na forum nie bylo to chyba jeszcze dyskutowane. probowales moze w tym grzebać albo znasz szczegoly od kogos kto grzebal? chetnie cos sie wiecej dowiemy jesli wiesz, zaoszczedzi sie czas albo sprobuje czegos czego ktos nie probowal jeszcze
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Szanowny Kolego, to że wielu próbowało nie daje pewności że się nie da. Tak samo nikt nie podważa potrzeby dalszych czynności jak np. kalibracja. Póki co chodzi o ten pierwszy krok czyli adaptację używanej części do innego auta.
Nie jestem elektronikiem ani informatykiem więc może nie opiszę tego fachowo, ale około 15 lat temu znajomi jeździli pod Poznań bo tylko jeden gość potrafił ogarnąć komputer niektórych aut po wystrzale poduszek powietrznych. Usługa kosztowała kilka razy taniej niż nowy komputer w ASO, więc warto było. Oczywiście jeśli naprawiałeś rzetelnie auto z wymianą poduszek zamiast wkładać oporniki i wykręcać kontrolki w zegarach...
Trzeba poszukać warsztatu, który zajmuje się usuwaniem tzw "blokady ochrony komponentu". Problem znany właścicielom wszelkiej maści VAG- radary typu distronic, i inne bzdety miały wszystko kodowanie po nr VIN. modyfikacja polega na podmianie nr VIN samochodu w którym element ma być zamontowany.
Wiesz, tego nie traktuję akurat jako argument, to nawet nie musi być żadna kalibracja czy choćby test funkcjonalny, tylko pod tą nazwą po prostu robią przypisanie do VIN tylko po to żeby przytulić kupę siana. Wiedzieli co robią, radar z przodu, byle stłuczka i leci to sprzeda się za kilka tysi urządzenie warte 200zł w masowej produkcji. Ciekawe jak by z resztą robiło ASO jakąś kalibrację, raczej nie mają dedykowanych zestawów np przeszkód itp żeby system czegoś się mógł nauczyć - to jest pic na wodę i wyciąganie kasy od nieszczęśników z rozbitymi autami.
Wiesz też jak to jest, coś jest nie do zrobienia zanim pierwszy uparty z nowym pomysłem tego nie zrobi. A jak było z odjeżdżaniem fotela (narazie dla niektórych aut) - ASO i TESEO twierdzi że się nie da, a ja jakoś to mam. A RACE mode w zwykłej Giulii/Stelvio. Dokładanie AA/ACP. Inne retrofity.
Wszystko się da, nawet jeśli znaczyłoby to przelutowanie z uszkodzonego swojego radaru jakiegoś EEPROMa czy procka z Flashem które są przecież sparowane z autem. Wtedy żadnej "kalibracji" nie będzie się domagał samochód.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Odnośnie kalibracji – w audi jest do tego specjalna procedura, która jest wymagana po demontażu radaru czy zderzaka. Jest do tego specjalne stanowisko serwisowe. Nie pamiętam czy wymiana szyby podobnie nie wymaga kalibracji kamery w szybie. Procedura kalibracji powinna być możliwa wielokrotnie dla danego urządzenia.
Czym innym jest adaptacja, czyli w praktyce wgranie VIN do pamięci (plus pewnie jakiś zestaw ustawień, który za VINem jest wgrywany).
TAK JAK PISAŁEM WCZEŚNIEJ jesli wiem to pisze a nie że słyszałem jak sąsiad u sąsiada słyszał. Po wymianie radaru nówki mesem zakodujesz win pojawi sie itp.Kontrolka bez kalibracji nie zgaśnie. dotyczy to przedniego radaru i tylnych z zderzaku. Z środka nic nie wyciągniesz jak nawet rozbierzesz typu procesor pamieć flash. Wiec ci kto pisze ze sie da niech poda konkret adres tel emeil pana kazia chętnie sie douczę i nawet zapałce za wiedzę.
Co innego retrofit radia(gdzie możesz włożyć byle jak, ważne żeby kable podłączyć odpowiednio) a co innego wymiana radaru. Kalibracja jest potrzebna, żeby wszystkie systemy dobrze ze sobą działały (radar, kamery w szybie, czujki, itp). Wystarczy, że radar minimalnie źle leży, wiązka leci inaczej i zmienia się obszar "widzenia".
Kolega już pisał o Audi i mogę potwierdzić, bo miałem coś takiego robione.
Pozdro,
Bartas
spokojnie, niepotrzebne te wielkie litery. staram się poznać temat i ogólnie go omówić zamiast od razu kończyć na jednej wypowiedzi że się nie da. nigdy nie miałem z nim do czynienia z takimi radaramie więc muszę z ciekawości trochę podrążyć. Piszesz że da się zakodować VIN, koledzy obok pisali o samej kalibracji jako o osobnej czynności, moze tu połaczenie tych 2 spraw by dało efekt?
A jak nie, to czemy nic nie wyciągniesz z radaru programowalnych elementów - jest to jakoś tak zrobione że nie idzie przelutować? nie znam adresu kogoś kto to (już) robi - dlatego kombinuję czy się nie da zrobić z nas tego adresu - przynajmniej dla przypadku gdy mamy ori radar tylko połamany i da się coś przełożyć ze starego do używki.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.