Dojdę do kompa to się rozpiszę, na razie jeszcze karlovacko limun wciągam po zachodzie słońca![]()
Dojdę do kompa to się rozpiszę, na razie jeszcze karlovacko limun wciągam po zachodzie słońca![]()
No to zaczynamy.
Mając na myśli cokolwiek z DSP z automatu przyjmuję że każdy głośnik będzie zasilany aktywnie (inaczej dsp nie ma sensu)
Stąd mając Match86DSP mamy do dyspozycji 8 kanałów wzmacnianych oraz 1 kanał sterujacy np monoblokiem na suba albo aktywnym subem, jednoznaczne jest że :
do przednich drzwi zasilamy każdy woofer osobno oraz każdy tweeter osobno - tu prosta sprawa gdyż są to głośniki w innych lokalizacjach i (raczej) kable są oddzielne
tył możemy (zalecane) zasilić też aktywnie, ale wtedy do każdych drzwi dokładamy 1 parę przewodów
Tym sposobem prosty system 8ch staje nam się zaawansowanym systemem aktywnym, gdzie każde pasmo możemy sobie indywidualnie wysterować, łącznie z tym że wspomniany MATCH ma w opcji przesunięcie czasów tak aby głośniki "uciekły" z tylnych drzwi na przód.
Ciężko to opisać, ale to tak jak na koncercie, zespół - jak i nagłośnienie mamy z przodu na scenie (desce rozdzielczej) a nie z tyłu za plecami, to i te głośniki możemy "przenieść" na przód , oczywiście z takim sobie efektem, ale już mniej one grają za plecami.
W przypadku M-SIX DSP mamy do dyspozycji 6 kanałów + 1 sterowanie na monoblok, wtedy front dajemy aktywnie j/w a tył idzie 1 para sygnału w każde drzwi (5 +6) i na tweeterze aby go nie spalić dajemy zwykły filtr 1 rzędu, albo dobry kondensator on 4.3um - myślę że skoro do drzwi wchodzi i tak 1 sygnał, to ten tweeter i tak ma gdzieś wrzucony mały kondensator, ale gdyby nawet to warto dać lepszy, choćby taki za kilkanaście złotych.
Ja zrobiłbym system budżetowy właśnie na Msix + M0ne, a tylny tweeter nawet bym odciął aby nie grał, wstawia on tylko zamieszanie w dzwięku a jeśli grać będą fronty to i tak pasazerowie z tyłu się nie pokapują że im tweeter nie gra, zresztą od kiedy kto się przejmuje tylnym rzędem.
Co innego systemy trójdrożne z dodatkowym średniakiem w drzwiach, to zasiliłbym tylko msix na front i ew. mfour na tył + mone na suba - ale myślę że w 99% dołożenie normalnego suba zasilanego monoblokiem w miejsce tej plastikowej wydmuszki + tłumienie drzwi by spokojnie wystarczyło. Wtedy można zdjąć podbicie basu z wooferów w drzwiach (dając im bas na 0) a normalny 10" calowy sub dogra resztę czego braknie, zresztą 16.5cm głośniki w drzwiach to nigdy nie były basowe, to powinien być kickbas - ma kopnąć w łydkę , a bas ma uderzyć w klatę (jak dobrze zestrojony)
P. S. Jak tu wstawić normalnej wielkości załącznik który podczytujemy pod forum?
Ostatnio edytowane przez tomek_poznan ; 03-09-2022 o 21:29
A no to teraz wszystko jasne :-).
Tak dokłądnie zrobiłem w swoim zestawie "midi", tyle, że na 8-kanałowym Chińczyku.
Przednie tweetery to 2x1 kanały (btw: tweetery mają fabrycznie przylutowane kondensatory i grają jak pamiętam od około 6.5kHz)
Przednie woofery to 2x1 kanały.
Tylne drzwi to 2x1 kanały i na nich woofery+tweetery (od wzmaka idą przewody tylko po jednym kanale na drzwi, również kondony na tweeterach muszą być z tego co słychać).
7 kanał to przedni środek (ale bardzo go wyciszyłem)
8 kanał to suma "wszystkiego" i lowPass -do fabrycznego suba (no mało mam tam mocy ale i głośnik kijowy jest, a na pewno jego obudowa).
TAK: wciąż wyciszam i wyciszam tylne tweetery w drzwiach bo siedzą blisko ucha kierowcy i mnie wciąż wk***. Chyba faktycznie wycięcie ich na amen by nic nie zaszkodziło jak mówisz :-)
FYI: w zestawie "base" od wzmaka idą 4 kanały tylko. Nie mam pojęcia gdzie kable idące na przód się rozdwajają na woofer+tweeter.
Jeśli w BASE są tylko 4 kanały wyjściowe, tzn że najlepiej pociągnąć nową instalacje do głośników i odpuścić te cienkie fabryczne sznurowadła. Koszt nikły a efekty niebo lepsze.
6.5khz to wysoko cięty tweeter, jak w 3 drogach to i tak wysoko, przy 2 to nawet nie komentuję, i nie chodzi o sam tweeter, ale co musi wyprawiać woofer aby pasmo dociągnąć, jednocześnie ciągnie cały dźwięk w dół.
Ostatnio edytowane przez tomek_poznan ; 04-09-2022 o 09:24
Gdzieś miałem link z info co tam konkretnie siedzi, jak znajdę to napiszę. Ale jak się bawiłem w dsp to tak mi wyszło że jak filtr był na właśnie ok 6.5k to dopiero jakikolwiek dźwięk zaczął się pojawiać a niżej cisza.
Kable są cienkie. Ale na gwarancji raczej nie będę niestety pruł...
[MENTION=90995]tomek_poznan[/MENTION]
https://www.forum.alfaholicy.org/giu...ml#post2320711
https://www.giuliaforums.com/threads...ditions.48684/
4.7uF/50V podobno. I tnie tak jak piszą wg moich testów.
Dzięki za link, jeśli się zabiorę za audio to kable polecą nowe. Fajnie że woofer dość wysoko to w 2 drogi łatwiej pójdzie zestroić, patrzyłem też na bagażnik i muszę jakoś wykombinować przekładkę akumulatora w prawy boczek w tą kieszeń, boczek zrobić na gładko bez wnęki, wtedy miałbym pole manewru, w tej wnęce po akumulatorze wejdą akcesoria, wzmacniacz na zawiasach żeby dostęp pozostał, suba się odleje z kształtu boczka, muszę tylko sprawdzić ile jest miejsca dookoła wnęki, bo na mojego suba potrzebuje ok 28l netto.
To chcesz zostawiać oryginalne woofery?
Trochę się obiłem jak spadłem z krzesła :-).
No fakt nie mówiłeś, że to będzie wersja ECO :-).
Ostatnio edytowane przez netzmark ; 07-09-2022 o 13:04