[Giulia] System DNA przestał działać

igijak

Nowy
Auto
Alfa Romeo Giulia 2.0 200KM
Czołem!

Wstęp:
Od kiedy jeżdżę swoją Giulią, czyli już od ponad roku, zawsze zauważałem, że pokrętło od systemu DNA jest lekko ciepłe (ale nie gorące, po prostu wyczuwalnie cieplejsze niż inne rzeczy obok). Czy Wy też w swoich Giuliach i Stelvio zwróciliście uwagę na coś podobnego?

Sytuacja obecna:
Wczoraj auto stało 2 godziny na parkingu w słońcu. Potem ruszyłem nim w trasę, ale za chwilę zauważyłem, że nie mogę zmienić trybu jazdy. System nie reagował na użycie pokrętła (na szczęście domyślnym ustawieniem jest N, więc nie było problemów z komfortowym podróżowaniem). Zauważyłem też, że na pokrętle w ogóle nie wyświetlają się literki D, N, A, a samo pokrętło jest gorące (gorące, czyli parzyło po dłuższym przytrzymaniu na nim palców). Pomyślałem, że może to po prostu wina upału, ale rok wcześniej we Włoszech nic takiego mi się nie zdarzyło.

Dziś rano, a noc była trochę chłodniejsza, wsiadłem do auta, żeby zobaczyć, czy coś się zmieniło. Niestety, pokrętło cały czas jest gorące, a system DNA nie działa.

Czy miał ktoś może podobną sytuację i może coś w temacie poradzić? Czy jedyną opcją jaka mi zostaje jest serwis?

Pozdrawiam

Było trochę przypadków awarii DNA, trzeba by poszukać, przełącznik do wymiany raczej, ale z tym grzaniem to chyba pierwszy raz

[MENTION=84597]igijak[/MENTION], na forum było trochę awarii DNA. U mnie pokrętło się nie grzało. Nie reagowało natomiast na próby zmiany trybu jazdy. Zniknęło też podświetlanie. Ostatecznie pokrętło zostało wymienione w ASO na gwarancji.
Słyszałem wielokrotnie natomiast, że w przypadku takim, jak mój, najczęściej wystarczy odłączyć akumulator. Nie próbowałem. Nie wiem też, jak byłoby w Twoim przypadku, przy dodatkowych objawach w postaci grzania.
W każdym razie z perspektywy czasu uważam, że warto spróbować odłączyć akumulator. Do wymiany pokrętła trzeba dość sporo rozebrać w konsoli środkowej - łatwo coś uszkodzić/porysować..