Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27
  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    106

    Domyślnie Napęd Q4 a tryby jazdy DNA

    Cześć, temat na bank był gdzieś poruszany, ale po zabawie z forumową lupką nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
    Chodzi o korelacje napędu Q4 z trybami jazdy DNA. Wiem, że w trybie D kontrola trakcji jest mniej inwazyjna, później interweniuje, co pozwala na trochę zabawy. Zastanawia mnie, czy w trybie jazdy D "Dynamic" napęd jest stale zapięty na cztery koła, czy dopina się w jakichś warunkach zwiększonej utraty przyczepności. Wiem, że w Oplu Insignia w trybie sport napęd jest stale zapięty na cztery koła, zastanawiam się czy podobna sytuacja ma miejsce w Giulii.
    W trybie D, samochód reaguje żwawo, zmienia się reakcja skrzyni biegów, pedału gazu i chyba układu kierowniczego, ale jak jest z napędem Q4? Czy tryby jazdy mają wpływ na jego działanie, czy działa on niezależnie od nich, zawsze tak samo, bez względu na to, w jakim trybie jazdy pracuje samochód?
    Mam wrażenie, że w trybie A, który jest najbardziej pozbawionym emocji w stawce ustawień, Giulia częściej zrywa przyczepność tylnej osi. Niezmiernie mnie to zdziwiło, gdyż tryb ten jest chyba dedykowany do jazdy po śliskiej nawierzchni, jazdy ekonomicznej i kontrola trakcji powinna interweniować jak najszybciej. Jeżdżę na wszystkich trybach, a wyjazd tylnej osi obserwuję najczęściej w trybie A "advanced efficiency", czy tam "all weather". Skoro kontrola trakcji jest najmniej czuła w trybie D, to w takim razie może napęd Q4 stanowi tu odpowiedź?
    Możliwe, że jest to kwestia przypadków, stanu nawierzchni i temperatury ogumienia, ale nie zaobserwowałem utraty przyczepności tylnej osi przy włączaniu się do ruchu w trybie D, nawet z gazem w podłodze, a w trybie A z mocno wciśniętym pedałem gazu tylna oś delikatnie parę razy uciekała. Chodzi głownie o uślizg chwilę po ruszeniu, gdy samochód jeszcze jest w zakręcie.
    Nie wiem, czy to przypadek, czy po prostu w trybie A, napęd na przednią oś dołącza się później, albo przy większej, niż w przypadku trybu D, utracie trakcji tylnej osi.


    › Więcej...: Napęd Q4 a tryby jazdy DNA
    Ostatnio edytowane przez Lober ; 16-09-2020 o 15:01

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lober Zobacz post
    Cześć, temat na bank był gdzieś poruszany, ale po zabawie z forumową lupką nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
    Chodzi o korelacje napędu Q4 z trybami jazdy DNA. Wiem, że w trybie D kontrola trakcji jest mniej inwazyjna, później interweniuje, co pozwala na trochę zabawy. Zastanawia mnie, czy w trybie jazdy D "Dynamic" napęd jest stale zapięty na cztery koła, czy dopina się w jakichś warunkach zwiększonej utraty przyczepności. Wiem, że w Oplu Insignia w trybie sport napęd jest stale zapięty na cztery koła, zastanawiam się czy podobna sytuacja ma miejsce w Giulii.
    W trybie D, samochód reaguje żwawo, zmienia się reakcja skrzyni biegów, pedału gazu i chyba układu kierowniczego, ale jak jest z napędem Q4? Czy tryby jazdy mają wpływ na jego działanie, czy działa on niezależnie od nich, zawsze tak samo, bez względu na to, w jakim trybie jazdy pracuje samochód?
    Mam wrażenie, że w trybie A, który jest najbardziej pozbawionym emocji w stawce ustawień, Giulia częściej zrywa przyczepność tylnej osi. Niezmiernie mnie to zdziwiło, gdyż tryb ten jest chyba dedykowany do jazdy po śliskiej nawierzchni, jazdy ekonomicznej i kontrola trakcji powinna interweniować jak najszybciej. Jeżdżę na wszystkich trybach, a wyjazd tylnej osi obserwuję najczęściej w trybie A "advanced efficiency", czy tam "all weather". Skoro kontrola trakcji jest najmniej czuła w trybie D, to w takim razie może napęd Q4 stanowi tu odpowiedź. Możliwe, że jest to kwestia przypadków, stanu nawierzchni i temperatury ogumienia, ale nie zaobserwowałem utraty przyczepności tylnej osi przy włączaniu się do ruchu w trybie D, nawet z gazem w podłodze, a w trybie A z mocno wciśniętym pedałem gazu tylna oś delikatnie parę razy uciekała. Chodzi głownie o uślizg chwilę po ruszeniu, gdy samochód jeszcze jest w zakręcie.
    Nie wiem, czy to przypadek, czy po prostu w trybie A, napęd na przednią oś dołącza się później, albo przy większej, niż w przypadku trybu D, utracie trakcji tylnej osi.
    Wystarczy że w opcjach (Wskazówki Techniczne) włączysz widok AWD. Masz pięknie animowaną wizualizację napędu, wszystko sobie tam zobaczysz.

    Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Wystarczy że w opcjach (Wskazówki Techniczne) włączysz widok AWD. Masz pięknie animowaną wizualizację napędu, wszystko sobie tam zobaczysz.

    Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
    Nie przypominam sobie takiej pozycji w menu, a przebijałem się raczej przez całe. Chyba, że chodzi o elektroniczną wersję instrukcji obsługi w komputerze Giuli?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lober Zobacz post
    Nie przypominam sobie takiej pozycji w menu, a przebijałem się raczej przez całe. Chyba, że chodzi o elektroniczną wersję instrukcji obsługi w komputerze Giuli?
    Nie, nie instrukcja, poniżej załączam Ci zdjęcia:


    Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    KR/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech
    Postów
    431

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Nie, nie instrukcja, poniżej załączam Ci zdjęcia:

    Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
    Lober ma przedlift a tam tego nie ma

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    106

    Domyślnie

    To prawda, u mnie niestety nie ma takich fajerwerków. Nie mniej dzięki za chęć pomocy
    Ostatnio edytowane przez Lober ; 16-09-2020 o 18:56

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lober Zobacz post
    To prawda, u mnie niestety nie ma takich fajerwerków. Nie mniej dzięki za chęć pomocy
    Lober, jak będę z kimś jechać to mogę Ci zrobić trzy filmiki podczas ruszania w każdym z trybów DNA, zobaczysz sobie na animacjach jak to się rozkłada.

    Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar So What!
    Dołączył
    11 2019
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Było Subaru Legacy 3.0R, jest Giulia Veloce
    Postów
    184

    Domyślnie

    Dupohamownia mówi mi, że im bardziej dynamiczny tryb, tym później dołącza się przód i później włącza stabilizacja, czyli nienaturalne "prostowanie" samochodu. W "D" zdecydowanie bardziej zamiata tyłem. Później i wyraźniej czuć też dołączenie przodu.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał So What! Zobacz post
    Dupohamownia mówi mi, że im bardziej dynamiczny tryb, tym później dołącza się przód i później włącza stabilizacja, czyli nienaturalne "prostowanie" samochodu. W "D" zdecydowanie bardziej zamiata tyłem. Później i wyraźniej czuć też dołączenie przodu.
    Z tego co ja widzę w mojej nowej Veloce Ti (MY20), to w trybie D i N, przy ruszaniu zawsze włącza się przód, jest taki moment że napęd jest rozdzielony pół na pół. W trybie A nie wiem bo jeszcze nie jeździłem

    Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar So What!
    Dołączył
    11 2019
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Było Subaru Legacy 3.0R, jest Giulia Veloce
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Z tego co ja widzę w mojej nowej Veloce Ti (MY20), to w trybie D i N, przy ruszaniu zawsze włącza się przód, jest taki moment że napęd jest rozdzielony pół na pół. W trybie A nie wiem bo jeszcze nie jeździłem
    Swoją drogą ciekawe, czy przy okazji liftingu majstrowali coś przy sterowniku napędów. Innymi słowy, czy przed i po lifcie jest tak samo.

Podobne wątki

  1. [Giulia] Tryby DNA nie są zapamiętywane
    Utworzone przez Kubster w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-01-2020, 09:45
  2. [Giulietta] Światła ksenonowe AFS tryby pracy i bark? ada[tacji świateł
    Utworzone przez chrisc w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-03-2018, 13:45
  3. Czy w Alfie 147 2005 rok są tryby Dynamic oraz Normal?
    Utworzone przez wicher123 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-01-2018, 11:24
  4. [159] Napęd Q4
    Utworzone przez Bargo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-11-2016, 18:49
  5. [MiTo] Jak działają tryby pracy wycieraczek?
    Utworzone przez chriscy w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-05-2010, 12:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory