dzisiaj byłem w ASO rano i mam teraz ciekawą obserwację odnośnie ładowania. dostałem dzisiaj update BCM (Body Comp) i ICP (licznik) a do tego grzebaliśmy po kompach, poprosiłem gościa żeby mi zmienił kraj na Polskę (kilku użytkowników z polskiego rynku sprawdzało i każdy ma Portugalię) - tak sobie pomyślałem czy to bzdurne sterowanie alternatorem nie może być związane z ustawieniem kraju który ma status "ciepłego" a u nas powinien jednak być ustawiony tzw "zimny" rynek (choćby aku dostajemy większe).
Wieczorem poobserwowałem ładowanie - cały czas wali 14.5V. w ASO auto podczas 3h updatów i grzebania stało podłączone do ładowania, więc wiedziałem że aku musi być w miarę dobrze naładowany. po powrocie do domu sprawdziłem w MESie i mam 86% naładowania aku. wcześniej przy tym naładowaniu miałbym brak ładowania czyli 12.7V.
No i teraz nie wiem, czy to ten update BCM (BCM steruje ładowaniem), czy sprawa ustawienia kraju na Polskę.
Może tak dla zaspokojenia mojej ciekwaości, a bardziej potencjalnie poprawy sytuacji forumowiczów cierpiących na problemy z aku, ktoś z forumowiczów kto ma MESa i GIulie bez SGW(@kozak, [MENTION=1850]prezes-tk[/MENTION], [MENTION=73165]azar[/MENTION]), może byście sprawdzili jaki macie stan naładowania aku, jeśli powiedzmy powyżej 80%, potwierdzilibyście obniżone ładowanie (80% 13.5V, >85% 12.7V), potem zmienili kraj na Polskę i jeszcze raz sprawdzili napięcie ładowania?
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
ok postaram się to ogarnąć w sobotę ale nie wiem jak z czasem będzie. Swoją drogą to niedorzeczny pomysł aby prekonfigurować działanie podzespołu wg kraju. A jak ktoś sprzeda samochód od Irkucka z Portugalii? I to jeszcze tak kluczowy element jak akumulator, który odpowiada za rozruch samochodu i całą jego (skomplikowaną) elektronikę
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
ale samochody różnią się wyposażeniem w zależności od rynku na który trafiają, przecież to normalna sprawa. inne pojemności aku (w Giulii były bodajże 80Ah i 95Ah, do nas trafiały te drugie bo jesteśmy "zimnym" krajem), inne rozruszniki, inne alternatory, dodatkowe dogrzewanie(PTC w dieslach) itp itd, czemu więc nie robić różnic w firmwarze w zależności od ustawionego rynku jeśli chodzi o potrzeby ładowania, gorsze warunki dla aku i cięższy start silnika? czasem zalecane lepkości oleju się różnią. jak najbardziej ma sens też zmiana pewnych parametrów auta w kompach w zależności od miejsca użytkowania (choć inteligentniej byłoby brać pod uwagę obecne warunki, czyli temperatura(tu garaż może zaburzać) lokalizację wg GPS itp - pewnie kiedyś tego się doczekamy.
sprawdź i daj znać. a jak będziecie jechali na serwis, to żebyście nie przeliczyli się tak jak ja - myślałem że jadę na 15minut pogrzebać w ustawieniach 3-4 kompów, a przez updaty zeszło 3.5h.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
dzisiaj znowu popatrzylem na ladowanie - tylko po starcie przez chwilke bylo 13.2 i tak w ciagu 1minuty wzroslo do 14.4V i tak zostalo. pisze o sytuacji na wolnych obrotach - przy przyspieszaniczy jezdzie ze stala predkoscia nie patrzylem bo trzeba patrzyc na droge a nie wykrecac sie zeby zobaczyc co pokazuje voltomierz w schowku. moze podlacze MESa i zrobie loga z jazdy zeby miec pelna wiedze
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
info dla tych którzy twierdzą ze jazda na krótkie odcinki typu do pracy 7.5km, z powrotem 7.5, potem np dojazd do sklepu 3km, dojazd do innego 2km, powród do domu 2km, nie mają szans naładować aku. od czasu tej zmiany o której pisałem 5 dni temu, naładowanie aku wzrosło z 86% do 90%. algorytm teraz jest taki jak być powinien na nasze warunki czy takie warunki jeżdżenia, zapalam, na wolnych 13.2V i przez ok 1minutę sobie rośnie (może IBS testuje jakie są prądy ładowania żeby uniknąć za dużych zaraz po rozruchu, podczas hamowania jednak od razu jest 14.4V też przez tą 1 minutę) w każdym razie po ok minucie juz stale jest 14.4V.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Ok nie sądziłem, że takie rzeczy są podpięte pod kraj. Trochę to słabe. Algorytm powinien działać dynamicznie albo nawet z ustawień infotainment czy nawet gps. Warto, żeby ASO wiedziało o tym bo zdaje się, że nie mają pojęcia. Pytanie dlaczego twój egzemplarz nie miał ustawionej Polski?
Sądząc po moich zerowych problemach z aku mam ustawioną Polskę.
btw nie udało mi się odwiedzić serwisu w weekend :/
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
NIe wiem czy to ustawienie kraju czy update BCM zmienił zachowanie. Ten update to jakaś nowość, 3 tyg temu jeszcze nie był dostępny. To po pierwsze.
Po drugie ciekawa sprawa. MES czytał mi Portugalię. W ASO tez przeczytało Portugalię, więc wymusiłem żeby gość zmienił na Polskę. MES jednak dalej widzi Portugalię. Ale zawartość w proxi się zmieniła po tym serwisie (Ctrl+Alf+C będąc w Proxi w MES) - 2 bajty, mogę wkleić jeśli kogoś interesuje.
Nie puszczaliśmy Proxi w ASO, ale niektóre zmiany nie wymagają pełnego proxi, a dotykają obszaru pamięci które zapisuje się podczas wykonywania proxi.
Może był jakiś błąd w tablicach kodów krajów, MES to przyjął jak jest, i teraz zarówno kod Polski jak i Portugalię wyświetla jako ten sam kraj. MOże podeślij mi ten zrzut od Ciebie hex-ów z proxi, porównam te 2 bajty i powiem Ci czy masz tak jak miałem, czy tak jak mam teraz. W razie czego zgłoszę buga gościowi z MESa (juz mam kontakt z jego znajomym, ale próbuję nawiązać bezpośrednią znajomość, bo w MESie jest trochę braków).
Portugalię ma ustawionych wg MES jeszcze 2 innych forumowiczów, ale znów, podejżewając błąd ludzki w przypisaniu kodowania/dekodowania, moze być tak że 2 różne kody widzi jako Portugalię, mimo że jeden to Polska tak naprawdę. Portugal i Poland - koło siebie w tablicy, o błąd ludzki łatwo (ileż to oficjalnych tablic z błędami widziałem - jena cyfra kliknięta obok, albo duplikat) - wszystko tworzą tylko ludzie a różnie to jest ze sprawdzaniem.
A zerowe problemy mogą wynikać z tego że jeździsz np dłuższe odcinki.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.