Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Kolpak
    Dołączył
    09 2018
    Auto
    Giulia Q
    Postów
    115

    Domyślnie 2.9 turbiny, blow

    Takie dwa wątki..
    1. Czy w 2.9 jest jakiś system, który by chronił turbiny przed awarią wyłączając je bez ochładzania?
    2. Czy przy w/w silniku można założyć zawory upustowe (tzw. Blow off")?
    I czy ma to jakiś sens? Czy może coś polepszyć? Albo coś popsuć?


    › Więcej...: 2.9 turbiny, blow

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar MaZzi_M
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Veloce
    Postów
    17

    Domyślnie

    Na 1 i 2 nie odpowiem, ale mogę opowiedzieć szybko o zasadzie działania.
    Blow off stosuje się przy dużych turbinach (głównie bez zmiennej geometrii łopatek) gdzie turbo efektywnie działa w bardzo małym zakresie obrotów. Obecnie dużo częściej oprócz zmiennej geometrii łopatek stosuje się BPV który nadmiar powietrza cofa do układu dolotowego, jest to bardzo ważne bo dzięki temu zmniejszamy turbo dziurę. Zasada jest prosta, jeżeli nei modyfikujesz turbo, albo wsadzasz większego, nie ma sensu montować tego bo będzie gorzej. Czy w tym silniku to poczujesz? Nie wiem,a le z zasady będzie gorzej.

    Domyślam się, że pytasz z uwagi na dźwięk. Tutaj pomagają filtry powietrza stożkowe (ze stożkiem odwróconym) nadaje spoko dźwięk przy odpuszczaniu, a nadmiar powietrza pracuje tak jak powinien napędzając turbo po odpuszczaniu gazu

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF Evo
    Postów
    633

    Domyślnie

    Nie jestem sobie w stanie wyobrazic jaki tutaj mozna miec jeszcze fajniejszy dzwiek przy odpuszczaniu
    cod do BV w giulii jest uklad zamkniety, jego otworzenie pod wydmuchiwanie w atmosfere ma konsekwencjie w turbo dziurze, i prawie na pewno koniecznosci modyfikacji mapy sterownika.

    co do 1 masz w instrukcji, na pewno angielskiej napisane jak i ile czasu chlodzic turbine, nie ma dodatkowgo systemu z chłodziwem i pompą elektryczneą jak w silnikach 2.0.

    W

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Kolpak
    Dołączył
    09 2018
    Auto
    Giulia Q
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał MaZzi_M Zobacz post
    Na 1 i 2 nie odpowiem, ale mogę opowiedzieć szybko o zasadzie działania.
    Blow off stosuje się przy dużych turbinach (głównie bez zmiennej geometrii łopatek) gdzie turbo efektywnie działa w bardzo małym zakresie obrotów. Obecnie dużo częściej oprócz zmiennej geometrii łopatek stosuje się BPV który nadmiar powietrza cofa do układu dolotowego, jest to bardzo ważne bo dzięki temu zmniejszamy turbo dziurę. Zasada jest prosta, jeżeli nei modyfikujesz turbo, albo wsadzasz większego, nie ma sensu montować tego bo będzie gorzej. Czy w tym silniku to poczujesz? Nie wiem,a le z zasady będzie gorzej.

    Domyślam się, że pytasz z uwagi na dźwięk. Tutaj pomagają filtry powietrza stożkowe (ze stożkiem odwróconym) nadaje spoko dźwięk przy odpuszczaniu, a nadmiar powietrza pracuje tak jak powinien napędzając turbo po odpuszczaniu gazu
    Dzięki wielkie za fachowe wyjaśnienie. Teraz już wiem, że blow odpada.
    Co do stożków - miałem w 2 autach KN Typhoon`a..coś tam słychać było, ale niewiele.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Suzumushi Zobacz post
    Nie jestem sobie w stanie wyobrazic jaki tutaj mozna miec jeszcze fajniejszy dzwiek przy odpuszczaniu
    cod do BV w giulii jest uklad zamkniety, jego otworzenie pod wydmuchiwanie w atmosfere ma konsekwencjie w turbo dziurze, i prawie na pewno koniecznosci modyfikacji mapy sterownika.

    co do 1 masz w instrukcji, na pewno angielskiej napisane jak i ile czasu chlodzic turbine, nie ma dodatkowgo systemu z chłodziwem i pompą elektryczneą jak w silnikach 2.0.

    W
    Jeśli mówisz o wydechach - ok zgadzam się.
    Natomiast co do silnika - u Ciebie coś słychać? Słychać W OGÓLE silnik? Bo ja go kompletnie nie słyszę, co nie ukrywam trochę mnie rozczarowuje, bo jednak V6 jakoś tam brzmieć powinno..

    W instrukcji faktycznie jest opisane - dzięki.

    - - - Updated - - -

    Pytanie dodatkowe - czy można założyć automatyczny "opóźniacz" wyłączenia silnika?
    Kiedyś pamiętam w Lancerze Evo chyba coś takiego widziałem.

    Czyli wyłączam silnik z guzika jak zawsze, mogę wyjść, zamknąć auto, ale silnik cały czas pracuje i wyłączy się np. po 3 minutach.
    a) nie przyzwyczajony jestem i odruchowo wyłączam silnik
    b) niekoniecznie mam czas siedzieć kilka minut po jeździe w samochodzie.

    - - - Updated - - -

    U mnie jest odpalanie z pilota, więc pewnie i taki myk da się zrobić.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF Evo
    Postów
    633

    Domyślnie

    turbo timer
    slowa kluczowe do poszukiwan

    - - - Updated - - -

    co do dzwieku silnika....
    to jest tylko v6, wiec do brzmienia v8 mu daleko ;]
    zrozumialbym jeszcze 12 zaworowe busso fajnie brzmi... ale co kto lubi

    w

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar MaZzi_M
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Veloce
    Postów
    17

    Domyślnie

    @Kolpak
    zależy jaki filtr masz, ponieważ KN są tradycyjne. W focusie miałem COBB taki jak na zdjęciu poniżej i zobacz na górnej ściance masz stożek w druga stronę i dzięki temu "sapał" głośniej
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	imagingAPI.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	68.2 KB
ID:	259440

    I wygląda to tak jak na tym zdjęciu jedyny ratunek. Co do Turbo timer'a to z tego co pamiętam jest problem z magistralą CAN i immobilazerem, ale tu się nie wypowiem bo nie pamiętam dokładniej o co chodziło, że odpuściłem. Natomiast zauważ, że tt montuje się głównie w starszych tuningowanych autach, a w nowoczesnych ich brak więc coś musi być na rzeczy

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Kolpak
    Dołączył
    09 2018
    Auto
    Giulia Q
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Suzumushi Zobacz post
    turbo timer
    slowa kluczowe do poszukiwan

    - - - Updated - - -

    co do dzwieku silnika....
    to jest tylko v6, wiec do brzmienia v8 mu daleko ;]
    zrozumialbym jeszcze 12 zaworowe busso fajnie brzmi... ale co kto lubi

    w
    Wiadoma sprawa, że V6 nie brzmi jak V8+.
    Przyzwyczajony jednak jestem do tego, że słychać...a tu NIE słychać.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał MaZzi_M Zobacz post
    @Kolpak
    zależy jaki filtr masz, ponieważ KN są tradycyjne. W focusie miałem COBB taki jak na zdjęciu poniżej i zobacz na górnej ściance masz stożek w druga stronę i dzięki temu "sapał" głośniej
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	imagingAPI.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	68.2 KB
ID:	259440

    I wygląda to tak jak na tym zdjęciu jedyny ratunek. Co do Turbo timer'a to z tego co pamiętam jest problem z magistralą CAN i immobilazerem, ale tu się nie wypowiem bo nie pamiętam dokładniej o co chodziło, że odpuściłem. Natomiast zauważ, że tt montuje się głównie w starszych tuningowanych autach, a w nowoczesnych ich brak więc coś musi być na rzeczy
    Ja.miałem chyba tylko cały ze stożka, a tego wewnętrznego wgłębienia nie było.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolpak Zobacz post
    Takie dwa wątki..
    1. Czy w 2.9 jest jakiś system, który by chronił turbiny przed awarią wyłączając je bez ochładzania?
    turbo timer to tak mi się kojarzy raczej z mocno modyfikowanymi autami z lat 80' i wczesnych 90' ze starymi turbinami bez sterowania i z marnym chłodzeniem Raczej bym się w ten temat nie wkręcał, chyba, że masz zamiar przejechać tym autem pół miliona km.

    Cytat Napisał Kolpak Zobacz post
    2. Czy przy w/w silniku można założyć zawory upustowe (tzw. Blow off")?
    I czy ma to jakiś sens? Czy może coś polepszyć? Albo coś popsuć?
    Blow off może co najwyżej popsuć. Tutaj znowu wracają auta z lat 80 i wczesnych 90'. W nowoczesnych autach po zamknieciu przepustnicy powietrze wraca przed turbo. Ilośc powietrza musi się zgadzać z tym, co zmierzono na wejściu.

    Silnika nie słychać, to pozostaje wywalić wytłumienie w grodzi
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. [Giulietta] 1.4 170 blow off
    Utworzone przez DinozaurJerzy w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-04-2019, 21:44
  2. Blow off AR 159 2.4
    Utworzone przez pirat159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-09-2016, 18:51
  3. [156] Blow off do 2.4 JTD
    Utworzone przez Starscream w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 08-06-2012, 10:06
  4. [145] Blow Off w jtd
    Utworzone przez AR1451,9JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory