Chciałem się z Wami podzielić doświadczeniami z życia wiziętymi - z 10mcy retrofitowania i zamawiania w FCA (2 różnych dostawców).
W 30 grudnia zamówiłem dla klienta zestaw lamp z Giulii Q MY21/GTA, były dostępne w momencie zamawiania. Na drugi dzień info, że lewe lampy jednak nie są dostępne, termin nieznany. skasowałem całe zamówienie (dostawca - dealer FCA to zrobił od razu) bo po co mi prawe, myślałem że poczekam jak będą wszystkie dostępne, a jak nie będą to oddam klientowi wpłatę.
5 stycznia telefon od dostawcy, mimo anulowania od razu 31 grudnia, lampy przyszły do niego. Do tego że cena nowych (jeśli chciałbym zamówić lewe) wzrosła o blisko 19% (nowy rok). No to spytałem czy teraz są dostępne lewe, powiedział że nie ale zamówi na pilne zamówienie (po nowej cenie oczywiście +ok 30zł/lampę na pilne) i zobaczymy. Przyszły pod koniec stycznia, wysłał mi cały komplet. Okazało się że prawa ma wewnątrz skazę/pajączka:
Do tego prze byle jakie zabezpiecznie (paczka zewnętrzna - bo wszystko dodatkowo było w dużym kartonie i poprzekładane bąbelkami itp) nie była w żaden sposób uszkodzona itp) okazało się że jeszcze jest odspojony plastik na kilku cm - uszkodzenie mechaniczne.
Druga prawa (zewnętrzna) kolejna wtopa cała w jakiś farfoclach nie wiem czy z papieru czy z cięcia np jakiś płyt/drewna - najlepsze że te farfocle też były wewnątrz lampy a lampa hermetyczna - musiało się to więc dostać przed finalnym montażem jeszcze w fabryce.
Lampy lewe OK.Robię reklamację lamp prawych, zamówione nowe, dzisiaj przyszły do dostawcy. Odpakował i oglądnął dobrze. Lampa zewnętrzna dobra, lampa wewnętrzna ot taki "niuansik":
No więc kolejny zwrot...
Miałem już liczniki z porysowaną szybką , łopatki gdzie na pudełku inny numer (taki jak zamwiałem USA z LDW i grzaniem) a w środku inny towar (EU bez LDW), miałem źle złożone pokrętło DNA Race, miałem połamane blokady zwijaczy(to akurat na transport więc spoko, nie trzeba było zwracać), miałem części uszczerbione, czasem dostawałem też części w totalnie pożółkniętych pudełkach (np 1 szt była z 2017 a druga z 2020 produkcja) - wszystkie te "wtopy" szły z magazynu głównego w Turynie. Wstyd czasem przed klientem był, już raz usłyszałem czy sprzedaję jakąś używaną część (a pochodziła z półki gdzie miałem 5 innych nowych, prosto z PolCaru wtedy, odpakowywane przy montażu, świeża data na pudełku/części itp)
Włoskie podejście, dziwie się że tak mało problemów jest z autami, części leżą i kwiczą...