U mnie na nakrętce na pokrywie silnika jest napisane 0W30, ale sam wlałem Ravenola o troszkę innych parametrach. Problem jest tylko z tym czujnikiem poziomu, u mnie pomiar dokonywany jest mniej więcej raz na tydzień. Po wymianie oleju wskazywał zbyt małą ilość, dolałem... po tygodniu MES wskazał 5,3L - wszystko było ok. W niedzielę nastąpił kolejny pomiar (auto było zaparkowane na sporej górce) i teraz mam cały czas komunikat o zbyt dużym poziomie (w MES 5,77L).
To podobno częsty problem (z przelewaniem w serwisach, choć w moim przypadku mechanik wlał poprawną ilość, równe 5,2, ja zawaliłem i nie bardzo wiem jak teraz pozbyć się nadmiaru).
a) Instrukcja w zależności od rejonu i rocznika raz mówi o spełnianiu: norm FIAT lub norm FCA/Chrysler oraz SN lub SN+. Już nie pamiętam czy w którejś instrukcji nie był dopuszczony również 5W30.
b) Kupuję bańkę 5L i tyle wlewam do silnika. MES pokazuje ok. 4,7L. Wskaźnik na desce circa about 2/3. Od wymiany do wymiany (co 10 tys km) oleju ubywa minimalnie.
Zbliża mi się dzień wymiany oleju więc chciałem zapytać czy coś nowego w asortymencie olejowym, a zamiennego dla Selenii pojawiło się na rynku. Od prawie 10 tys używam Ravenola 5W30 DXG USVO ze względu na jego API SN+. Może Kolega [MENTION=74456]Toma[/MENTION] coś z nowości zna?
No więc zrobiłeś chyba ten sam błąd co ja i komunikat o błędzie powinien się za jakiś czas pojawić. Kolega w innym wątku opisał dokładnie w jakiej sytuacji dokonywany jest pomiar poziomu oleju, naprawdę sporo musi być spełnionych warunków (u mnie dopiero po 3 tygodniach zrobiła się aktualizacja stanu, gdy wybrałem się w trasę). Ja po dolaniu 0,5l też przez jakiś czas miałem idealny poziom na wskaźniku (po wyjeździe z serwisu było jedną kreskę za mało. Skończyło się to kolejną wizytą w serwisie i spuszczeniem 0,5l do buteleczki
Nie moge zrozumiec jak mozna taka podstawowa rzecz jak pomiar oleju spieprzyc nie montujac bagnetu.Lecisz w trasie daleko od miejsca zamieszkania ,walnie czujnik
i wtedy dolewka z nerwowki ze silnik jest bez oleju i pozamiatane.Auto wysilone z turbo, wiadomo ze jak bedzie starsze to i turbo moze troche wciagac ,niby dolewasz ale jak masz sprawdzic w trasie ile masz oleju ,jak trzeba czekac 3 tyg na jakas adaptacje.W Q i dieslu jakos sie dalo zamontowac fizycznie bagnet.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Zgadzam się, dokładnie tak miałem kiedyś w trasie, zepsuł się czujnik i pokazało na autostradzie zbyt wysoki poziom, ale za to ASO stanęło na wysokości zadania i tego samego dnia sprawdzili ilość oleju (zlewając cały) i wymienili czujnik na gwarancji.
witam, Panowie, do nas ( 2.0T) wystarczy bańka 5L na wymiane ? czy wchodzi ciut wiecej ?