Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 68

Temat: Giulia Q4 - wariująca skrzynia po wymianie opon - jak to możliwe?

  1. #51
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    694

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    ... Druga kwestia- nasze auta mają olej Tutela AS8 więc nie wiem jak zmieszanie się z olejem ZF wyjdzie skrzyni na zdrowie bo przecież wszystkiego nie uda się wylać przy wymianie
    To też jest bardzo celna uwaga. Co prawda nie wypowiadam się w tym temacie, bo nie mam wiedzy - może, ale tylko MOŻE - Tutela AS8 to tylko ZF w innym opakowaniu. A może to zupełnie inny zestaw dodatków? Nikt na tym forum nie ma o tym pojęcia, ale oczywiście zaraz popłynie rzeka "gdyby" i "ja zawsze zalewam tym-i-tamtym i działa". Tak czy inaczej - niewątpliwie mamy skrzynie ZF-a i myślę, że zalewając je typowym olejem do ZF-a szkody byłyby nieporównywalnie mniejsze niż kombinowanie z dynamiczną wymianą.
    Ja w każdym bądź razie już mam kupiony oryginał Tutela AS8 i postaram się w tym roku u siebie wymienić .

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karol1 Zobacz post
    Też zmieniałem olej przy 42000 tys. - temat zmiany oleju przy takim niskim przebiegu dla nie jednego posiadacza alfy bedzie zbędny.
    Co do tych skrzyń ZF :
    - ASO wiemy co mówi
    - kierowcy BMW 60-70tys wymiana oleju
    - licencjonowane serwisy ZF wymiana co 40-50 000 tys.
    Nie jestem żadnym fachowcem od skrzyń , ale mam dobrego znajomego w licencjonowanym serwisie ZF - pierwsza wymiana oleju przy 80 000 nie jest najlepszym pomysłem. Oczywiście nie wnikam tu w styl jazdy, gdzie latamy alfami itp.
    Ja jednak zalecam wymianę przed 60 000 km. Z tego powodu ze każda przekładnia, koło zębate, tarcze sprzęgłowe, zębniki koszy itd. podczas pracy poddane są ścieraniu. Z doświadczenia wiem ze po 60 tys. N na przykładzie ZF 5,6 i 8 ) ilość ścieru osadzona na magnesach jest zauważalna. Niestety filtr oraz magnes nie wyłapią wszystkiego, a to czego nie wyłapią powoduje zwiększenie tarcia. Co za tym idzie? Mnożenie dodatkowego ścieru. Tak przy 10 tys. -+30 tys. zaczynają się drobne problemy np. szarpanie, przeciąganie.

    Była taki okres 2007-2015 gdzie wszyscy producenci samochodów, ścigali sie kto da dłuższy interwał wymiany oleju silnikowego. Wielu z forumowiczów w swoich Mito czy Giuliettach wymieniali olej przy 30 tyś. km.
    OK. 30tys. jeżeli 80% podróży jest powiedzmy autostradowa. A tak zaczęły sie problemy z magistralą MultiAir.

    Nikogo nie mam zamiaru przekonywać do swoich racji, ale logika podpowiada, mnożąca sie ilość ścieru powoduje szybszą degradacje okładzin sprzęgłowych, blokowanie, ograniczanie przepływu płynu przez kanały i zawory mechatroniki. jeżeli ktoś potrafi sobie to wyobrazić to sam podejmie właściwą decyzje.

    Remont przekładni to koszt 7800,00zł w przypadku ZF8 bez wymiany płynu i filtra ponad 280 tys.km.

    Jestem przekonany ze przyszły użytkownik mojej Giuli doceni fakt ze zmieniałem olej w w przekładni co 40-60 tys. km.


    Jeszcze podpowiem zainteresowanym. Producent pojazdu podaje Nazwę oleju czy płynu, to nie znaczy że tylko ten i żaden inny, producent podaje cenniejsze informacja t.j. kod specyfikacja produktu. Pod tym kodem kryje się skład i zawartość różnych mieszanin i substancji. Np. ATF Alfa Romeo do ZF8 jest to 9.55550-AV5 i pod tym kodem można znaleźć ZF, Liqui Moly , Ravenol i jeszcze kilku producentów. Dla bardziej dociekliwych, producenci udostępniają kartę charakterystyki i składu. Można poczytać i porównywać który jest bardziej przyjazny dla mechaniki przekładni.
    Ostatnio edytowane przez lechtak ; 11-05-2021 o 07:23

