Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Run flat

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    giulia
    Postów
    4

    Domyślnie Run flat

    Koledzy.
    Od dwóch lat jestem posiadaczem Giuli, a wcześniej 159-tki. Do tej pory przejechałem 55 tys km i przez ten czas spokoju nie dawał mi fakt, że moja Julka gorzej zachowuje się na nierównościach niż moja wysłużona 159 tka. Przyznaję się, że miałem nawet myśli o pozbyciu się jej ponieważ V40 żony lepiej prowadziła się w koleinach i na nierównościach. Na forum przeczytałem kiedyś jak rozgoryczony użytkownik porównał Julkę do zamiatania tyłem jak w Fiacie 125p i miał trochę racji. Auto stworzone za taką kasę nie może tak jeździć - myślałem. Po rozmowach z użytkownikami Run Flat-ów postanowiłem zmienić opony na zwykłe - zaznaczam, że jeździłem na fabrycznych Pirelkach 18". Po zmianie opon nastąpił RAJ!! Auto nawet po największych nierównościach prowadzi się pewnie bez żadnych oznak zamiatania tyłem. Po prostu miodzio. Nie mogę sobie darować, tego, że tak długo męczyłem siebie i Julkę tym run flatowym gó...nem. Co ciekawe aby nie szaleć z wydatkami przy doświadczeniu zakupiłem Kormorany Ultra Performance, które to okazały się bdb oponami - nie są tak przyczepne jak Pirelki, ale po przejechaniu kilkuset km i dopasowaniu do geometrii jest ok zwłaszcza, że opony te kosztowały 970 PLN za komplet, a nie 800 PLN za sztukę jak poprzednie. Przez pomyłkę na przód kupiłem profil 40 zamiast 45 ale to tez ma swój plus gdyż opona jest odrobinę stabilniejsza w zakrętach. Podsumowując. Koledzy jeśli chcecie wspaniałego prowadzenia wywalajcie RUN FLAT-y.
    Pozdrawiam


    › Więcej...: Run flat

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar MaZzi_M
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Veloce
    Postów
    94

    Domyślnie

    Jeździłem na Run Flatach od Pirelli, Bridgestone i Michelin. Nigdy nie spotkałem się by była taka różnica, może Twoje opony były jakieś "lewe"?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    1,160

    Domyślnie

    Ja w ogóle nie wiem skąd pomysł na fabryczne montowanie opon RF w wielu markach. Poza możliwością jazdy na flaku nie ma absolutnie żadnych zalet tego rozwiązania. Ja jeżdzę po 25-30kkm rocznie od 10 lat i nie złapałem kapcia ani razu.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfy Romeo MiTo; Alfa Romeo 159sw; Alfa Romeo Gulia Super
    Postów
    1,220

    Domyślnie

    " Auta fabrycznie wyposażone w run flaty różnią się od aut wyjeżdżających na zwykłych gumach nie tylko oponami. Mają zamontowany system kontroli ciśnienia w kołach (koniecznie!), zmodyfikowane nastawy zawieszenia (większość aut) albo przynajmniej zawieszenie wzbogacone o elementy zmieniające jego charakterystykę. Jeśli felgi są standardowe, możemy zmienić opony run flat na zwykłe, jednak ryzykujemy nieprzewidywalne zachowanie się auta przy wyższych prędkościach. Opony run flat są sztywniejsze niż zwykłe. Niektórzy producenci samochodów dopuszczają taką zamianę run flatów na zwykłe opony lub „nie mają zdania” w tej kwestii, inni kategorycznie to odradzają. Kupiłeś auto na run flatach? Nie kombinuj! Nie chcesz mieć takich opon – lepiej kup inny samochód." to jest cytat z czasopisma motoryzacyjnego.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał JFK Zobacz post
    Koledzy jeśli chcecie wspaniałego prowadzenia wywalajcie RUN FLAT-y.
    Po prostu miałeś jakieś felerne. To nie znaczy, że run flat są złe. Mam letnie i zimówki i jedne i drugie spisują się wyśmienicie a samochód trzyma się drogi wzorowo. To jakbyś napisał że alfy się psują bo jedna się tobie popsuła ... a nie czekaj

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Poza możliwością jazdy na flaku nie ma absolutnie żadnych zalet tego rozwiązania.
    Nie wozisz ze sobą latami kilogramów pełnego koła "na wszelki wypadek" oraz masz więcej miejsca w bagażniku.

    Ja osobiśnie nie złapałem jeszcze nigdy kapcia żebym musiał zmieniać koło. Prawko mam od 2003roku i jeźdżę praktycznie codziennie. Statystycznie bez sensu jest wozić koło.

    Imho dojazdówka jest gorsza od runflat. Na jednym i drugim masz max ograniczenia prędkości i tak musisz wymienić a run flata przynajmniej nie musisz sam zmieniać na drodze.

    Trzeba się po prostu stosować do tego co zaleca producent i np kontrolować ciśnienie w oponach bo już było hurr durrr Stelvio sie źle prowadzi. Nic dziwnego jak miało ponad 3 atmosfery nabite.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    1,160

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Nie wozisz ze sobą latami kilogramów pełnego koła "na wszelki wypadek" oraz masz więcej miejsca w bagażniku.
    przecież już nawet nie dają nawet zapasów w standardzie. Ja nie woże, mam assistance. Jak już kiedyś mi się może zdarzy złapać gume, to przeżyje zapewne godzinke czekania na pomoc.

    Z drugiej strony - wieksza masa sama w sobie, a dodatkowo jest to masa wirująca. Opony RF zużywają się szybciej. Opony RF są dużo droższe. Gorszy komfort (chociaż opona oponie nie równa i znajdziesz równie "kamienne" opony zwykłe), ogólnie gorszy performance (widziałem kiedyś testy porownawcze, w wolnej chwili odgrzebie).

    Tak że nie, jednak dla mnie to się nie kalkuluje z tym plusem, że może kiedyś złapie gume, i jakoś dotocze sie do serwisu.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Docenicie RunFlat jak przy 140-160 uszkodzisz oponę.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    giulia
    Postów
    4

    Domyślnie

    Nie sądzę że była to wina moich opon gdyż były z fabrycznego montażu. Ten "dyskonfort" czuli również ci którzy jechali autem. W Julce naprawde czuć drogę i ustawienia auta. Obecnie nie mogę nacieszyć się jazdą a należe do tych użytkownikow którzy czują auto i każde odstępstwo od normy czuję. Poza tym rozmawiałem z użytkowanikami BMW i potweierdzili mi to samo - jeden nawet jedził po stacjach diagnostycznych gdyż uważał że auto na luzy. W moim przypadku zmiana jest ogromna. Napisałem to by ewentualnie pomóc kolegom którzy czują podobny problem - zresztą chyba kiedyś był już taki post. Pozdawiam

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Kolpak
    Dołączył
    09 2018
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulia Q
    Postów
    839

    Domyślnie

    Zajmuję się oponami od...zawsze.
    W dużym skrócie - ile ludzi tyle zdań.
    Dla jednych RFT jest super, dla innych beznadziejny.
    Jedni wyczują od razu różnicę, inni pojecia nie mają że coś się zmieniło.
    Kolejni celowo zakładają RFT choć nawet nie powinni, inni ściągają.itd...itp...

    Cytat Napisał Marek156/159sw Zobacz post
    "Mają zamontowany system kontroli ciśnienia w kołach (koniecznie!).
    Jeśli felgi są standardowe, możemy zmienić opony run flat na zwykłe
    Aktualnie już nie ma samochodów bez kontroli ciśnienia, nawet przy zwykłych oponach.

    Zwykłe opony można założyć zawsze i do każdej felgi.
    Odwrotnie również, choć aby opona RFT "zadziałała" w awaryjnej/skrajnej sytuacji felga powinna mieć lekko inną konstrukcję.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał JFK Zobacz post
    Nie sądzę że była to wina moich opon gdyż były z fabrycznego montażu.
    no i?
    Akurat w kwestii opon to z fabryki nigdy nie wyjeżdżało top of the top
    Musiały mieć jakąś wadę. Idź sobie do dowolnego dealera i weź Veloce bo chyba tam zawsze są runflaty i porównaj jazdę.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

Podobne wątki

  1. [Sprzedam] 4 nowe opony PIRELLI Cinturato P7 235/40/19 Run on flat produkcja koncowka 2014
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 20:56
  2. [159] Opony z systemtem Run on Flat !
    Utworzone przez blackrave w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 10-08-2014, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory