Strona 21 z 23 PierwszyPierwszy ... 11121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 224

Temat: Działanie skrzynii biegów AT8 Veloce 280HP - zastrzeżenia, prośba o Wasze komentarze

  1. #201
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,426

    Domyślnie

    Cytat Napisał jo_gurt Zobacz post
    Cześć
    Parę lat później - jest jakaś konkretna rada na tego laga przy starcie?
    Przegrzebałem na forum chyba wszystkie wątki na ten temat, ale konkretów chyba brak. Raczej domysły i gdybania. Jest chociaż konsensus, że to skrzynia, a nie coś innego?
    Strasznie mnie on irytuje, a jeszcze dzisiaj miałem słabą sytuację przy wjeździe na rondo właśnie z tym związaną.
    Wg mnie jest korelacja pomiędzy długością laga a dynamiką i głębokością naciśnięcia pedału gazu oraz tym, czy wcześniej jechałeś agresywnie, czy spokojnie.
    jeśli jechałeś spokojnie i nagle deptasz mocno - masz większego laga.

  2. #202
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Auto
    Giulia
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Wg mnie jest korelacja pomiędzy długością laga a dynamiką i głębokością naciśnięcia pedału gazu oraz tym, czy wcześniej jechałeś agresywnie, czy spokojnie.
    jeśli jechałeś spokojnie i nagle deptasz mocno - masz większego laga.
    Potwierdzam, mam podobne odczucia. Giulia MY24. Pedał gazu działa jak wskaźnik i czytnik charakterystyki przyśpieszenia. Reaguje różnie w zależności od tego, jak jedziemy - dynamicznie, czy zamulamy, czy kopniemy szybko pedał, czy go naciśniemy łagodnie. Trzeba do tego przywyknąć, ale wolałbym aby tam żadnej logiki i warunków nie było.

    Pewnie dałoby się to pomierzyć, gdyby czytać jednocześnie stan pedału, przy rożnych manewrach i sposobach dodawania "gazu" i czytać równocześnie parametry podawane przez komputer do sterowania silnikiem. To wszystko pewnie ma niestety związek z normami emisji spalin i zostało to zrobione, aby oszukać testy i zrobić wynik.

    Szkoda, że nie można wgrać dowolnej mapy aby zmienić charakterystykę oddawania mocy. Niestety z tego co czytam, to Alfa to jest cały czas czarna skrzynka i niewiele można tam zmodzić. Co najwyżej wgrać jakieś krążące w sieci modyfikacje, które różnie działają, w zależności od modelu, rocznika i mocy.

  3. #203
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2024
    Auto
    AR Giulia Competizione (280,Q4,MY23)
    Postów
    12

    Domyślnie ode mnie

    Witam wszystkich forumowiczów.

    Co do reagowania na gaz- to jest multiair, a one tak mają. Wystarczy chwilę pojeździć innym stylem, dopasuje się szybko.

    Moje obserwacje po 9kkm:

    1. Bujnięcie przy zmianie kierunku (D-> R i na odwrót). Samochód stoi, hamulec wciśnięty, występuje zwłaszcza przy zmianie ze spustem, zmiana przez N to łagodzi/ eliminuje.
    2. Jazda w trybie N: puszczam gaz (bez tempomatu), samochód jedzie. Ponowne dodanie gazu= lekkie szarpnięcie, chyba ze dodam bardzo delikatnie.
    3. Jazda w trybie A: przy zrzucaniu biegów jakby zostaje na wyższym, dźwięk jak wyższych obrotów.

    Zaobserwowaliście coś z tego u siebie?

    k

  4. #204
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    102

    Domyślnie

    Stelvio 2.0 280 km polift sekwencyjna zmiana biegów akurat sprawdzane w trybie D , ale przyjmijmy , że tak będzie w DNA , a konkretnie chodzi o przeciągnięcie biegu czyli jazda na max obrotach . Ogólnie czytałem , że w tej skrzyni na manualu nie wrzuci nam biegu wyżej niż komenda , a YT akurat w teście Q widziałem jak jechała na rev limiterze stałe obroty / prędkość , a w moim przypadku przy 0-100 i nie wpięciu kolejnego biegu obroty doszły do limitera samochód szarpnął obroty odcięło , wróciły w okolice 5k rpm i znowu była reakcja na gaz . Czy tak jest w każdym 2.0 czy przy chipie skrzyni da sie to wyeliminować .?

  5. #205
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    Czy polecicie warsztat do wymiany dynamicznej oleju w skrzyni biegów gdzieś na Śląsku? Najlepiej w okolicach BB

  6. #206
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    566

    Domyślnie

    Cytat Napisał seba_css Zobacz post
    Czy polecicie warsztat do wymiany dynamicznej oleju w skrzyni biegów gdzieś na Śląsku? Najlepiej w okolicach BB
    Nie zaleca się wymiany dynamiczniej w naszych skrzyniach.

  7. #207
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    B-B
    Auto
    Giulia 2.0 Ti Sport
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cytat Napisał bronek90 Zobacz post
    Nie zaleca się wymiany dynamiczniej w naszych skrzyniach.
    Jest trochę misz-masz w tym temacie.
    ZF8HP jest masowo i od lat montowana w BMW (po 2010r, jeśli BMW z automatem, to ZF8HP). Autoryzowane serwisy BMW zalecają (co 60kkm) i wykonuja dynamiczną wymianę oleju w tych skrzyniach.
    https://zielonagora.bmw-sikora.pl/zadbaj-o-skrzynie.
    Z drugiej strony sam ZF wydał zalecenia sprzeczne z powyższym całkiem niedawno - ryzyko ma dotyczyć wymiany dynamicznej w samochodach z duzym przebiegiem bez wymiany. Wklejam wątek z forum BMW:
    https://www.bmwklubpolska.pl/forum/t...w-skrzyni-8hp/

  8. #208
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alixxx Zobacz post
    Jest trochę misz-masz w tym temacie.
    ZF8HP jest masowo i od lat montowana w BMW (po 2010r, jeśli BMW z automatem, to ZF8HP). Autoryzowane serwisy BMW zalecają (co 60kkm) i wykonuja dynamiczną wymianę oleju w tych skrzyniach.
    https://zielonagora.bmw-sikora.pl/zadbaj-o-skrzynie.
    Z drugiej strony sam ZF wydał zalecenia sprzeczne z powyższym całkiem niedawno - ryzyko ma dotyczyć wymiany dynamicznej w samochodach z duzym przebiegiem bez wymiany. Wklejam wątek z forum BMW:
    https://www.bmwklubpolska.pl/forum/t...w-skrzyni-8hp/
    Nie do końca tak jest - wymiana statyczna w aucie z dużym przebiegiem oleju rodzi większe zagrożenie od wymiany dynamicznej. Tylko po prostu jest na co zwalić winę za jakieś uszkodzenie skrzyni. Nawiasem mówiąc robimy wymianę w automatach różnych marek (m.in. w mojej Giulii) i wszystko działa. Jedno, co nam zawsze serwis ZF-a zalecał - do skrzyni ZF olej tylko ZF.

  9. #209
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    ZF raczej dużo wcześniej podawał że wymiana ma być statyczna - kojarzę jakiś filmik gdzie o tym gadał przedstawiciel ZFa a musiałem go oglądać ze 4-5 lat temu.

    Skrzynie potrafili poniszczyć przy dynamicznej też to słyszałem od któregoś z fachowców w PL(już nie pamiętam od którego), nie wnikałem o co dokładnie chodzi/kiedy/co źle ktoś robił, ale stanęło na tym, że jak będę sam jechał na wymianę to wymienię (właściwie to juz miałem być w ShopEFI zeszłej jesieni, ale Kamilowi wypadło coś i nie udało się połączyć tego z moim wyjazdem w okolice), to statycznie będzie jednak. Jeszcze się migam bo nie ma czasu na jeżdżenie/zostawianie gdzieś, choć już przebieg goni (75kkm) i kiedyś trzeba będzie zarezerwować na to czas.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #210
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    ZF faktycznie swego czasu zalecał wymianę statyczną ale chyba dlatego, że dynamiczna nie była zbyt znana i powszechna. Do dzisiaj słyszymy od klientów, że w różnych serwisach automatów straszyli ich, że skrzynia się zaraz rozleci itp. Jest pewna procedura w maszynie, łącznie z przerwą na wymianę filtra (miski), dobry serwis Alfy posiada odpowiednie złącze do podłączenia maszyny (ja pożyczam alfowskie od nich) i nic się nie dzieje. A w instrukcji ZF-a, dołączanej do filtra/miski, jest instrukcja jak przeprowadzić wymianę (statyczną): spuścić olej, wymienić miskę, nalać olej, rozgrzać, zmierzyć. Na koniec, po wykonaniu jazdy próbnej sprawdzić kolor oleju - jak jest jeszcze brudny to powtórzyć procedurę (już bez miski). I tak do skutku. Trochę to uprościłem ale mniej więcej tak to wygląda. Ja wymieniałem przy 60 tys. teraz jest 106 tys. ale następną zrobi już nowy właściciel, bo w piątek przyjeżdża odebrać auto. Na razie więc będę tylko gościem forum, niepraktykującym.

Podobne wątki

  1. [Giulia] Prośba do właścicieli Veloce lub Giulii z pakietem Sport
    Utworzone przez Nuakszot w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2018, 22:21
  2. Demontaż plastiku lewarka skrzynii biegów - jak?
    Utworzone przez Michał666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 16:19
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2013, 23:42
  4. Wadliwe działanie skrzyni biegów Sportronic 4HP20.
    Utworzone przez Markus91 w dziale 166
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory