Strona 12 z 20 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314151617181920 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 195

Temat: Działanie skrzynii biegów AT8 Veloce 280HP - zastrzeżenia, prośba o Wasze komentarze

  1. #111
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2018
    Auto
    Stelvio
    Postów
    104

    Domyślnie

    Ponoć w julce 200hp poszło ładnie na 300. Niestety u mnie nie poszło, różnią się ECU. Walczą dalej.

  2. #112
    Użytkownik Fachowiec Avatar kozak
    Dołączył
    07 2018
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    BMW 540i
    Postów
    2,181

    Domyślnie

    Cytat Napisał racepool Zobacz post
    Ponoć w julce 200hp poszło ładnie na 300. Niestety u mnie nie poszło, różnią się ECU. Walczą dalej.
    Niech zrobią wyłączanie TCS pod jakimś guzikiem [emoji16]

    Wysłane z mojego Galaxy s8+ przy użyciu Tapatalka

  3. #113
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,946

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozak Zobacz post
    Vagtune, jetronik, to. Z Wrocka. Z okolic Krakowa kojarzę compsport. Wiem że dsg ogarniaja, a beemki też,. Także to te same skrzynie co u nas (bmw).

    Wysłane z mojego Galaxy s8+ przy użyciu Tapatalka
    wiem że w różnych VAGach/BMW mają rozpracowane co gdzie zmienić - po prostu jest duży rynek - chcesz wyłączenie S&S, parę minut roboty, chcesz coś tam, nie ma problemu. Z Alfą jest gorzej bo mały rynek - w 159 czy Giulietcie poza limiterami doładowania, odcinki i mapami chyba niewiele byli w stanie zrobic (sorki wywalenie EGR i DPF jeszcze).

    Co do tych samych skrzyń. Moze i ta sama, ale 2 potencjalne problemy - pierwszy że soft w AR jest całkiem inny, a drugi że lag może siedzieć w sofcie ECU a nie w skrzynii (i chyba jest w ECU bo nie bardzo podczas lagu idą obroty do góry).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kozak Zobacz post
    Niech zrobią wyłączanie TCS pod jakimś guzikiem [emoji16]

    Wysłane z mojego Galaxy s8+ przy użyciu Tapatalka
    tunerzy nie mają kodu programu który mogliby sobie łatwo zmodyfikować, tylko jakąś nakładkę do łatwiejszej edycji fragmentów skompilowanego kodu (binarki) : pojedynczych wartości czy całych map/tablic, ale samego programu nie mają w którym sobie łatwo pogrzebią i dodadzą warunek do któregoś 'if'-a typu: ... or (DNA_Selctor == "D")... then; TC_Enable <= 0

    oczywiście do wszystkiego da się dojść, kwestia czy to się opłaca (czasowo) dla nielicznych potencjalnych klientów (dla AR a nie 50x więcej aut grupy VAG), raczej nie i tu jest przekleństwo posiadania unikatowego samochodu
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  4. #114
    Użytkownik Fachowiec Avatar kozak
    Dołączył
    07 2018
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    BMW 540i
    Postów
    2,181

    Domyślnie

    Ja zamierzam swoją zostawić na kilka dni żeby rozpracowali wyłączenie TCS z kabiny. To przycisne ich też że skrzynia.

    Wysłane z mojego Galaxy s8+ przy użyciu Tapatalka

  5. #115
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2018
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    854

    Domyślnie

    Na przykład o Q8 tez tutaj piszą o lagu:
    https://spidersweb.pl/autoblog/audi-...wady-i-zalety/

    Audi za 500k (wiem.baza 369 kosztuje)

    Cytat:

    "Na osiągi – przynajmniej na papierze – trudno narzekać, bo 6,3 s to przecież zupełnie wystarczający wynik. Tyle że w codziennym ruchu Q8 wydaje się po prostu ospałe. Po wciśnięciu gazu musi minąć długa – zbyt długa, jak na niemal 300-konne auto za pół miliona złotych – chwila, by coś zaczęło się dziać. Gdy zacznie, jest w porządku, ale wcześniej trzeba uważać. Zwłaszcza przy szybkiej zmianie pasa lub przy włączaniu się do ruchu. Mam wrażenie, że to wcale nie wynika ani z konstrukcji silnika ani skrzyni, ani tym bardziej z niedopatrzenia inżynierów. Zgaduję, że to „zasługa” oprogramowania wgranego na okoliczność nowych pomiarów w cyklu WLTP. Szkoda."

    Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  6. #116
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Doszedłem do wniosku, że cała moja frustracja z tym automatem to bieg nr 2.

    Coś jest z nim nie tak.

    Te słynne zastanawianie się przed skrzyżowaniem to ... bieg nr 2.
    Jak redukuję na manualu to wszystkie biegi ładnie schodzą z przygazówkami oprócz ... biegu nr 2. Jest szarpnięcie.
    Przy jeździe w korku i bardzo delikatnym przyśpieszaniu przy zmianie biegu czasem samochód wyrwie nienaturalnie do przodu ... przy biegu nr 2.

    Czy ktoś ma podobne doświadczenia?
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  7. #117
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,280

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Czy ktoś ma podobne doświadczenia?
    Ale to tylko w Giulii Veloce ? W innych autach jak redukowałes na drugi bieg, to nie odczuwałeś szarpnięcia zarówno ze strony hamowania silnikiem jak i wyrywania do przodu? bo wiesz, jak to widziałem w wielu autach, a nawet we wszystkich

    o "zastanawianiu się przed skrzyzowaniem" własnie to ci pisałem. Hamujesz dość ostro do niskiej prędkości, skrzynia redukuje na 2 bieg. Drugi bieg jest potęzny, ale krótki, więc rzeczywiście ciężko jest płynnie jechać w takiej sytuacji. Jak dasz za mało gazu, to musisz czekać, az skrzynia dobierze odpowiedni bieg (kilka ich jest, a moze przerzucać tylko po jednym na raz). Jak dasz za dużo, to się katapultujesz. Każdy nowszy automat, którym jeździłem, tak robi i ok, może to być w tej konkretnej sytucji irytujące, ale skrzynia się zachowuje dokładnie tak, jak powinna.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 29-05-2019 o 14:18
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #118
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,946

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Doszedłem do wniosku, że cała moja frustracja z tym automatem to bieg nr 2.

    Coś jest z nim nie tak.
    faktycznie cos dziwnie dziala, przy redukcjach trzeba zejsc do nizszych obrotow (ok <2.5tys na 3) zeby nie szarpnelo. przyzwyczailem sie, za to przy przyspieszaniu najwiecej strzalow i zawsze jest z 2->3 wiec sumarycznie lubie 2 mino tego szarpniecia przy redukcji



    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Te słynne zastanawianie się przed skrzyżowaniem to ... bieg nr 2.
    nie wydaje mi sie. dzis wymuszalem D1 przed ruszaniem i w moim odczuciu zastanawia sie tak samo


    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Przy jeździe w korku i bardzo delikatnym przyśpieszaniu przy zmianie biegu czasem samochód wyrwie nienaturalnie do przodu ... przy biegu nr 2.
    mozliwe, faktycznie czasem wyrywa, choc nie obserwowalem na ktorym biegu - bardzo mozliwe ze na 2, sprawdze jeszcze

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Ale to tylko w Giulii Veloce ? W innych autach jak redukowałes na drugi bieg, to nie odczuwałeś szarpnięcia zarówno ze strony hamowania silnikiem jak i wyrywania do przodu? bo wiesz, jak to widziałem w wielu autach, a nawet we wszystkich
    no wlasnie czy to np nie jest sprawa od ktoregos updatu firmwaru ECU albo skrzynii AT8 - [MENTION=73165]azar[/MENTION] porównuje do poprzedniej super chyba z 2016r albo poczatku 2017 wiec tez do starszych firmwarow. narzekania na ospalosc itp zaczely sie od ktorejs akcji (8228 o ile pamietam) z poprawkami dla 2.0 - to bylo jakos w 2017r.
    [MENTION=53152]Tomtrz[/MENTION]
    to szarpniecie przy redukcji jest z 3->2 a wlasciwie tylko w trybie Dynamic z moich obserwacji. OK, przelozenia takie a nie inne, ale moze soft moglby miec ciut inne ustawienia dla redukcji dla 3->2 jesli tylko w D jest problem?
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  9. #119
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,280

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    to szarpniecie przy redukcji jest z 3->2 a wlasciwie tylko w trybie Dynamic z moich obserwacji. OK, przelozenia takie a nie inne, ale moze soft moglby miec ciut inne ustawienia dla redukcji dla 3->2 jesli tylko w D jest problem?
    no bo własnie auto redukuje agresywniej w trybie D.
    Spójrz na to z innej strony. Tryb dynamiczny jak sama nazwa wskazuje służy do dynamicznej jazdy. Przy dynamicznej jeździe, po dohamowaniu przed zakrętem chcesz jak najszybciej przyspieszyć, więc chcesz mieć włączony najniższy możliwy bieg, poza tym chcesz mieć jak największy efekt hamowania silnikiem - tarcze mają mniej roboty, mniej się grzeją.

    Skrzynia działa dokładnie tak, jak powinna. Po prostu zawsze to jest coś za coś. W tej konkretnej sytuacji jest to upierdliwe, ale nie da się stworzyć jednego ustawienia, które zawsze wszystkim w każdej sytuacji dogodzi.

    Dwójka "szarpie" w każdym aucie, bo różnica przełożenia miedzy 3 a 2 (2 a jeden też, ale rzadko się aż tak redukuje) jest zawsze ogromna w porównaniu do innych biegów. Szczególnie przy agresywniejszych ustawieniach, no nie może to być taka płynna zmiana, jak dla innych przełożeń. Nie chce mi się szukać wartości przełożeń, ale to może być nawet 50% różnicy. O połowe więcej momentu na kołach przy przyspieszaniu, i o połowe mocniejsze hamowanie silnikiem. No musi ten bieg być narowisty.

    W manualu przecież jest to samo. Zredukuj sobie z 3 na 2 albo z 2 na 1, utrzymując cały czas stałą prędkość. Wstrzelic się dokładnie w odpowiednie obroty jest bardzo ciężko. Na wyższych biegach masa auta bez problemu poradzi sobie z wyrównaniem obrotów silnika, ale przy dużym przełożeniu to silnik będzie szarpał autem. W automacie nie masz prawie kontroli nad ilością obrotów silnika, więc wstrzelenie się z gazem, żeby jechać płynnie, na tym samym, drugiem biegu, jest jeszcze trudniejsze.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 29-05-2019 o 15:12
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #120
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    o "zastanawianiu się przed skrzyzowaniem" własnie to ci pisałem. Hamujesz dość ostro do niskiej prędkości, skrzynia redukuje na 2 bieg. Drugi bieg jest potęzny, ale krótki, więc rzeczywiście ciężko jest płynnie jechać w takiej sytuacji. Jak dasz za mało gazu, to musisz czekać, az skrzynia dobierze odpowiedni bieg (kilka ich jest, a moze przerzucać tylko po jednym na raz). Jak dasz za dużo, to się katapultujesz. Każdy nowszy automat, którym jeździłem, tak robi i ok, może to być w tej konkretnej sytucji irytujące, ale skrzynia się zachowuje dokładnie tak, jak powinna.
    Nie zgodzę się bo przy dynamicznej jeździe z wyższą prędkością skrzynia dokłądnie wie dokładnie który bieg trzymać zwalniając przed zakrętem. Problem jest tylko z biegiem NR 2. DO tego się dochodzi jeźdżąc samochodem codziennie a nie parę przejażdżek próbnych.

    Nie zgodzę się też że wszystkie skrzynie tak działają bo tak nie jest.

    Miałem update softu skrzyni (w Veloce) jakiś czas temu. Jeździłem też wcześniej Super i tam skrzynia się zachowywała inaczej. Było płynniej. Już nie wspominam o dużym szarpnięciu czasem przy odpuszczeniu gazu. Już to opisywałem wiele razy i wciąż się zdarza i to w losowych sytuacjacj więc nie mów mi, że to normalne i wszyscy tak mają.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    W manualu przecież jest to samo. Zredukuj sobie z 3 na 2 albo z 2 na 1, utrzymując cały czas stałą prędkość. Wstrzelic się dokładnie w odpowiednie obroty jest bardzo ciężko.
    I dlatego robi to komputer a w tym przypadku biegu nr 2 robi to źle. Co za problem zrobić przygazówkę. Jakoś z 4 na 3 czy z 5 na 4 potrafi i to czasem jak mocno depniesz w hamulec obroty wskakują pod 4tys i jest płynnie. Tzn jest szarpnięcie jak to w trybie D (które w sumie bardzo lubię bo jest jednoznaczna odpiwiedź że bieg został zmieniony) ale z 2 jest szarpnięcie dwa razy większe lub przymulenie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Dwójka "szarpie" w każdym aucie, bo różnica przełożenia miedzy 3 a 2
    Bazdura

    Przejedź się np Jeepem z hydrokinetykiem. Też tam jest chyba 8 biegów i jakoś problemów nie ma.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

Podobne wątki

  1. [Giulia] Prośba do właścicieli Veloce lub Giulii z pakietem Sport
    Utworzone przez Nuakszot w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2018, 22:21
  2. Demontaż plastiku lewarka skrzynii biegów - jak?
    Utworzone przez Michał666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 16:19
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2013, 23:42
  4. Wadliwe działanie skrzyni biegów Sportronic 4HP20.
    Utworzone przez Markus91 w dziale 166
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory