Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Czy ladujacy wielki samolt mial wplyw na zaklocenie navigacji?

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar Broster
    Dołączył
    05 2018
    Mieszka w
    Zurych
    Auto
    Poprzednio: Giulia 2.2 180KM, Aktualnie: Stelvio Veloce 2.0 280KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Spokojnie, zaraz dojdziemy do absurdu że amerykański wywiad specjalnie zrobił zakłócenia żeby kolega nie mógł trafić do domu.

    Btw, od półtora roku mieszkam zaraz przy lotnisku, bardzo często przejeżdżam drogą zaraz pod lądującymi czy startującymi samolotami, dosłownie 10 metrów nad autem, a droga idzie zaraz przy ogrodzeniu pasa startowego. Kiedy się wprowadziłem następnych kilka miesięcy nigdzie nie ruszałem się bez nawigacji i nigdy nawigacja się nie zgubiła, czy to w telefonie, czy w Giulii też. Tylko raz się pogubiła na autostradzie w Niemczech.

    Obstawiam czysty zbieg okoliczności, poprostu zwiecha systemu, złośliwość rzeczy martwych. Nigdy wam się komputer czy telefon nie zawiesił?

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia Super 2.0T
    Postów
    1,426

    Domyślnie

    Nie, no chyba nikt nie stwierdził jednoznacznie, że to wpływ lotniska i jego infrastruktury. W moim przypadku po prostu faktycznie zdarzyło się coś takiego w jakiejś niezbyt wielkiej odległości od (dużego) lotniska. W zasadzie nigdy bym tego tak nie kojarzył gdyby nie wpisy kolegów wcześniej. Poza tym, obok tego (innych również) lotniska przejeżdżałem wielokrotnie wcześniej, później i pewnie nie raz będę przejeżdżał w przyszłości. I wszystko działało.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,989

    Domyślnie

    ja miałem wiele lat temu podobny przypadek jak [MENTION=77138]Giorgio[/MENTION] ale z jakąś nawigacją Mio, to jeszcze zanim kupiłem pierwszą alfę - wyskoczyła kilkaset metrów obok poza drogę i cały czas gadała głupoty - sama się nie przywróciła, restart i w wróciła do normy. Jakiś bug softwarowy/firmwarowy, albo samego odbiornika GPS zastosowanego w urządzeniu IMHO.

    Podejżewam że coś takiego właśnie zdarzyło się u kolegi i potrzebny byłrestart radia (nawigacji), a ten odbywa się tylko jak stacyjka jest wyłączona przez ileś minut - restart widać po czasie uruchomienia się radia - jest logo AR, potem komunikaty o przestrzeganiu przepisów itp. Normalnie po wyłączeniu radia to tylko gaśnie wyświetlacz i się wycisza, ale radio dalej pracuje dlatego włączenie stacyjki czy na włączniku od razu odpala to co było wcześniej - to nie jest restart.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    682

    Domyślnie

    Podobną przygodę miałem (2 przypadki) około 10-12 lat temu w bardziej zaawansowanym technicznie aucie (Alfa 146). Po przejeździe przez tory kolejowe (za pociągiem) auto straciło moc i w końcu stanęło. Jako że nie miałem czasu to auto odstawiłem na pobliskim parkingu i na nogach do celu (na szczęście było blisko). Ściągnąłem drugie auto, zaczepiliśmy linkę i dla sprawdzenia czy może odpali - auto odpaliło i jeździło kilka miesięcy. Poźniej niemal identyczna sytuacja: zapory, przejazd pociągu, przejechałem ja i auto zgasło. Zgasło i po chwili bez problemu odpaliło. Kto wie, czy kolej, samolot w pewnych warunkach nie emitują jakiś niechcianych zakłóceń.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar Broster
    Dołączył
    05 2018
    Mieszka w
    Zurych
    Auto
    Poprzednio: Giulia 2.2 180KM, Aktualnie: Stelvio Veloce 2.0 280KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Pociąg napewno generuje potezne pole elektromagnetyczne które może zakłócać, czego o samolocie powiedzieć nie można. Mimo to pierwsze raz słyszę o takim przypadku z pociągiem.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Niestety też bzdura

    US Army cały czas wykorzystuje system GPS, a brak zakłócania sygnału to wynik decyzji prezydenta Billa Clintona.
    Co nie zmienia faktu, że w razie wielkiego "W" sygnał będzie kodowany i cywilne powszechne urządzenia oparte o GPS staną się bezużyteczne z uwagi na brak możliwości wgrania kluczy kodowych.



    Do dokładnego ustalenia pozycji potrzebny jest sygnał z min. 4 satelitów. Poza współrzędnymi XYZ jest jeszcze jeszcze jedna niewiadoma - czas.

    Jeśli doszukiwać się przyczyn zakłóceń działania zwykłych odbiorników GPS przy lotniskach to skłaniałbym się ku twierdzeniu, że to wynik pracy radarów naziemnych. Dla przykładu nasze cywilne radary typu AVIA D pracują na tym samym paśmie na jakim odbierany jest sygnał GPS. Ba, pracują na zbliżonej długości fali - ok. 23 cm.

    Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
    Znaczy co konkretnie jest bzdura w moim poscie???

    Jakby dla US Army GPS byl podstawowa informacja o pozycji to w zyciu by go nie uwolnili od bledu.

    Wiesz jak dziala ten system? Czas dotarcia sygnalu nie jest tu zadna niewiadoma - to wlasnie dzieki temu mozesz okreslic pozycje. Do jej wyznaczenia wystarcza trzy satelity, cztery w systemie sa dla korekcji ewentualnej pomylki i dlatego wykorzystuje sie widocznosc co najmniej 4. Nikt nie wyznacza pozycji w czasie

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Przasnysz
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 120 Distinctive 2015 Fiat Punto Evo 1.4 77 2010
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał Broster Zobacz post
    Pociąg napewno generuje potezne pole elektromagnetyczne które może zakłócać, czego o samolocie powiedzieć nie można. Mimo to pierwsze raz słyszę o takim przypadku z pociągiem.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
    Swego czasu na torze w Singapurze bolidy F1 miały takie problemy. Zakłócenia pochodziły z pociągów metra.

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar Broster
    Dołączył
    05 2018
    Mieszka w
    Zurych
    Auto
    Poprzednio: Giulia 2.2 180KM, Aktualnie: Stelvio Veloce 2.0 280KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    O widzisz [emoji12] człowiek całe życie się uczy [emoji16] a aż takim fanem F1 nie jestem to i nie słyszałem, aczkolwiek tylko na podstawie fizyki wyniesionej ze szkoły jestem w stanie wyobrazić sobie taką sytuację, a z samolotem nie bardzo.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia Super 2.0T
    Postów
    1,426

    Domyślnie

    Dobrze, że to samoloty i pociągi zakłócają auta a nie odwrotnie.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,019

    Domyślnie

    Cytat Napisał doomin13
    Znaczy co konkretnie jest bzdura w moim poscie???
    Kiedys system GPS miał celowo wprowadzany blad tak żeby cywilni użytkownicy nie mogli korzystać z pełni jego możliwości. Jak Stany przestaly wykorzystywać go w wojsku
    Hmmm. To?

    Bo jeśli nie korzystają z GPS, to po co to?

    This fall, the US Army will test a jam-resistant GPS to try and overcome the problem, Breaking Defense, following suspicions that Russia has jammed GPS signals in Europe and elsewhere.

    GPS jamming can also be a major liability for US and allied forces, which depend on the system for everything from troop movement to missile and drone guidance. Last fall, the US and NATO allies launched a major joint exercise in Norway called Trident Juncture, to test the joint readiness and training of a large, multinational coalition. Over the course of the exercise, the military noticed that GPS signals were being jammed, which Finland and Norway officials attributed to Russia. In April 2018, US officials said that the Russian military had been jamming the GPS systems for is drones operating in Syria.

    Members of the 2nd Cavalry Regiment located in Germany will get the devices this fall, and the Army is reportedly looking into developing a new generation of Inertial Navigational Systems that could be used as a back up.

    Speaking at the C4ISERnet Conference in Arlington last week, Colonel Nickolas Kioutas, the project manager for the Army’s acquisition developer Positioning, Navigation, and Timing (PNT) said that getting the devices to units quickly was essential, and that the Army is working to roll out equipment in “smaller, iterative programs.” Breaking Defense notes that getting the systems into the hands of units like the 2nd Cavalry will allow the Army to quickly evaluate the technology and improve it if needed — rather than taking years to develop and test equipment that turns out to be flawed.

    Przy czym ,,this fall" oznacza jesień 2019.
    Testują coś lepszego, prawda, ale póki co jest GPS.
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 12-06-2019 o 16:31

Podobne wątki

  1. [159] Rodzaje Navigacji ?
    Utworzone przez Frryk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-10-2015, 09:45
  2. Pomocy! moze ktos mial podobnie z silnikiem?
    Utworzone przez p_lukas w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-11-2012, 12:23
  3. 156 2.5v6 Czy ktos juz mial problem z polosiami?
    Utworzone przez funix w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-05-2008, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory