Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 68

Temat: Giulia Q4 - wariująca skrzynia po wymianie opon - jak to możliwe?

  1. #51
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    743

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    ... Druga kwestia- nasze auta mają olej Tutela AS8 więc nie wiem jak zmieszanie się z olejem ZF wyjdzie skrzyni na zdrowie bo przecież wszystkiego nie uda się wylać przy wymianie
    To też jest bardzo celna uwaga. Co prawda nie wypowiadam się w tym temacie, bo nie mam wiedzy - może, ale tylko MOŻE - Tutela AS8 to tylko ZF w innym opakowaniu. A może to zupełnie inny zestaw dodatków? Nikt na tym forum nie ma o tym pojęcia, ale oczywiście zaraz popłynie rzeka "gdyby" i "ja zawsze zalewam tym-i-tamtym i działa". Tak czy inaczej - niewątpliwie mamy skrzynie ZF-a i myślę, że zalewając je typowym olejem do ZF-a szkody byłyby nieporównywalnie mniejsze niż kombinowanie z dynamiczną wymianą.
    Ja w każdym bądź razie już mam kupiony oryginał Tutela AS8 i postaram się w tym roku u siebie wymienić .

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karol1 Zobacz post
    Też zmieniałem olej przy 42000 tys. - temat zmiany oleju przy takim niskim przebiegu dla nie jednego posiadacza alfy bedzie zbędny.
    Co do tych skrzyń ZF :
    - ASO wiemy co mówi
    - kierowcy BMW 60-70tys wymiana oleju
    - licencjonowane serwisy ZF wymiana co 40-50 000 tys.
    Nie jestem żadnym fachowcem od skrzyń , ale mam dobrego znajomego w licencjonowanym serwisie ZF - pierwsza wymiana oleju przy 80 000 nie jest najlepszym pomysłem. Oczywiście nie wnikam tu w styl jazdy, gdzie latamy alfami itp.
    Ja jednak zalecam wymianę przed 60 000 km. Z tego powodu ze każda przekładnia, koło zębate, tarcze sprzęgłowe, zębniki koszy itd. podczas pracy poddane są ścieraniu. Z doświadczenia wiem ze po 60 tys. N na przykładzie ZF 5,6 i 8 ) ilość ścieru osadzona na magnesach jest zauważalna. Niestety filtr oraz magnes nie wyłapią wszystkiego, a to czego nie wyłapią powoduje zwiększenie tarcia. Co za tym idzie? Mnożenie dodatkowego ścieru. Tak przy 10 tys. -+30 tys. zaczynają się drobne problemy np. szarpanie, przeciąganie.

    Była taki okres 2007-2015 gdzie wszyscy producenci samochodów, ścigali sie kto da dłuższy interwał wymiany oleju silnikowego. Wielu z forumowiczów w swoich Mito czy Giuliettach wymieniali olej przy 30 tyś. km.
    OK. 30tys. jeżeli 80% podróży jest powiedzmy autostradowa. A tak zaczęły sie problemy z magistralą MultiAir.

    Nikogo nie mam zamiaru przekonywać do swoich racji, ale logika podpowiada, mnożąca sie ilość ścieru powoduje szybszą degradacje okładzin sprzęgłowych, blokowanie, ograniczanie przepływu płynu przez kanały i zawory mechatroniki. jeżeli ktoś potrafi sobie to wyobrazić to sam podejmie właściwą decyzje.

    Remont przekładni to koszt 7800,00zł w przypadku ZF8 bez wymiany płynu i filtra ponad 280 tys.km.

    Jestem przekonany ze przyszły użytkownik mojej Giuli doceni fakt ze zmieniałem olej w w przekładni co 40-60 tys. km.


    Jeszcze podpowiem zainteresowanym. Producent pojazdu podaje Nazwę oleju czy płynu, to nie znaczy że tylko ten i żaden inny, producent podaje cenniejsze informacja t.j. kod specyfikacja produktu. Pod tym kodem kryje się skład i zawartość różnych mieszanin i substancji. Np. ATF Alfa Romeo do ZF8 jest to 9.55550-AV5 i pod tym kodem można znaleźć ZF, Liqui Moly , Ravenol i jeszcze kilku producentów. Dla bardziej dociekliwych, producenci udostępniają kartę charakterystyki i składu. Można poczytać i porównywać który jest bardziej przyjazny dla mechaniki przekładni.
    Ostatnio edytowane przez lechtak ; 11-05-2021 o 07:23

  3. #53
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Wystarczy poznać zasadę działania tej skrzyni i jej smarowania aby wiedzieć że dynamiczna wymiana nie za bardzo jej posłuży
    Możesz przybliżyć temat? Chciałbym jednak skonfrontować dwie strony - z serwisu mam zgoła odmienną opinię. Nie twierdzę, że ktoś jest nieomylny, tym bardziej ja ale chciałbym jednak mieć nad czym się zastanowić.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    może, ale tylko MOŻE - Tutela AS8 to tylko ZF w innym opakowaniu
    Też mi to przyszło do głowy.

  4. #54
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    Ja w każdym bądź razie już mam kupiony oryginał Tutela AS8 i postaram się w tym roku u siebie wymienić .
    Statycznie czy dynamicznie?

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    743

    Domyślnie

    Tak jak producent każe - statycznie

  6. #56
    Użytkownik Rowerzysta Avatar woockush
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Giulia Q4ERTY
    Postów
    330

    Domyślnie

    Proponuje poczytać na dowolnym forum "konkurencji" o problemach z xDrive. Objawy wibracji napędu idealnie pasują do tych, które mają uzytkownicy BMW. Teorie są różne, ale opon jako przyczyny nie można wykluczać.

  7. #57
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    Tak jak producent każe - statycznie
    Czyli wymienisz 2,5 li płynu, a co z pozostałymi, brudnymi litrami?

  8. #58
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    743

    Domyślnie

    Wymienia się ok. 3,5 litra. Reszta zostaje (zgodnie z projektem), podobnie jak. w silniku zawsze kilkaset ml po spuszczeniu starego oleju zostaję - np. w regulacji faz rozrządu, itp - zależnie od silnika. Po prostu trzeba rozumieć co się robi, wtedy nie ma ryzyka że się rozpieprzy urządzenie za kilka tysięcy myśląc, że się płucze rurę kanalizacyjną...

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    Wiesz, od 5 lat wykonujemy dynamiczne wymiany, nie tylko w Oplach i jeszcze nie było reklamacji dot. działania skrzyni. Te maszyny i procedury wymyślił chyba jednak ktoś kto się zna na rzeczy, tym bardziej, że w procedurze dla skrzyń z tak montowanym filtrem jak w ZF jest zatrzymanie procedury na wymianę filtra i ponowne jej uruchomienie. A porównywanie kilkuset ml pozostających w silniku na ponad 5 litrów całości do ponad połowy ilości starego oleju pozostającego w skrzyni uznałbym za nietakt. Ale jak ktoś słusznie tu napisał wyżej, każdy ma swoją politykę i robi jak uważa.

  10. #60
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    743

    Domyślnie

    No i nie dociera... Każdy robi jak uważa. Na SWOIM samochodzie.
    Przez takich "mechaników" co kombinowali i się uczyli na moich samochodach, w końcu sam musiałem się zając ich serwisowaniem - i od tego czasu chodzą jak nowe. A przedtem nawet hamulce bębnowe potrafił partacz wyregulować tak, że po 10 kilometrach samochód stanął. Nie mam pojęcia czy Ty albo [MENTION=12314]lechtak[/MENTION] jesteście najgienialniejszymi mechanikami we wszechświecie i codziennie odrzucacie po kilka ofert pracy z ZF, TRW czy FCA - albo macie szczęście w 50% - bo mnie to absolutnie nie obchodzi, natomiast serwisowanie czyjegoś samochodu najwyraźniej wbrew temu co mówi producent części jest najdelikatniej rzecz ujmując ignorancją. Nawet nie wnikając w aspekty techniczne. EOT

Podobne wątki

  1. [159] AR 159 po wymianie opon ściąga na prawo - ciśnienie , zbieżność zrobione, brak luzów
    Utworzone przez zanas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 09-08-2019, 08:14
  2. [147] problem ze skrzynia po wymianie wysprzeglika
    Utworzone przez Rydzyk w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 10:59
  3. [159] huczy skrzynia / przebieg 200tys możliwe ???
    Utworzone przez czakus84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 07:42
  4. Nietypowy problem po wymianie opon na mniejsze
    Utworzone przez zabazsc w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory