem wcześniej. Wszystkie wymienione moje ostatnie auta tu oferowały sporo więcej.

    Teraz detale ale naprawdę irytujące: wiele osób pisało o słabych wycieraczkach, szczególnie w zimę (sól) słabo działają spryskiwacze i czyszczenie pola widzenia na wprost kierowcy. Potrafię na 200km cały zbiornik płynu opróżnić. . Dodatkowo jak więcej spryskujemy to zawirowanie powietrza utrzymuje przy stałej prędkości cały syf na bocznej szybie na wprost lusterka. Kamera wsteczna, to raczej jakiś żart nie kamera. W kilku świeżych samochodach (Kia Proceed 2020, Mercedes GLA 2021, BMW X4 2021) ostatnio siedziałem a nawet poprzednie moje auta to jakby kamery półkę albo dwie wyżej (jakość po zmroku, kontrast, ostrość) - masakrycznie słaba jakość, aż mnie ciekawi dlaczego - kamera to dziś nic drogiego dla producenta.
    Nie mogę się przyzwyczaić do manewrowania przy krawężnikach, parkowanie, jakoś ciężko mi wyczuć odległość od opon i to nawet nie o słabą widoczność chodzi. Ok, do nauczenia.
    PEDAŁY ! Tego nigdzie nie wyczytałem ale to mój 4 automat i nigdzie nie miałem tak źle ustawionych pedałów, są jakby dość duże, a może zbyt od siebie oddalone a najgorsze, że pedał hamulca jest mocno na lewą stronę. Mam wrażenie, że prawą nogę muszę jakoś nienaturalnie mieć skręconą do lewej strony. Odrywam często nogę od podłogi naciskając hamulec, gdzie kiedyś robiłem tylko ruch górną częścią stopy, nie chcę wyjść na rozkapryszoną "małą dziewczynkę" mam bucior 43 i mam uczucie dyskomfortu czyżby wszystkie poprzednie miały jakoś inaczej, bardziej na prawo, bliżej siebie ? Nie wiem, zaczynam się przyzwyczajać, ale na początku było niefajnie. I na koniec te dziwne hamulce, ostatnie 2 auta reagowały lepiej od pierwszego muśnięcia. Jak odebrałem Stelvio to jechałem ostrożnie, żeby dotrzeć tarcze i klocki, ale już kilka razy dohamowując do czegoś zatrzymałem się późno tzn. reakcja hamulca jest dopiero po mocniejszym naciśnięciu, dość głęboko bierze z odpowiednią siłą, nie mówię, że nie hamuje bo jak się nadepnie to jest w miarę, ale jakoś ciężko jest mi wyczuć modulację zakresu hamulca, jest już trochę lepiej, ale tu trzeba się przyzwyczaić.

    Ok, mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem (ultra fana), bardziej wrzucić info czego można się spodziewać. Sam samochód bardzo fajny do prowadzenia i użytkowania, ładny i w środku mimo że prosty to w TI bardzo elegancki.
    Ostatnio edytowane przez dady ; 18-01-2022 o 15:43

  4. #1084
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,620

    Domyślnie

    [MENTION=90230]dady[/MENTION], gratuluję zakupu. Kawałek lektury kolego, wszystko napisane z sensem, jak najbardziej. Pod większością się również podpisuję. Zobaczysz polubicie się ze Stelvio, oczywiście tak jak każde auto nie jest idealne. Ja również uważam, że w tym momencie (rok 2022, światła powinny być matrycowe) i to właściwie jedyna rzecz, która definitywnie odstaje od konkurencji. Tak jak napisałeś, sam zasięg światła, rozdział jest ok. Automat długie/krótki działa ok. Tego, czego tu brakuje to właśnie adaptacja, czyli doświetlanie, wycinanie, maskowanie itp. Tutaj mamy zdecydowaną zaletę dobrych LED, ale podkreślam dobrych, bo wiele samych jako takich ledów, świeci gorzej.
    Jeżeli nie widzisz zdecydowanego ruchu AFS podczas jazdy w nocy krętą drogą to może być kwestia, tego o czym można było poczytać, jest potrzebna jakaś kalibracja, było w niektórych nowych autach.
    Co można poprawić z niuansami o których wspomniałeś:
    Oświetlenie
    -Co można zrobić by światła lepiej świeciły, ale no maskowania i wycinania nie zrobi. Ja założyłem OSRAM CBB, mocne światło białe, jak LED. Niektórzy powiedzą, że bezsens, że zbyt niebieska barwa. Nie sądzę, że mają tyle Kelwinów co na opakowaniu, a przerobiłem kilka żarników i naprawdę jest lepiej. Teraz weszły nowe z OSRAM CBI Next GEN, pobobno jeszcze lepsze. Przerabiałem Philipsy przez moment, słabo.

    -Zmywanie szyb nie zauważyłem, złego zmywania, ale zmazy na szybie bocznej owszem. W tym przypadku jedynie coś mocno hydrofobowego na szybę kierowcy. Coś ala niewidzialna wycieraczka, daje radę i problem praktycznie nie istnieje

    -Kamera, da się przyzwyczaić, ale też na początku czułem niedosyt. Zapisz się do grupy giulia/stelvio na FB, kolega Michał Marcin, dysponuje kamerami o wysokiej jakości. Koszt ok. 700 zł z tego co pamiętam ostatnio i jak Cię wkurza to polecam, jakość obrazu igła

    -Co do pedałów nie zauważylem tego co Ty. Na początku hamulec też uważałem za "dębowy" i miałem trudności z przyzwyczajeniem. Kwestia jest w tym, że nie mamy tu zwykłego serwa. Mamy dość zaawansowany system Continentala, Brake by wire. Stąd inne wyczucie i inne działanie pedału hamulca. Ze swojej perspektywy powiem, że teraz bardzo mi to odpowiada i nawet w innych autach uważam, że chodzi dziwnie.

    Mam nadzieję, że trochę pomogłem. Do zobaczenia na drodze

  5. #1085
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar dady
    Dołączył
    12 2021
    Mieszka w
    "jo Ci godom ! ;)"
    Auto
    Stelvio TI MY'21
    Postów
    20

    Domyślnie

    Dzięki [MENTION=81445]Kurynio[/MENTION] !
    O żarówkach faktycznie już myślałem, zapewne wrócę do tego.
    Ale kamera, to dla mnie nowość ! Zainteresuję się tematem, bo z posesji mam wyjazd tyłem na ulicę a latarnie daleko i lekki łuk, mam bardzo słabą widoczność bo ogrodzenie betonowe i brak chodnika i wsteczna kamera jest dla mnie wyjątkowo przydatna, bo samochód to pół bidy, ale czasem pani z pieskiem ubrana na czarno albo rowerzysta bez światełka.... jakby to lepiej wyglądało o zmierzchu, jakieś jaśniejsze szkiełko kamery było, rozdzielczość odrobinę choć lepsza, to już byłoby to na duży plus.
    Do zobaczenia !

  6. #1086
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,476

    Domyślnie

    fajny wpis i kilka uwag:
    1. Kamerkę można wymienić na AHD - obraz będzie na całym ekranie 8,8 cala i jak kupiłbyś dodatkowy moduł ti i przednia- właśnie jestem na etapie montażu przedniej.
    2. światła- niemal każde wymagają regulacji, ponieważ świecą za nisko i polifty często maja nieskalibrowane światła skrętne - widać meega mocno jak skrecają. Ja dodatkowo wymieniłem palniki na Osram Nihgt Laser i jest kosmos.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174123(1).jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	17.5 KB
ID:	282328Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174117(1).jpg
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	41.8 KB
ID:	282329Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174236(1).jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	27.4 KB
ID:	282330Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174025(1).jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	24.6 KB
ID:	282331Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174112.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	17.4 KB
ID:	282332
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174112.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	27.8 KB
ID:	282323   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174025(1).jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	40.1 KB
ID:	282324   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174236(1).jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	44.6 KB
ID:	282325   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174117(1).jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	41.7 KB
ID:	282326   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174123(1).jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	28.4 KB
ID:	282327  

    Ostatnio edytowane przez Dareek ; 18-01-2022 o 16:28

  7. #1087
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Gregor-Wrocław
    Dołączył
    09 2020
    Auto
    Giulia 2.0GME 200KM 2019r
    Postów
    262

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    fajny wpis i kilka uwag:
    1. Kamerkę można wymienić na AHD - obraz będzie na całym ekranie 8,8 cala i jak kupiłbyś dodatkowy moduł ti i przednia- właśnie jestem na etapie montażu przedniej.
    2. światła- niemal każde wymagają regulacji, ponieważ świecą za nisko i polifty często maja nieskalibrowane światła skrętne - widać meega mocno jak skrecają. Ja dodatkowo wymieniłem palniki na Osram Nihgt Laser i jest kosmos.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174123(1).jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	17.5 KB
ID:	282328Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174117(1).jpg
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	41.8 KB
ID:	282329Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174236(1).jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	27.4 KB
ID:	282330Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174025(1).jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	24.6 KB
ID:	282331Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20211127_174112.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	17.4 KB
ID:	282332
    Hej!

    Czyli po wymianie samej kamery na AHD obraz z niej wyświetla się na całym wyświetlaczu jak masz 8.8"? A gdy masz wyświetlacz 6,5" wymiana kamery coś zmieni po
    za rozdzielczością? Czy ta kamera pasuje do oem obudowy (klamki)?

  8. #1088
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Giulia
    Postów
    288

    Domyślnie

    Co to takiego AHD? Jakiś moduł dodatkowy?
    Giulia Super 2.2 MultiJet

  9. #1089
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    462

    Domyślnie

    [MENTION=90230]dady[/MENTION]

    Gratulacje!

    Jeśli chodzi o światła to zapewne wymagają kalibracji - poczytaj mój wątek na ten temat

    Z pedałami mam inny problem ( nie, nie taki ) - metalowe nakładki. Każdy prawy but mam porysowany na czubie. Chyba przy wysiadaniu zaczepiam o hamulec.

    Po przyzwyczajeniu do sposobu hamowania stelvio teraz potrafię opla żony postawić niechcący w miejscu.

    Przesiadłem się z xc60 poprzedniej serii. Różnica w prowadzeniu kolosalna na korzyść stelvio. Czasem ktoś z rodziny wyrazi tęsknotę za beżową tapicerką volvo, ale zaraz im mija.

  10. #1090
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,476

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gregor-Wrocław Zobacz post
    Hej!

    Czyli po wymianie samej kamery na AHD obraz z niej wyświetla się na całym wyświetlaczu jak masz 8.8"? A gdy masz wyświetlacz 6,5" wymiana kamery coś zmieni po
    za rozdzielczością? Czy ta kamera pasuje do oem obudowy (klamki)?
    pytaj na FB na grupie usera Michał Marcin- on Ci wyjaśni detale. Ja mam moduł dodatkowy AA/CP to można odpalić nawet kamerki 360 po ich dołożeniu- właśnie przysł kamerka przednia kwestia przeciągnięcia kabla i jest obraz na całości
    poniżej foty jak to wygląda.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	270172547_646258310160896_1032753805935715366_n.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	63.8 KB
ID:	282348Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	271103941_646258343494226_281380989041499721_n.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	54.5 KB
ID:	282349

Podobne wątki

  1. [Stelvio] Stelvio vs. Veloce
    Utworzone przez Krzysztof w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 120
    Ostatni post / autor: 21-08-2018, 14:45
  2. Stelvio
    Utworzone przez blackjet w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-12-2017, 07:13
  3. Stelvio
    Utworzone przez piotr_c w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-04-2017, 22:01
  4. [Stelvio] Stelvio first edition
    Utworzone przez janek w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 23-03-2017, 15:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory