ja tylko zwrócę uwagę kolegom na wielkości tarcz i różne rodzaje klocków z zależności jakie tarcze kto miał.
W cywilnych Giuliach mamy ogólnie zestaw stardardowy przód 320mm (w poliftach dieslach coś piszą o 305) tył 292mm, lub powiększony 330m przód 320mm tył. Zaciski są inne i trzeba kupować odpowiednie klocki. Niektórzy producenci nie oferują do jednego typu a oferują do drugiego, tak więc uważajcie żeby sobie kosztów i kłopotu nie narobić jak w ASO okaże się ze nie pasują.
W Giulii Veloce powiększone były w standardzie w pozostałych trzeba było dopłacić opcję (w poliftach chyba wygląda to inaczej). O stelvio nie podpowiem, nie interesowałem się jakie tam są.
Jak te nawiercane tarcze Zimmerman, nie chroboczą coś? Jeśli zielone EBC się nie nadają do Veloce, a żółte potrzebują rozgrzania, to lipa, nie wiem co miałbym kupić jak przyjdzie czas na wymianę.
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 23-04-2020 o 15:10
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
to już coś, fajniej będzie wyglądać, ale to jeszcze dla mnie przyszłość - obecne tarcze są gładkie rant na przodzie to tak ok 0.25-0.3mm na oko, na tyle 0.15mm.
no to teraz sprawa klocków - ja głównie jeżdżę krótkie dystanse, ale auto dostaje w tyłek jak już rozgrzeję silnik. hamuję co prawda pół na pół hamulec i manetki/redukcja, ale styl jazdy i ilość dohamowań (miasto) robi swoje. piszczące żółte EBC które wymagają rozgrzania jakoś nie bardzo mi się widzą (nie cierpię piszczenia). z obecnych ori jestem zadowolony (nie piszczą, hamują zawsze dobrze). tylko czy jak w ASO zmienię to dostaanę to samo? teraz co do stanu moich klocków, auto ma niecałe 28kkm, looknąłem w garażu na klocki, tyle co widać z zewnętrznej strony, przód jest ok 2mm do podstawy (oj chyba długo na nich nie pojeżdżę już), tył jest ok 5mm czyli tak ok 3mm skosu na klocku jeszcze. czyli pewnie na przeglądzie przód trzeba wymieniać. temat zatem mnie dotyczy. ori z ASO czy to samo swoje przywieźć (kto to produkuje na tarcze powiększone?) czy coś innego (co?)
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
ja napisze tylko tyle - nie chcecie mieć kłopotów z trwałości , kakofonii dziwnych dźwięków piszczenia efektu hamującego "tramwaju" to w dobie obecnego gównolitu tylko oryginał. Przerabiałem wiele układów hamulcowych i różnych zestawów od najtańszych do najdroższych i żaden zamiennik nie dojechał do końca żywota technicznego. Takie czasy.
Mam nacinane+nawiercane tarcze EBC i klocki Yellow stuff w Pontiacu Trans Am'ie. Trudno to porównywać, ale jest tylny napęd, masa ok. 1,6 tony i prawie 300KM pod maską. Szum przy hamowaniu jest zdecydowanie głośniejszy niż na oryginałach, całkowity brak piszczenia czy to na zimnych czy na gorących heblach i hamowanie na zimnych nieco słabsze niż na rozgrzanych ale nie ma tragedii. Generalnie jestem bardzo zadowolony z tego zestawu, tyle że kwestie hałasu nie były tu moim priorytetem.
Dzięki. W sumie z fabrycznego zestawu jestem zadowolony, tarcz teraz nie ruszam jeszcze, na ten raz zdecydowałem że zmienię klocki przód na ori, będę miał gwarancję tego co chce osiągnąć. Jak przyjdzie czas na zmianę tarcz to temat wróci.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Fabryczne klocki dostarcza na pierwszy montaż Jurid. Materiał cierny J310. Znajdziesz go w klockach z ASO, w Juridach i w Ferodo.
https://www.jurid.pl/
https://www.ferodo.pl/
Obie marki należą do Federal-Mogul.
Przestrzegam przed klockami Brembo. Kupiłem przed właściwym rozeznaniem tematu i jestem bardzo niezadowolony. Mimo skrupulatnego montażu i odpowiedniego docierania piszczą. Hamują gorzej niż oryginalne.
Wczoraj zamówiłem ori w pol-car.pl, 510zł komplet przód na powiększone hamulce (330mm). W ASO krzykneli 840zł ale od razu że jakieś 20% pewnie na serwisie rabatu dadzą (co i tak jest +200 do ceny pol-car)
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Szkoda, że nie znałem wcześniej tej strony. Do RWD z tarczą 305 mm też są po 510 zł komplet:
https://sklep.pol-car.pl/klocki-hamu...6-p-15420.html