Pokaż wyniki od 51 do 60 z 68
-
10-05-2021, 15:16 #51
- Dołączył
- 06 2018
- Auto
- Stelvio 2.0/200KM
- Postów
- 622
To też jest bardzo celna uwaga. Co prawda nie wypowiadam się w tym temacie, bo nie mam wiedzy - może, ale tylko MOŻE - Tutela AS8 to tylko ZF w innym opakowaniu. A może to zupełnie inny zestaw dodatków? Nikt na tym forum nie ma o tym pojęcia, ale oczywiście zaraz popłynie rzeka "gdyby" i "ja zawsze zalewam tym-i-tamtym i działa". Tak czy inaczej - niewątpliwie mamy skrzynie ZF-a i myślę, że zalewając je typowym olejem do ZF-a szkody byłyby nieporównywalnie mniejsze niż kombinowanie z dynamiczną wymianą.
Ja w każdym bądź razie już mam kupiony oryginał Tutela AS8 i postaram się w tym roku u siebie wymienić.
› Więcej...: Giulia Q4 - wariująca skrzynia po wymianie opon - jak to możliwe?
-
-
11-05-2021, 07:01 #52
- Dołączył
- 10 2010
- Mieszka w
- Wrocław
- Auto
- Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
- Postów
- 1,143
Ja jednak zalecam wymianę przed 60 000 km. Z tego powodu ze każda przekładnia, koło zębate, tarcze sprzęgłowe, zębniki koszy itd. podczas pracy poddane są ścieraniu. Z doświadczenia wiem ze po 60 tys. N na przykładzie ZF 5,6 i 8 ) ilość ścieru osadzona na magnesach jest zauważalna. Niestety filtr oraz magnes nie wyłapią wszystkiego, a to czego nie wyłapią powoduje zwiększenie tarcia. Co za tym idzie? Mnożenie dodatkowego ścieru. Tak przy 10 tys. -+30 tys. zaczynają się drobne problemy np. szarpanie, przeciąganie.
Była taki okres 2007-2015 gdzie wszyscy producenci samochodów, ścigali sie kto da dłuższy interwał wymiany oleju silnikowego. Wielu z forumowiczów w swoich Mito czy Giuliettach wymieniali olej przy 30 tyś. km.
OK. 30tys. jeżeli 80% podróży jest powiedzmy autostradowa. A tak zaczęły sie problemy z magistralą MultiAir.
Nikogo nie mam zamiaru przekonywać do swoich racji, ale logika podpowiada, mnożąca sie ilość ścieru powoduje szybszą degradacje okładzin sprzęgłowych, blokowanie, ograniczanie przepływu płynu przez kanały i zawory mechatroniki. jeżeli ktoś potrafi sobie to wyobrazić to sam podejmie właściwą decyzje.
Remont przekładni to koszt 7800,00zł w przypadku ZF8 bez wymiany płynu i filtra ponad 280 tys.km.
Jestem przekonany ze przyszły użytkownik mojej Giuli doceni fakt ze zmieniałem olej w w przekładni co 40-60 tys. km.
Jeszcze podpowiem zainteresowanym. Producent pojazdu podaje Nazwę oleju czy płynu, to nie znaczy że tylko ten i żaden inny, producent podaje cenniejsze informacja t.j. kod specyfikacja produktu. Pod tym kodem kryje się skład i zawartość różnych mieszanin i substancji. Np. ATF Alfa Romeo do ZF8 jest to 9.55550-AV5 i pod tym kodem można znaleźć ZF, Liqui Moly , Ravenol i jeszcze kilku producentów. Dla bardziej dociekliwych, producenci udostępniają kartę charakterystyki i składu. Można poczytać i porównywać który jest bardziej przyjazny dla mechaniki przekładni.Ostatnio edytowane przez lechtak ; 11-05-2021 o 07:23
-
11-05-2021, 13:44 #53
- Dołączył
- 11 2008
- Mieszka w
- Siemianice/Słupsk
- Auto
- Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia Super 2.0T
- Postów
- 1,393
-
12-05-2021, 19:48 #54
-
13-05-2021, 05:45 #55
- Dołączył
- 06 2018
- Auto
- Stelvio 2.0/200KM
- Postów
- 622
-
13-05-2021, 08:05 #56
-
13-05-2021, 19:21 #57
-
14-05-2021, 06:15 #58
- Dołączył
- 06 2018
- Auto
- Stelvio 2.0/200KM
- Postów
- 622
Wymienia się ok. 3,5 litra. Reszta zostaje (zgodnie z projektem), podobnie jak. w silniku zawsze kilkaset ml po spuszczeniu starego oleju zostaję - np. w regulacji faz rozrządu, itp - zależnie od silnika. Po prostu trzeba rozumieć co się robi, wtedy nie ma ryzyka że się rozpieprzy urządzenie za kilka tysięcy myśląc, że się płucze rurę kanalizacyjną...
-
14-05-2021, 11:20 #59
- Dołączył
- 11 2008
- Mieszka w
- Siemianice/Słupsk
- Auto
- Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia Super 2.0T
- Postów
- 1,393
Wiesz, od 5 lat wykonujemy dynamiczne wymiany, nie tylko w Oplach i jeszcze nie było reklamacji dot. działania skrzyni. Te maszyny i procedury wymyślił chyba jednak ktoś kto się zna na rzeczy, tym bardziej, że w procedurze dla skrzyń z tak montowanym filtrem jak w ZF jest zatrzymanie procedury na wymianę filtra i ponowne jej uruchomienie. A porównywanie kilkuset ml pozostających w silniku na ponad 5 litrów całości do ponad połowy ilości starego oleju pozostającego w skrzyni uznałbym za nietakt. Ale jak ktoś słusznie tu napisał wyżej, każdy ma swoją politykę i robi jak uważa.
-
14-05-2021, 11:36 #60
- Dołączył
- 06 2018
- Auto
- Stelvio 2.0/200KM
- Postów
- 622
No i nie dociera... Każdy robi jak uważa. Na SWOIM samochodzie.
Przez takich "mechaników" co kombinowali i się uczyli na moich samochodach, w końcu sam musiałem się zając ich serwisowaniem - i od tego czasu chodzą jak nowe. A przedtem nawet hamulce bębnowe potrafił partacz wyregulować tak, że po 10 kilometrach samochód stanął. Nie mam pojęcia czy Ty albo @lechtak jesteście najgienialniejszymi mechanikami we wszechświecie i codziennie odrzucacie po kilka ofert pracy z ZF, TRW czy FCA - albo macie szczęście w 50% - bo mnie to absolutnie nie obchodzi, natomiast serwisowanie czyjegoś samochodu najwyraźniej wbrew temu co mówi producent części jest najdelikatniej rzecz ujmując ignorancją. Nawet nie wnikając w aspekty techniczne. EOT
Podobne wątki
-
[159] AR 159 po wymianie opon ściąga na prawo - ciśnienie , zbieżność zrobione, brak luzów
Utworzone przez zanas w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 36Ostatni post / autor: 09-08-2019, 08:14 -
[147] problem ze skrzynia po wymianie wysprzeglika
Utworzone przez Rydzyk w dziale 147Odpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 17-05-2014, 10:59 -
[159] huczy skrzynia / przebieg 200tys możliwe ???
Utworzone przez czakus84 w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 20Ostatni post / autor: 22-04-2013, 07:42 -
Nietypowy problem po wymianie opon na mniejsze
Utworzone przez zabazsc w dziale 156Odpowiedzi: 16Ostatni post / autor: 23-07-2010, 08:44