Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Obieg powietrza a klima

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar filop
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    E0 BUSSO
    Postów
    195

    Domyślnie Obieg powietrza a klima

    szukałem w manualu. może powierzchownie ale nie znalazłem opisu. Czasem włącza się samo na M obieg zamknięty, czasem na A. Czasem wcale. Jak to działa ?
    E0 BUSSO

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar k3ss
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    były: 156, 147, 159x2, jest: GIULIA 2.2 AT8
    Postów
    238

    Domyślnie

    Hmm... myslalem ze tylko ja sie czepiam
    tez to zauwazylem tez mnie to irytuje,
    zwrocilem na to uwage jak oddawalem auto do serwisu,
    odbieram w poniedzialek - dam znac jak sie do tego odniosą jakoś - o ile w ogóle..

    natomiast jeśli chodzi o klimę to w ogóle stwierdzam, że jest coś mało wydajna, dostałem megane zastępcze i ta dużo lepiej chłodzi/steruje powietrzem w samochodzie i temperatura niż Giulia..

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Z racji ze mam stacje do r1234yf zrobiłem serwis, brakowało 180g. czynnik chłodniczego. Wydajność jest prawidłowa, po 3 min. 8 c. na wylocie przy 30c. na zewnątrz. "M" włączenie manualnego obiegu wewnętrznego, "A" automatyczne włączenie dopływu powietrza zewnętrznego, raz na jakiś czas układ włącza się by dopuścić świeżego powietrza. Przy temperaturze poniżej 5 c. włącza się na stałe dopływ świeżego powietrza, kompresor klimatyzacji nie pompuje czynnika.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    O super dzięki za info [MENTION=12314]lechtak[/MENTION]

    Imho klima w Giulii jest wydajna. Może nie tak jak w 159 gdzie po chwili wylatują kostki lodu z nawiewów ale działa ok. Co innego trzymanie temperatury. Z tym jest średnio ale już się przyzwyczaiłem, że klimy w Alfach utrzymują Włoski klimat
    W 156 to była loteria. Co się ustawiło nie miało znaczenia. W dodatku przy ustawieniu na low przy 30C na zewnątrz nie dawała rady. W 159 było chyba najstabilniej. W Giulii nie jest źle ale czasem jak trzeba korygować.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar k3ss
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    były: 156, 147, 159x2, jest: GIULIA 2.2 AT8
    Postów
    238

    Domyślnie

    Odebrałem wczoraj samochód;
    nie wiem na ile było to "spławienie", a na ile "sprawdzona informacja", ale została mi przekazana informacja - a jakże - "ten typ tak ma" - w takim sensie, że cyt. jeśli jest gorąco to system przełącza się w tryb wewnętrzny (ale czemu w manual?), dla jak największej efektywności i użytkownik musi sam później przełączyć na "A"...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Ja to w ogóle jak jest ciepło to sobie otwieram szyby ... żeby posłuchać wydechu (hahaha żartowałem nie słychać go bo jest beznadziejny ).

    Wyłączam klimę i nawiewy. Wtedy start&stop ma jakiś sens. tzn. jak się wyłącza to się wyłącza na dobre. Np stoję na dłuuuugich światłach to cały czas silnik jest wyłączony i cisza spokój. Przy włączonej klimie silnik się wyłącza może na max 15sek a potem włącza i już tak zostaje.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ten typ tak ma bo działa tak jak powinien - jeśli na zewnątrz jest gorąco, to nie ma sensu pobierać z zewnątrz cały czas powietrza gorącego i próbować je schłodzić, lepiej (efektywniej, bardziej ekonomicznie) zamknąć obieg i chłodzić powietrze w obiegu.
    U mnie jak jest A to jest A, jak dam M to jest M, ta lampa sygnalizuje tryb a nie zamknięte/otwarte.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Mito 1.4TB 155, Giulia 2.0TB 200 Super
    Postów
    557

    Domyślnie

    Mi za to przechodzi samo z A w M jak ustawiam, z których nawiewów ma lecieć albo power dmuchawki

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar k3ss
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    były: 156, 147, 159x2, jest: GIULIA 2.2 AT8
    Postów
    238

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Ten typ tak ma bo działa tak jak powinien - jeśli na zewnątrz jest gorąco, to nie ma sensu pobierać z zewnątrz cały czas powietrza gorącego i próbować je schłodzić, lepiej (efektywniej, bardziej ekonomicznie) zamknąć obieg i chłodzić powietrze w obiegu.
    U mnie jak jest A to jest A, jak dam M to jest M, ta lampa sygnalizuje tryb a nie zamknięte/otwarte.
    chyba się nie zrozumieliśmy...
    u mnie dzieje się tak, że z "A" przełącza się samoczynnie w "M" i już tak zostaje...
    rozumiem na czym polega A - i czemu zamyka obieg, tylko ze system zamyka obieg przełącza się w M i tak zostaje.. - nie wiem czy tak powinien - wg mnie nie

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    No to u mnie jak np. zmienię moc dmuchania (bo na postoju jak klima jest na Auto to nie dmucha wcale, więc ruszam gałką żeby coś dmuchało jak czekam w aucie) to w ogóle tam lampka gaśnie na tym guziku od obiegu (i oczywiście klima przechodzi w tryb manualny). A jak klima jest na Auto, to mogę przełączać między A i M i off. Ale samoczynnego przełączania się z A na M przy klimie ustawionej na Auto nie zaobserwowałem ani razu.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. [156] Wewnętrzny obieg powietrza
    Utworzone przez Sky~ w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-09-2016, 11:54
  2. Obieg powietrza zamknięty wloty powietrza
    Utworzone przez acrow w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 10:11
  3. [159] Wewnętrzny obieg powietrza.
    Utworzone przez janio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-12-2012, 22:23
  4. Nie działa obieg zamkniety powietrza
    Utworzone przez lukas2602 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 10:08
  5. (155) obieg zamknięty powietrza
    Utworzone przez Kulka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 30-05-2009, 12:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory