Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 95
  1. #81
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Przasnysz
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 120 Distinctive 2015 Fiat Punto Evo 1.4 77 2010
    Postów
    322

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    dzięki. ja jeżdżę na krótkie odcinki, i raczej waham się w granicach 78-85% max. Już teraz nawet nie podłączam kompa - po prostu po zajechaniu gdzieś looknę sobie na taki mały voltomierz wpięty w gniazdo zapalniczki, i wiem, że jak mam na wolnych obrotach napiecie ładowania ok 13.5V to jest ok 80%, jak 12.7V to 85%, jak 14.4V to 75% lub mniej.
    Robiłeś kiedykolwiek takie pomiary w swojej Giuliettcie? Ciekaw jestem, czy wartości są podobne, czy odbiegają od tych z Giulii.


    › Więcej...: Stan aku i dzałanie IBS -prośba do tych z kablem OBD i MES o sprawdzenie 3 parametrów

  2. #82
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jml
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0 TBi 200KM
    Postów
    264

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    A kontrolka na przycisku świeci czy nie? Bo jak świeci to faktycznie wyłączony, jak nie to niesprawny.
    Nie świeci się.

  3. #83
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    6,909

    Domyślnie

    Cytat Napisał mirekmiras Zobacz post
    Robiłeś kiedykolwiek takie pomiary w swojej Giuliettcie? Ciekaw jestem, czy wartości są podobne, czy odbiegają od tych z Giulii.
    nie, ale kiedys sprawdze

  4. #84
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    6,909

    Domyślnie

    dzisiaj byłem w ASO rano i mam teraz ciekawą obserwację odnośnie ładowania. dostałem dzisiaj update BCM (Body Comp) i ICP (licznik) a do tego grzebaliśmy po kompach, poprosiłem gościa żeby mi zmienił kraj na Polskę (kilku użytkowników z polskiego rynku sprawdzało i każdy ma Portugalię) - tak sobie pomyślałem czy to bzdurne sterowanie alternatorem nie może być związane z ustawieniem kraju który ma status "ciepłego" a u nas powinien jednak być ustawiony tzw "zimny" rynek (choćby aku dostajemy większe).
    Wieczorem poobserwowałem ładowanie - cały czas wali 14.5V. w ASO auto podczas 3h updatów i grzebania stało podłączone do ładowania, więc wiedziałem że aku musi być w miarę dobrze naładowany. po powrocie do domu sprawdziłem w MESie i mam 86% naładowania aku. wcześniej przy tym naładowaniu miałbym brak ładowania czyli 12.7V.
    No i teraz nie wiem, czy to ten update BCM (BCM steruje ładowaniem), czy sprawa ustawienia kraju na Polskę.

    Może tak dla zaspokojenia mojej ciekwaości, a bardziej potencjalnie poprawy sytuacji forumowiczów cierpiących na problemy z aku, ktoś z forumowiczów kto ma MESa i GIulie bez SGW(@kozak, @prezes-tk, @azar), może byście sprawdzili jaki macie stan naładowania aku, jeśli powiedzmy powyżej 80%, potwierdzilibyście obniżone ładowanie (80% 13.5V, >85% 12.7V), potem zmienili kraj na Polskę i jeszcze raz sprawdzili napięcie ładowania?

  5. #85
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    ok postaram się to ogarnąć w sobotę ale nie wiem jak z czasem będzie. Swoją drogą to niedorzeczny pomysł aby prekonfigurować działanie podzespołu wg kraju. A jak ktoś sprzeda samochód od Irkucka z Portugalii? I to jeszcze tak kluczowy element jak akumulator, który odpowiada za rozruch samochodu i całą jego (skomplikowaną) elektronikę
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  6. #86
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    6,909

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    ok postaram się to ogarnąć w sobotę ale nie wiem jak z czasem będzie. Swoją drogą to niedorzeczny pomysł aby prekonfigurować działanie podzespołu wg kraju. A jak ktoś sprzeda samochód od Irkucka z Portugalii? I to jeszcze tak kluczowy element jak akumulator, który odpowiada za rozruch samochodu i całą jego (skomplikowaną) elektronikę
    ale samochody różnią się wyposażeniem w zależności od rynku na który trafiają, przecież to normalna sprawa. inne pojemności aku (w Giulii były bodajże 80Ah i 95Ah, do nas trafiały te drugie bo jesteśmy "zimnym" krajem), inne rozruszniki, inne alternatory, dodatkowe dogrzewanie(PTC w dieslach) itp itd, czemu więc nie robić różnic w firmwarze w zależności od ustawionego rynku jeśli chodzi o potrzeby ładowania, gorsze warunki dla aku i cięższy start silnika? czasem zalecane lepkości oleju się różnią. jak najbardziej ma sens też zmiana pewnych parametrów auta w kompach w zależności od miejsca użytkowania (choć inteligentniej byłoby brać pod uwagę obecne warunki, czyli temperatura(tu garaż może zaburzać) lokalizację wg GPS itp - pewnie kiedyś tego się doczekamy.

    sprawdź i daj znać. a jak będziecie jechali na serwis, to żebyście nie przeliczyli się tak jak ja - myślałem że jadę na 15minut pogrzebać w ustawieniach 3-4 kompów, a przez updaty zeszło 3.5h.

