Ja nie robiłem zlewki po 1-2 tys...
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ja nie robiłem zlewki po 1-2 tys...
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Już ze 4 razy sam wymieniałem sobie olej, plus do tego raz w ASO na 1szym przeglądzie. Filtry (nie tylko oleju, ale też kabinowe i powietrza) i korki kupuję różnie (zawsze mam kilka z zapasie - przynajmniej na 2 wymiany do przodu; żeby części czekały kiedy mam wolną chwilę, a nie żebym ja czekał na części...) - polecam https://www.shop4parts.co.uk (oczywiście, opłaca się tylko jeżeli kupisz kilka sztuk), a raz dorwałem super promo filtrów oleju na alledrogo.
Śmieszna sprawa - z dostępnością korków oleju jest problem - w sumie miałem sprawdzić po ile są w ASO, ale ciągle brak okazji...
Fabryczny filtr oleju jest oznaczony, że jest tym z pierwszego montażu. Jeśli ktoś potem będzie chciał się przyczepić to będzie miał pretekst. Warto zorientować się z jak skrupulatnym serwisem ma się do czynienia, jeśli samochód jest na gwarancji.
Po wymianie oleju powinno przeprowadzić się procedurę oil change. W MES Engine->Adjustments->Oil change (This procedure will reset all the adaptive parameters of the UniAir module from the control unit after an engine oil change. Turn the key OFF and wait 60 seconds after successfull execution of this procedure to let the ECU reset its internal registers.). To nie jest to samo co Service Interval Reset.
Ja wymieniałem olej po dotarciu. Proces docierania generuje większe niż w normalnej eksploatacji już po ilości ścieru metalicznego.
Oryginalny filtr oleju ma numer K04892339AA bądź 50048919 (oba są poprawne). Po gwarancji można stosować coś lepszego np. syntetyczny filtr oleju od Amsoil. Produkowany w USA, numer części EA15K50. Więcej informacji o nim:
https://www.amsoil.com/shop/by-produ...a-oil-filters/
https://czarnepaliwo.pl/glowna/462-amsoil-ea15k50.html
Oryginalna śruba spustowa posiada dwa zintegrowane uszczelnienia. Gumową uszczelkę tuż przy gwincie i drugą zintegrowaną z kołnierzem. Niektóre ASO nie wymieniają jej przy wymianie oleju. U mnie spowodowało to wyciek oleju. Fartownie niewielki i szybko zauważony. Poziom oleju nie spadł nawet poniżej połowy skali pomiędzy minimum a maksimum. Zachęcam na podstawie swojego niemiłego doświadczenia do pilnowania mechaników, żeby tą śrubę jednak wymieniali. Nosi oznaczenie K06507741A lub 55232574 (oba numery są poprawne). Kosztuje około 30 zł brutto. Dokręca się ją z siłą 27 Nm.
Ostatnio edytowane przez Toma ; 21-01-2020 o 15:06
A kto to sprawdza? Prosze cie, w aso są tacy dyletanci ze szkoda gadać. Mi mówili że po zmianie wydechu katalizator mi się zapcha...
Musieliby ci wpisać w książkę że klient sam zmienił olej... W tym momencie nie masz już po co jeździć do nich, więc tracą klienta, więc nikt Ci nic takiego nie wpisze...
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Dlatego napisałem, że warto zorientować się z jak skrupulatnym serwisem ma się do czynienia. Nie chciałem nikogo straszyć. Ogólnie rzecz biorąc podzielam Twoje zdanie o ASO.
Kamyczek do tematu ASO: diagnoza - wymiana uszczelki pod głowicą - okazało się, że zbioniczek płynu chlodniczego przeciekał i chłodniczka oleju do wymiany. Zaoszczędzone ponad 5000 zł.
tylko pytanie czemu przeciekał - czy wadliwy/słaby i po czasie puścił (zdarzało się w 159, np mi i wymieniałem), czy ciśnienie za bardzo wzrastało i rozsadziło go bo np uszczelka pod głowicą przepuszczała spaliny do obwodu chłodzenia lub głowica popękała (też takie się zdarzały w 159 - głównie w 2.4JTDM pękały głowice). i naraz chłodniczka do wymiany? hmmm, może ASO ma rację? pisze jako amator mechanik (czy raczej interesujący się użytkownik, bo mechaniki w ogóle nie robię), znacznie lepiej się znam na elektronice.
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 24-01-2020 o 15:27
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
do spuszczenia nadcisnienia masz odpowiednią sprężynkę w korku
pękanie głowic w 2.4 to jest wlasnie uszkodzenie tegoż elementu....
tyle ze nie dlatego że nie puszcza tylko dlatego ze nie trzyma zadnego ciśnienia
więc większość tych awarii to jest imho właśnie ten korek za 10 pln w ASO...
w
no nie wiem, z tego co się interesowałem probelmem pękających głowic w 159 (i nowszych 166) to chodziło przede wszystkim o kilka spraw: obecność DPF (wyższa temperatura) przy długiej głowicy - stąd urywające się szpilki kolektora wydechowego, nieoptymalne ustawienie termostatu/włączenia wentylatora (poprawiano to na własną rękę żeby się ciut wcześniej włączał). w starszych 166 czy 159 20V nie było problemu pękania, ale nie było DPFa - silnik był uważany za pancerny.
korki nawalały po latach owszczem, ale to raczej głowicy krzywdy nie zrobi. z tego co pamiętam to chodziło właśnie o za duże ciśnienie w układzie chłodzenia dlatego rozwalało zbiorniczki na zgrzewie. BTW korek jest za ok 30zł, a cały zbiorniczek z korkiem ok 120 (159).
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.