nie grzeja CI? sprawdzałeś przy niższych temperaturach? dałeś parę minut (fetele szczególnie jak nikt na nich nie siedzi to bedą długo się nagrzewać) jakoś wydawało mi się ze RS ma właczać wszystko, ale może się mylę i tylko chodzi o nawiew. musze sprawdzić czy ogrzewanie działa jak nie ma nikogo w zwykłej wersji bez RS a Ty moze sprawdzisz w odpaleniu z RS : z wyłączonym czujnikiem objętościowym alarmu (w moim Mopar 2x cykl wł/wył stacyjkę deaktywuje), niech ktoś cię zamknie w zimnym aucie - ty na tylnej kanapie, włączy RS a Ty spróbuj włączyć siedzenia przednie/kierę z panelu i po kilku minutach sprawdź czy działa ogrzewanie foteli. wspominam o tym dlatego że:
a)przy RS moze to inaczej działać (panel nieaktywny/ignorowany)
b)przy retrofitowanym RS tym bardziej
oczywiście za pomoc przy testowaniu w konfigu który mnie interesuje dam Ci odpowiedni rabat![]()
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 04-03-2020 o 18:44
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Już wyjaśniam działanie, przy uruchomieniu samochodu poprzez RS załącza się nawiew natomiast nie załącza klimatyzacji oraz grzania foteli i kierownicy, silnik pracuje i się nagrzewa, po wejściu po naciśnięciu start/stop uruchamia się wszystko. Dlatego Twoja inicjatywa związana z modułem komfortu jest jak najbardziej pożądana. Jeżeli coś jeszcze potrzeba to dawaj info.
dzięki, narazie wystarczy mi ta informacja. następne to będzie testowanie - już w aucie jak bedę miał urządzenie. moze wyślę CI prototyp, a moze już będzie wszystko finalne jeśli chodzi o hardware/obudowę itp. będziemy w kontakcie
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Trochę odkopę temat i się pod niego podłączę, bo chciałbym się upewnić jednej rzeczy dotyczącej skrzyni biegów. Moje nowe Stelvio to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią i instrukcja nie do końca precyzyjnie opisuje jak używać skrzyni. Ja robię to tak:
- jak chcę odpalić auto to bez wciśniętego hamulca naciskam przycisk start na kierownicy, włączam zapłon, czekam chwilę aż zegary zrobią swoją procedurę, noga na hamulec, naciskam przycisk start na kierownicy, silnik się uruchamia, wyłączam hamulec postojowy, wrzucam D lub R i jazda
- jak chcę wyłączyć auto to zatrzymuję się, noga na hamulcu, uruchamiam tryb P, włączam hamulec postojowy, wyłączam silnik przyciskiem na kierownicy- czy może lepiej po zatrzymaniu wyłączyć silnik i niech auto samo przejdzie w tryb P i wtedy włączyć hamulec postojowy albo go w ogóle nie używać?
Czy wszystko według Was robię dobrze?
Czemu się o to pytam, bo w instrukcji z jednej strony jest napisane, że " przed wybraniem trybu P ( parking ) należy ustawić wyłącznik zapłonu w położeniu ON ( jak silnik jest zapalony to naciśnięcie przycisku start na kierownicy powoduje wyłączenie go a nie przejście w pozycję ON ) i wcisnąć pedał hamulca. W przeciwnym razie dźwignia zmiany biegów może ulec uszkodzeniu "
W innym punkcie instrukcji jest napisane " Aby wyłączyć silnik należy: zaparkować samochód w miejscu, które nie stanowi zagrożenia dla ruchu drogowego, włączyć tryb P ( parking ), gdy silnik jest na biegu jałowym nacisnąć przycisk uruchamiania "
Tak więc te dwa zdania jakby się wykluczały albo ja czegoś nie rozumiem.
Za dużo manewrów. Wsiadasz do auta przyciskach hamulec a potem start. Zmieniasz bieg na D lub R i jedziesz (hamulec puści po przycisnęły gazu). Przy gaszeniu auta wystarczy trzymać hamulec i przycisnąć stop - auto samo zmieni na P i zaciągnie hamulec (jeśli masz aktywna taka opcje w ustawieniach)
Wszystko za ciebie robi elektronika.
Ja bym używanie hamulca ograniczył do minimum, szczególnie jak dłuższe postoje. Chwila moment i po tarczach jak klocki przylgną (wtedy i szlifowanie tarcz nic nie daje mimo, że pozornie wygląd wraca do normy).
Tylko jak auto na nierównym to wpierw hamulec a dopiero potem P albo gaszenie silnika (i auto P jak kolega wspomniał). Wtedy auto nie "wisi" na skrzyni.
Ciekawe, nigdy nie zauważyłem... Ale i hamulca w zasadzie nie używam :-).
Hamulec puści automatycznie, tylko w przypadku zapiętych pasów, chodzi o pas kierowcy. Co do samego hamulca, to lepiej w opcjach wyłączyć samoczynne blokowanie po unieruchomieniu silnika.