  7. #87
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    6,909

    Domyślnie

    dzisiaj znowu popatrzylem na ladowanie - tylko po starcie przez chwilke bylo 13.2 i tak w ciagu 1minuty wzroslo do 14.4V i tak zostalo. pisze o sytuacji na wolnych obrotach - przy przyspieszaniczy jezdzie ze stala predkoscia nie patrzylem bo trzeba patrzyc na droge a nie wykrecac sie zeby zobaczyc co pokazuje voltomierz w schowku. moze podlacze MESa i zrobie loga z jazdy zeby miec pelna wiedze

  8. #88
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    6,909

    Domyślnie

    info dla tych którzy twierdzą ze jazda na krótkie odcinki typu do pracy 7.5km, z powrotem 7.5, potem np dojazd do sklepu 3km, dojazd do innego 2km, powród do domu 2km, nie mają szans naładować aku. od czasu tej zmiany o której pisałem 5 dni temu, naładowanie aku wzrosło z 86% do 90%. algorytm teraz jest taki jak być powinien na nasze warunki czy takie warunki jeżdżenia, zapalam, na wolnych 13.2V i przez ok 1minutę sobie rośnie (może IBS testuje jakie są prądy ładowania żeby uniknąć za dużych zaraz po rozruchu, podczas hamowania jednak od razu jest 14.4V też przez tą 1 minutę) w każdym razie po ok minucie juz stale jest 14.4V.

  9. #89
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Ok nie sądziłem, że takie rzeczy są podpięte pod kraj. Trochę to słabe. Algorytm powinien działać dynamicznie albo nawet z ustawień infotainment czy nawet gps. Warto, żeby ASO wiedziało o tym bo zdaje się, że nie mają pojęcia. Pytanie dlaczego twój egzemplarz nie miał ustawionej Polski?

    Sądząc po moich zerowych problemach z aku mam ustawioną Polskę.
    btw nie udało mi się odwiedzić serwisu w weekend :/
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  10. #90
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    6,909

    Domyślnie

    NIe wiem czy to ustawienie kraju czy update BCM zmienił zachowanie. Ten update to jakaś nowość, 3 tyg temu jeszcze nie był dostępny. To po pierwsze.

    Po drugie ciekawa sprawa. MES czytał mi Portugalię. W ASO tez przeczytało Portugalię, więc wymusiłem żeby gość zmienił na Polskę. MES jednak dalej widzi Portugalię. Ale zawartość w proxi się zmieniła po tym serwisie (Ctrl+Alf+C będąc w Proxi w MES) - 2 bajty, mogę wkleić jeśli kogoś interesuje.
    Nie puszczaliśmy Proxi w ASO, ale niektóre zmiany nie wymagają pełnego proxi, a dotykają obszaru pamięci które zapisuje się podczas wykonywania proxi.
    Może był jakiś błąd w tablicach kodów krajów, MES to przyjął jak jest, i teraz zarówno kod Polski jak i Portugalię wyświetla jako ten sam kraj. MOże podeślij mi ten zrzut od Ciebie hex-ów z proxi, porównam te 2 bajty i powiem Ci czy masz tak jak miałem, czy tak jak mam teraz. W razie czego zgłoszę buga gościowi z MESa (juz mam kontakt z jego znajomym, ale próbuję nawiązać bezpośrednią znajomość, bo w MESie jest trochę braków).

    Portugalię ma ustawionych wg MES jeszcze 2 innych forumowiczów, ale znów, podejżewając błąd ludzki w przypisaniu kodowania/dekodowania, moze być tak że 2 różne kody widzi jako Portugalię, mimo że jeden to Polska tak naprawdę. Portugal i Poland - koło siebie w tablicy, o błąd ludzki łatwo (ileż to oficjalnych tablic z błędami widziałem - jena cyfra kliknięta obok, albo duplikat) - wszystko tworzą tylko ludzie a różnie to jest ze sprawdzaniem.

    A zerowe problemy mogą wynikać z tego że jeździsz np dłuższe odcinki.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 20:09
  2. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 20:02
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Sprawdzenie parametrów programu ALFAOBD
    Utworzone przez samsung12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 21:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory Hamulce