  3. #53
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia Super 2.0T
    Postów
    1,425

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Wystarczy poznać zasadę działania tej skrzyni i jej smarowania aby wiedzieć że dynamiczna wymiana nie za bardzo jej posłuży
    Możesz przybliżyć temat? Chciałbym jednak skonfrontować dwie strony - z serwisu mam zgoła odmienną opinię. Nie twierdzę, że ktoś jest nieomylny, tym bardziej ja ale chciałbym jednak mieć nad czym się zastanowić.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    może, ale tylko MOŻE - Tutela AS8 to tylko ZF w innym opakowaniu
    Też mi to przyszło do głowy.

  4. #54
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    Ja w każdym bądź razie już mam kupiony oryginał Tutela AS8 i postaram się w tym roku u siebie wymienić .
    Statycznie czy dynamicznie?

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    694

    Domyślnie

    Tak jak producent każe - statycznie

  6. #56
    Użytkownik Rowerzysta Avatar woockush
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Giulia Q4ERTY
    Postów
    299

    Domyślnie

    Proponuje poczytać na dowolnym forum "konkurencji" o problemach z xDrive. Objawy wibracji napędu idealnie pasują do tych, które mają uzytkownicy BMW. Teorie są różne, ale opon jako przyczyny nie można wykluczać.

  7. #57
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    Tak jak producent każe - statycznie
    Czyli wymienisz 2,5 li płynu, a co z pozostałymi, brudnymi litrami?

  8. #58
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    694

    Domyślnie

    Wymienia się ok. 3,5 litra. Reszta zostaje (zgodnie z projektem), podobnie jak. w silniku zawsze kilkaset ml po spuszczeniu starego oleju zostaję - np. w regulacji faz rozrządu, itp - zależnie od silnika. Po prostu trzeba rozumieć co się robi, wtedy nie ma ryzyka że się rozpieprzy urządzenie za kilka tysięcy myśląc, że się płucze rurę kanalizacyjną...

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia Super 2.0T
    Postów
    1,425

    Domyślnie

    Wiesz, od 5 lat wykonujemy dynamiczne wymiany, nie tylko w Oplach i jeszcze nie było reklamacji dot. działania skrzyni. Te maszyny i procedury wymyślił chyba jednak ktoś kto się zna na rzeczy, tym bardziej, że w procedurze dla skrzyń z tak montowanym filtrem jak w ZF jest zatrzymanie procedury na wymianę filtra i ponowne jej uruchomienie. A porównywanie kilkuset ml pozostających w silniku na ponad 5 litrów całości do ponad połowy ilości starego oleju pozostającego w skrzyni uznałbym za nietakt. Ale jak ktoś słusznie tu napisał wyżej, każdy ma swoją politykę i robi jak uważa.

  10. #60
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    694

    Domyślnie

    No i nie dociera... Każdy robi jak uważa. Na SWOIM samochodzie.
    Przez takich "mechaników" co kombinowali i się uczyli na moich samochodach, w końcu sam musiałem się zając ich serwisowaniem - i od tego czasu chodzą jak nowe. A przedtem nawet hamulce bębnowe potrafił partacz wyregulować tak, że po 10 kilometrach samochód stanął. Nie mam pojęcia czy Ty albo [MENTION=12314]lechtak[/MENTION] jesteście najgienialniejszymi mechanikami we wszechświecie i codziennie odrzucacie po kilka ofert pracy z ZF, TRW czy FCA - albo macie szczęście w 50% - bo mnie to absolutnie nie obchodzi, natomiast serwisowanie czyjegoś samochodu najwyraźniej wbrew temu co mówi producent części jest najdelikatniej rzecz ujmując ignorancją. Nawet nie wnikając w aspekty techniczne. EOT

Podobne wątki

  1. [159] AR 159 po wymianie opon ściąga na prawo - ciśnienie , zbieżność zrobione, brak luzów
    Utworzone przez zanas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 09-08-2019, 08:14
  2. [147] problem ze skrzynia po wymianie wysprzeglika
    Utworzone przez Rydzyk w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 10:59
  3. [159] huczy skrzynia / przebieg 200tys możliwe ???
    Utworzone przez czakus84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 07:42
  4. Nietypowy problem po wymianie opon na mniejsze
    Utworzone przez zabazsc w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory