Czekamy na kolegę @epsonix.
Czekamy na kolegę @epsonix.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Lookne ale teraz jestem na poludbiu czech na rowerze z kumplami.jak nie zapomne w tygodbiu przyszłym lookne
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Giulia MY23, trzeszczący plastik wokół zegarów (ta popielata wstawka)-> podobno też problem znany i jakaś akcja wkładania filców.
Panowie jak się za to zabrać ? Moja Giulia po wpisaniu nr VIN na stronie NHTS kwalifikuje się do przeglądu lub naprawy, ASO w Krakowie nic nie wie, ponieważ pojazd nie był na rynek europejski to nie mają dla niego żadnej akcji serwisowej. W artykule "pisać do Stellantis Polska", ale gdzie do kogo ? Macie może jakieś pomysły ? Na tą chwilę ASO Zasada zrobi, ale odpłatnie. Ciekawe, że pojazd może nie spełniać standardów bezpieczeństwa i będzie naprawiony tylko tam gdzie był eksportowany. Może ..... poinformować Rzecznika Praw Konsumenta o wybiórczym traktowaniu właścicieli pojazdów, tym bardziej, że chodzi o bezpieczeństwo użytkowników ? Jakieś pomysły ? Oczywiście można zapłacić, ale jeśli nie trzeba i da się to zrealizować tylko z kimś rozmawiając to po co....
https://francuskie.pl/fiat-alfa-rome...indywidualnie/
NIestety niewiele raczej zrobisz. Auto i jego gwarancja jest obsługiwane przez odział NAFTA, z nimi są rozliczenia ASO, tam są inne kampanie, nawet Witech2 ASO nie powinien obsłużyć auta USA jeśli chodzi o updaty (tylko błędy, odczyt parametrów itp)- ono nie jest przewidziane na rynek EMEA. Wątpię czy Zasada to zrobi z ori kompem - chyba że mają jakiś USA dokupiony poza oficjalną ścieżką EU tylko bezpośrednio z USA albo korzystają z usług kogoś kto ogarnia.
Kampanię możesz zrobić tylko w USA/Kanada darmowo jeśli to kampania bezpieczeństwa, jeśli nie i auto po okresie dla jakiego przygotowali to i tam za darmo nie dostaniesz updatów/poprawionych części itp.
Uroki auta z USA. Z resztą nie wiem nawet, czy auto które miało na 99% scrap title (scrap znaczy złom jakby co po angielsku, a pewnie tak miałeś wbite) i w USA podlegałoby jeszcze gwarancji a stąd kampaniom.
Popatrz też na to tak - przywiozłeś auto które nie spełnia europejskich norm EUROx, przynajmniej tych obecnych - bo auta USA się różnią i wyposażeniem ekologicznym (duży evap i chore ustawienia USA które go i tak zabijają) i softem bo tam są inne normy , jedne rzeczy bardziej restrykcyjnie ustawili, inne mniej, a do tego jeszcze inaczej badają. Pewnie urzędas Ci wbił losowo EUR6 albo 5 (chyba losowo walą wg EU zwykle ale nie zawsze?), ale jakbyś przeniósł tamtą normę na EURO, to pewnie na paru rzeczach byś spełniał np EUR4 albo niżej i dostałbyś najniższą jaką spełniasz, a stąd byś do wielu miast nie wjechał dziś czy wkrótce.
Światła masz zmienione na EU z homologacją? Lampy tył też, czy przeróbka? Poziomowanie jest legalne (ręczne dla 25W i automatyczne + spryski dla 35W)? Ciesz się że SKP tego u nas nie sprawdzają, bo w niemczech już to robią solidnie - wiem z forum zagranicznego że TUVa nie dostał przez brak ręcznego poziomowania i musiał robić porządnie.
Podsumowując, przywozisz z USA auto po przygodach, taniej, ale coś za coś - nie ma gwarancji, nie ma wsparcia ASO, nie ma kapani za free albo w ASO w ogołe bo tych aut tu nie powinno być de facto (niespełniają norm, a pełne przekonwertowanie na EU to kupa kasy - nie piszę tylko o lampach, ale też dodatkowo silnik/sterownik na EU/wyposażenie ekologiczne). Jak chcesz updaty/poprawki, sam robisz. Jeśli chodzi o firmwary to parę osób z niezależnych warsztatów ma możliwość wgrywania firmwarów USA, ale to już odpłatne zabawy i pewnie trzeba podjechać 100-200km bo jest ich w PL kilku. SHopEFI, Works, Italiano Garage?
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Jak najbardziej rozumiem ograniczenia związane z prywatnym importem z innych rynków, ale tu chodzi o bezpieczeństwo użytkowników, wg. mnie nie powinno być ważne gdzie znajduje się w danym momencie pojazd, który podlega sprawdzeniu pod tym kątem, skoro widnieje w bazie producenta, że wymaga sprawdzenia lub naprawy bo nie zadziałanie jego systemów grozi utratą zdrowia lub życia użytkownika to nie powinno być żadnych ograniczeń dotyczących rynku, to nie jest uszkodzony zatrzask schowka. To moje zdanie na ten temat, ale pewnie jest nas za mało ąby dało się to załatwić w ramach akcji choć i tak pewnie musieli by zapłacić mniej niż za usługi serwisu w USA. To z doświadczenia wiem, że zależy tylko od polskiego przedstawiciela, w 1996 roku chłopaki przywieźli samochody kupione w Izraelu (misja wojskowa na wzgórzach Golan) były to Hyundai-e, kilka różnych modeli w zależności na jaki którego było stać, około 20 szt. po napisaniu pisma do Hyundai Polska, bez problemu objął ich wszystkich "naszą" gwarancją.
Trochę z innej beczki, nie wszystkie auta z USA to totalne szroty i są użytkownicy, którzy doprowadzają pojazd do takiego stanu, że nie będzie problemu z żadnym przeglądem. Mój TITLE był czysty (w załączniku), a jego stan przed zakupem potwierdzony zdjęciami świadczył o minimalnym uszkodzeniu, w dowodzie nie mam wbitej żadnej normy, ale nie szukałem w innych papierach, za to z opisu w eper po zdekodowaniu VIN norma emisji to ECOCF6 choć oczywiście, tak jak pisałeś że są różnice między innymi w oprogramowaniu.![]()
![]()
Ostatnio edytowane przez alfa16v ; 27-09-2024 o 17:29
to są 2 strony medalu- Stellantis chce ograniczyć import prywatny używanych aut bo sprzedaż nówek tego koncernu leci na łeb na szyje - tyle i tylko tyle. Jakoś inni producenci nie robią cyrków a tu nagle od 1 stycznia 2021 r. szlaban na updaet-y.
w kwestii wymogów SKP- po prostu czas za to towarzystwo "diagnostów" aby ktoś się zabrał na poważnie - 50% aut zniknęłoby z ulic.
Uprzedzając rozwój wypadków- psiałem w tej sprawie do UOKIK-u - spuścili mnie na drzewo .
Do tej pory nie robiłem update-ów- nie wiadomo skąd pochodzą urządzenia i soft i czy coś się nie wyłoży potem lub w trakcie aktualizacji- tym bardziej że ponoć wszystko leci on-line
Bynajmniej nie posądzam nikogo o nielegalne źródła - po prostu nie mam wiedzy ale obawy.
Aktualizacja.....
troszkę to trwało, ale dzięki uprzejmości niezwykle miłej Pani Redaktor, która zwróciła się do "naszej" firmy z wyżej opisanym problemem w imieniu moim oraz innych użytkowników pojazdów Alfa Romeo, okazuje się, że Firma Stellantis potwierdza możliwość zastosowania akcji serwisowej również na terenie Polski. Jednakże stwierdziła, iż każdy przypadek jest indywidualnie rozpatrywany, zgodnie z otrzymanym e-mailem pojazd z moim numerem VIN został rozpatrzony pozytywnie.
Spróbuję się umówić na wizytę w ASO ZASADA w Krakowie między 4-8.11.2024 i dam znać jak to wygląda, aby "przetrzeć" ewentualną ścieżkę lub podzielić się informacją o porażce.
W serwisie Alfy w Rzeszowie są bardziej skłonni do pomocy niż Ci w Krakowie
Polecam kontakt z nimi